2716
Sök

Problem med chiptrim till Saab 9-3 SS någon?

13 Inlägg
3 december 2007
Trådstartare
Jag har en Saab 9-3 SS -03 och funderar på att slå till på ett Naptun Steg 1 210Hk, 330Nm.
Det är ju bara programvaran, men undrar om det någon som gjort något liknande och haft problem efter chipningen?

En kompis chippade sin A3 förut, och den bilen for bara in och ut på BSR hela tiden, bara problem och skit.. Och det vill man ju inte!

Erfarenheter eller råd någon?

/Mange

1 268 Inlägg
3 december 2007
MagnusD skrev:
Jag har en Saab 9-3 SS -03 och funderar på att slå till på ett Naptun Steg 1 210Hk, 330Nm.
Det är ju bara programvaran, men undrar om det någon som gjort något liknande och haft problem efter chipningen?

En kompis chippade sin A3 förut, och den bilen for bara in och ut på BSR hela tiden, bara problem och skit.. Och det vill man ju inte!

/Mange

såklart det är ju Audi vi snackar om... BSR e bra och kunniga på sin sak enligt mig.... e nöjd smile

169 Inlägg
3 december 2007
maptun verkar kunna sina saker, min bror hade en steg 5 trimmad saab därifrån   gick hur bra som helt inga som helst problem med den smile  så du behöver nog inte oroa dig   
m.v.h Jonas

//Jonas

236 Inlägg
3 december 2007
Maptun kan detta , lättast är jue att ringa o prata med dom om du har nå fråger.

Saab ng900 Steg 3+

87 Inlägg
3 december 2007
LazerHawke skrev:
MagnusD skrev:

/Mange

såklart det är ju Audi vi snackar om... BSR e bra och kunniga på sin sak enligt mig.... e nöjd smile

E nog mer fel på BSR än bilen...roll

Men Maptun verkar kunna sin sak, även Nordic o SQR.

Mvh//Chrille

13 Inlägg
4 december 2007
Trådstartare
Tack alla, känns lugnande! Fan steg 5 låter ju inte helt fel.. men inte gratis heller! smile

2 164 Inlägg
4 december 2007
Maptun och Nordic kan sin sak. SQR finns inte mer utan de är Trollsped istället.

MVH

F

Sök