5-kanaligt slutsteg, men vad ska man välja?

chilibyte
3 december 2007 · 338 Inlägg

Det är så att jag behöver köpa mig ett 5-kanaligt slutsteg. Vill inte lägga ut allt för mycket pengar på det. Har hittat några stycken olika som kan vara av intresse. DLS CA-51 känns ju som det bästa i listan än så länge. De jag tittat på är följande:

DLS CA-51 -> ~2000:- begagnat (känns mest värt pengarna)
Sinus Live SL-A6505 -> ~2500:- nytt (är ju nytt ifrån butiken och ligger då i en bra prisnivå för ny vara)
GAS Alpha X-5 -> ~1000:- begagnat (priset talar till detta stegets fördel vet inte hur det låter alls)

Så vilket ska man välja egentligen? Desto billigare desto bättre brukar min plånbok säga när det gäller nyinköp iaf smile Däremot mina öron säger desto dyrare desto bättre wink

peter_1976 JDM
3 december 2007 · 2 201 Inlägg

av dom så hade jag nog satsat på sinus live steget. funderar själv på ett sånt

Fredrik.Gustavsson
3 december 2007 · 2 123 Inlägg

Hjärnan säger DLS, ekonomin väljer Gas.
Beror ju på hur mkt pengar du har samt vad du vill att ditt system ska prestera.
Jag hade valt Dls, är ju ett classic steg som är erkänt för att prestera bra.

chilibyte
3 december 2007 · 338 Inlägg

Jag har inte så värst mycket pengar just nu att handla för, men jag försöker klura ut vad mitt 2-kanaliga Audison Millenium Power kan vara värt. Efter jag sålt det vet jag lite mer exakt vilken prisklass man kan röra sig i.

henkecool SkenLaddRacing
3 december 2007 · 189 Inlägg

Jag skulle nog köpt detta om jag vore du http://blekingebilradio.jetshop.se/Show … mp;cat=793

lycka till

Rather turboshit than NO power at all.
Volvo 940 Turbo "SLR-Edition" (1991)
chilibyte
3 december 2007 · 338 Inlägg

henkecool skrev:
Jag skulle nog köpt detta om jag vore du http://blekingebilradio.jetshop.se/Show … mp;cat=793

lycka till

Det var ju 500:- dyrare än det dyraste jag tittat på till och med. Tror dessutom att ett DLS CA-51 spelar ifrån det där, iaf när det gäller kvalité.

Armada
3 december 2007 · 97 Inlägg

Funderar också på ett 5-kanaligt slutsteg från DLS. Antar att det orkar driva en 12":are?

henkecool SkenLaddRacing
3 december 2007 · 189 Inlägg

chilibyte skrev:

henkecool skrev:
Jag skulle nog köpt detta om jag vore du http://blekingebilradio.jetshop.se/Show … mp;cat=793

lycka till

Det var ju 500:- dyrare än det dyraste jag tittat på till och med. Tror dessutom att ett DLS CA-51 spelar ifrån det där, iaf när det gäller kvalité.

Betvivlar att dls-steget spelar ifrån Groundzero-steget. Ground zero har grymt bra kvalite på sina grejor så ljudkvaliteten går nog rätt så jämt upp skillnaden blr ju att GZ-steget är helt nytt och dls-steget har några år på nacken. Men de e klart är det 500 spänn fördyrt så, iofs tar ju 500 spänn ente så lång tid att spara ihopa men its your call

lycka till

Rather turboshit than NO power at all.
Volvo 940 Turbo "SLR-Edition" (1991)
peter_1976 JDM
3 december 2007 · 2 201 Inlägg

köp sinus live steget så blir du nöjd. du har ju mer effekt i den än du har i ground zero steget. nästan dubbla effekten hur du än kopplar det

S-Larsson
3 december 2007 · 514 Inlägg

Effekt är inte allt wink Jag skulle nog satsat på dls steget oxå alla fall. Har lyssnat på det billiga gas steget och det låter inge vidare.. Har dock inte lyssnat på dls steget heller men hade alla fall satsat på det.

old volkswagens never die they just get lower
Volkswagen Passat 3BG Highline Variant "Das Stance Wagon" (2002)
The_Dude
3 december 2007 · 550 Inlägg

Man får vad man betalar för. Vill man ha välljud så köper man DLS. Vill man bara spela högt så kan man ta vad som helst.

peter_1976 JDM
3 december 2007 · 2 201 Inlägg

man får vad man betalar för, rätt. men vet man inget om sinus live så kan man inte säga att det skulle vara sämre än dls, bara för att man hört talas om eller känner till dls.
men det är dina pengar så du göra som du vill.   big_smile

Senast redigerat av peter_1976 (3 december 2007)

chilibyte
3 december 2007 · 338 Inlägg

Jag hade en gång ett DLS CA-22 eller vad det nu heter. Det spelade ifrån det mesta gällande ljudkvalité (i samma prisklass bör kanske tilläggas).

Senast redigerat av chilibyte (3 december 2007)

response Studerande
3 december 2007 · 463 Inlägg

Du verkar redan ha bestämt dig smile

Tjejkompis: Alltså fälgar, visst är det dom där grejerna i mitten av hjulen?
Jag: Jaa...
Tjejkompis: Varför ska man ha så stora såna?
chilibyte
3 december 2007 · 338 Inlägg

The_Dude skrev:
Man får vad man betalar för. Vill man ha välljud så köper man DLS. Vill man bara spela högt så kan man ta vad som helst.

Så du menar att jag lika gärna kan ta ett GAS steg då? För jag kan inte spela speciellt högt som det är just nu utan att det bara låter illa.

response skrev:
Du verkar redan ha bestämt dig smile

Nä jag har inte bestämt mig, sa bara att jag nog hellre väljer DLS än det där Ground Zero tongue

Senast redigerat av chilibyte (3 december 2007)

andreasl
4 december 2007 · 391 Inlägg

kör på dls steget,

MrCalle Team Autohifi!
4 december 2007 · 865 Inlägg

chilibyte skrev:
Det är så att jag behöver köpa mig ett 5-kanaligt slutsteg. Vill inte lägga ut allt för mycket pengar på det. Har hittat några stycken olika som kan vara av intresse. DLS CA-51 känns ju som det bästa i listan än så länge. De jag tittat på är följande:

DLS CA-51 -> ~2000:- begagnat (känns mest värt pengarna)
Sinus Live SL-A6505 -> ~2500:- nytt (är ju nytt ifrån butiken och ligger då i en bra prisnivå för ny vara)
GAS Alpha X-5 -> ~1000:- begagnat (priset talar till detta stegets fördel vet inte hur det låter alls)

Så vilket ska man välja egentligen? Desto billigare desto bättre brukar min plånbok säga när det gäller nyinköp iaf smile Däremot mina öron säger desto dyrare desto bättre wink

Vad som gör Sinus live SL-A6505 unikt bland dessa 5-kanals steg är den att basdelen är digital!
Det är samma bas del som SL-A500 steget är upbyggt på!

Hoppas att du hittar rätt!

Good luck!

MOVIEMENT
4 december 2007 · 592 Inlägg
2much.fi
Accessories for your DSLR
BAE BilstereoNörd
5 december 2007 · 576 Inlägg

Sinus Live SL-A6505 är ett extremt prisvärt alternativ, riktigt bra ljud för att vara så billigt.
Som Calle skriver så är basdelen digital o bygger på SL-A500 monosteget, men med högre intern driftspänning så att det ger 450wrms redan i 2ohms last...
Så det är perfekt för att driva 4-kanaler + en vettig sub..
// Tommy

Bertilsson Auto Electronics (SM-Guld Street Stock-10)
(Fysisk butik i Lidköping) Bilstereo, Multimedia, Xenonkonvertering m.m.
BAE SPLpro (dB-mätare)
Pioneer, Mohawk, Carpower, B2 Audio, Dragster, Impact, Hertz m.fl
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang