7074
Sök

Kopplingen ur funktion vid ca 10 minusgrader! 318 e30

Rapidoz
688 Inlägg
22 december 2007
Godspeaker skrev:
940turboplus skrev:
Rätta om jag har fel men när det är läckars i ett kopplingssystem så märks det lätt genom att pumpa upp ett tryck i kopplingen och sen hålla ner pedalen för att se om trycket "faller"
när man håller ner pedalen + att han bör se fläckar under bilen vid pumpning.
Att han kollat hur mycket bromsvätska han har kvar antar jag väl redan han har gjort
vilket minskar chansen ganska groft att det skulle vara ett läckars.

Nja, det beror på.
du har inte servo i alla kopplings-kretsar. Då spelar det ingen roll om du pumpar upp tryck.
Och sedan kan läckan vara så liten att du inte märker att den faller på flera timmar. däremot kan det under ett par månader sakta ha läkt ut.

behöver inte vara fläckar under bilen. ... som sagt, i min så har det gått på insindan av cylindern, så jag hittade vätskan under pedalstället.

men om du följer slangarna så märker man om det är läckars någonstans..
kan inte vara svårt att felsöka om man väl försöker

Jag har aldrig byggt fel.
Jag har bara kommit på flera sätt att inte göra det på.

727 Inlägg
22 december 2007
Trådstartare
Det var slavcylindern som läckte, kollade under bilen å konstaterade det ganska fort

Projekt tråden för turbo bygget: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=157966

342 Inlägg
22 december 2007
byt bromsvätskan

Rapidoz
688 Inlägg
22 december 2007
Frayze skrev:
Det var slavcylindern som läckte, kollade under bilen å konstaterade det ganska fort

okej dåså antigen köper man ny slavcylinder om hela cylindern är trasig eller så om den nu har gummi topp (vilket är olika från olika modeller) har nötts ner så finns fixar man bara den delen smile

Jag har aldrig byggt fel.
Jag har bara kommit på flera sätt att inte göra det på.

Sök