31 januari 2006
Trådstartare
Hej, jag har en Golf -90'a Manhattan. Den hade startproblem när det var fuktigt utomhus och ibland gick den inte starta alls... Jag fick tips om att det kunde vara kablarna som går mellan fördelarlocket och tändstiften som var gamla. Mycket riktigt, de var torra och gamla. När jag försökte starta bilen vandrade det gnistor runt omkring dem.
Jag bytte ut mina kablar mot nya men bilen vägrar starta. Den låter precis som den ska och batteriet har bra kräm. Har laddat upp det flera gånger och testat.
Kan tändstiften tagit stryk? Har mina kablar hamnat i fel ordning tro? 1,3,4,2 är ordningen, medsols. Med denna ordningen har jag 4 olika kombinationer att sätta kablarna på fördelarlocket. Ett av lägena får bilen att puffa när jag försöker starta. Detta är ett bevis på att jag placerat kablarna fel om puffandet uppstår. 3 av de andra lägena låter precis som bilen ska göra. Hur jag än gör får jag inte igång den...
Har någon möjligtvis en bild på sin golf och vilken kabel som går till vilket tändstift? Låter detta som om det kan bero på någonting annat än kablarna?
MVH Nils