6949
Sök

var får man tag på sänknigsdetalier, Honda civic 1,8 vti - 98

17 Inlägg
24 december 2007
Trådstartare
Tjenare,Tänkte höra om nån vet var man kan få tar på fjädrar o dämpare till min bil för rimligt pris. provade nämligen att sänka en kompis bil med bara fjädrar men då kunde man inte ha folk i baksätet etc. tack på förhand:Dtongue

Oekonomisk, ja visst
966 Inlägg
24 december 2007
Beror lite på hur stora fäljar det är och hur breda dom är samt hur mycket du vill sänka.

Kan säga generelt att om du ska ha större än 16" och sänka mer än 30mm, så måste skärmkanterna rullas bak

Lär dig flyga. 1. Hitta en plan mark 2. Kasta dig mot marken 3. Missa marken 4. Flyg
AMC Hornet projekt-tråd: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=47824

17 Inlägg
24 december 2007
Trådstartare
jag har 17" och de blev bra med 40 mm men de e för mjukt så skulle behöva ha de styvare de borde de bli med dämpare. var kan man få tag på de?

1 827 Inlägg
24 december 2007
Jag tippar på att du har fel ET på dina fälgar. Du ska kunna sänka bra mycket mer utan att det tar i, även om den är lite svajjig. Min är tex sänkt 110mm jämfört med orginal och däcken flyter så fint in under skärmkanten.

Mvh/Marcus
Fast, Reliable, Cheap. Choose two

1 948 Inlägg
26 december 2007
köpte det mesta till min gammla civic på www.akr-performance.nl säg att du e medlem i hpc så får du dessutom 10% rabbat... hade min förra civic sänkt typ 60/40mm med dämpare och fjädrar... inga problem att åka 4 personer i... å det var med 17" fälgar.

Sök