Jo, nu är det så att jag har ett litet problem här

Bilen dör ibland, bara sådär, när den känner för det. Hade liknande problem för ett tag sen, först rycker den en gång, sen dör den helt. Detta problem åtgärdade jag genom att byta bensinpumpen.
Nu har problemet dock kommit tillbaka men jag tror att det är någonting elektroiskt för så fort bilen har dött kan man dra igång den och så kan den stå på i 5-10 minuter till.
Jag har mätt strömmen äver bränslepumpsreläet och styrningsreläet och värdena där stämmer, så far min tror att det kan vara någonting med styrboxen.
Har du någon annan teori? vill gärna vara säker så man inte gräver för mycket i bilen...
Var sitter styrboxen? har en sådan här fin liten Haynes-bok och där fick jag se att ECU:n satt bakom intrumentpanelen MEN det står även att styrboxen sitter någonstans bakom själva instrumentbrädan, dvs bakom stereon och allt sånt. Styrbox och ECU är väl samma sak? :S
Sen har jag en fråga till ang. styrboxen.
Far min tror att det kan vara glapp eller ärgade kontakter eller liknande.
Bilen har vart ovanligt klen på sistone, inte mycket, men ändå märkbart. Kan detta ha nånting med styrboxen att göra eller är jag helt ute och cyklar?