8419
Sök

bromsbackar

VOLVO for life..
2 113 Inlägg
6 januari 2008
Trådstartare
bytte dem idag på min 740 och spände vajern i tills handbromsen tog emot efter ett par klick.
jag trodde den fungerade kanon nu, ikke.. skulle uto sladda lite o testa men den bromsade inte särskilt hår även fast handbromspaken tar emot och fastnar vid mitten...

kan det vara så enkelt att vajern bara ska spännas lite till?  då tar den ju typ efter första klicket.. hmm   eller vad kan det vara? nått man missat nånstans?  eller annat fel som brukar uppstå? tacksam för så många svar som möjligt eftersom sista besiktningsdagen är imorn och då måste den funka yikes  .. och som sagt backarna e utbytta mot nya med hjälp av en kille som kan, fast han hann inte hjälpa mig med att spänna däri bilen bakom askoppen roll
Senast redigerat av richardoo290 (6 januari 2008)

687 Inlägg
6 januari 2008
Har ni hissat upp bilen o känt att det tar jämnt på båda hjulen? ingen wire som kärvar?

375 Inlägg
7 januari 2008
richardoo290 skrev:
bytte dem idag på min 740 och spände vajern i tills handbromsen tog emot efter ett par klick.
jag trodde den fungerade kanon nu, ikke.. skulle uto sladda lite o testa men den bromsade inte särskilt hår även fast handbromspaken tar emot och fastnar vid mitten...

kan det vara så enkelt att vajern bara ska spännas lite till?  då tar den ju typ efter första klicket.. hmm   eller vad kan det vara? nått man missat nånstans?  eller annat fel som brukar uppstå? tacksam för så många svar som möjligt eftersom sista besiktningsdagen är imorn och då måste den funka yikes  .. och som sagt backarna e utbytta mot nya med hjälp av en kille som kan, fast han hann inte hjälpa mig med att spänna däri bilen bakom askoppen roll

Det enda stället du kan spänna vajern är bakom askkoppen.
Om handbromsen tar dåligt så får du ta bort trummorna och se på backarna om alla backarna "arbetar" eller om det bara är en back.

Volvo tönt... =)
2 349 Inlägg
7 januari 2008
varför använder du handbromsen för att sladda med bakhjulsdriven bil?

handbromsen behöver inte nypa superbra för att gå igenom bess... igenteligen så ska den bara hindra bilen från att rulla i nerförsbacke...

VOLVO for life..
2 113 Inlägg
7 januari 2008
Trådstartare
volvo_Tobias skrev:
Har ni hissat upp bilen o känt att det tar jämnt på båda hjulen? ingen wire som kärvar?

vi hissa upp den och drog 3-4 klick me handbromsen och hjulen snurra på fint, sen ett klick till och båda hjulen tvärstannade.. bra tänkte vi?
men den tar inte så bra endå när vi väl testa ute.. hur menar du med wire som kärvar?

VOLVO for life..
2 113 Inlägg
7 januari 2008
Trådstartare
Xoff skrev:
varför använder du handbromsen för att sladda med bakhjulsdriven bil?

nej ja sladda inte me den.. men a bara att ja skulle ut o leka lite.. sen samtidigt testa handbromsen tongue

Sök