Koppla in aktiv baslåda - ridetech

roller
30 juni 2007 · 40 Inlägg

Köpte en aktiv baslåda från ridetech men vet inte exakt hur man ska koppla in den. Den har en plusingång och minus som jag vet hur man kopplar in men sen finns det två andra ingångar som står speakers, right and left... Vart ska jag koppla in dom? Till högtalarna?
Tacksam för snabba svar...

Drönirettab
30 juni 2007 · 21 761 Inlägg

Ja, det stämmer. Speaker betyder högtalare.

roller
30 juni 2007 · 40 Inlägg

Hur ska jag koppla in dom till högtalarna?

Drönirettab
30 juni 2007 · 21 761 Inlägg

Vänta nu, är det ingångar och inte utgångar?

Har tittat på deras baslådor, det är alltså högtalarkablarna från stereon som du ska koppla in där. Jag missförstod lite grann. Den där baslådan har inte ingångar för lågnivåkablar, därför måste du koppla in de vanliga högtalarkablarna från stereon för att det ska fungera.

Senast redigerat av Drönirettab (30 juni 2007)

Wajder
18 december 2007 · 15 Inlägg

Jag skulle koppla in min aktiva baslåda i helgen men talanglös som man är så fick jag inte ihop det. Baslådan jag köpte är en Pioneer TS-WX22A. Frågan är angående det två "RCA"-ugångarna som sitter på baksidan. Ska dom in i "Subwoofer" ingången på stereon eller till de två högtalaringångarna på stereon? Och om man nu skall koppla till högtalaringångarna, var kopplar man då hatthyllehögtalarna då? roll

Tack för hjälp.

Bilder på baslådan
http://www.planetpioneer.de/medienbilde … _front.jpg

Även den bäste är sämre än mig.
BilstereoSEX
19 december 2007 · 210 Inlägg

Dom ska in i subb utgången !

MVH   B i M

Wajder
10 januari 2008 · 15 Inlägg

Okay. Tack för det, jag har bara en SUB-utgång men det går kanske om man köper en "splitter" som går ut från en sub-ugång som sedan blir två stycken och där stoppar man i lågnivåkablarna, eller hur?

Även den bäste är sämre än mig.
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang