3326
Sök

Ang regskylten (placering)

Livs Njutare
69 Inlägg
15 januari 2008
Trådstartare
Jag har en fråga ang reg skylten om man ska ha den på en viss sidan, Några jag har hört med  säger att man ska ha den på vänster sida stämmer det? Tack i förhand

Förbättrade rubriken en aning.
/Moderator (Phaetoon)

MR. Hultin

Volvoskadad
6 017 Inlägg
15 januari 2008
den ska vara väl synlig framifrån det är det jag vet
Senast redigerat av Volvo__Mannen (15 januari 2008)

Jonas

352 Inlägg
15 januari 2008
Anledning till vänster sida kanske pga att mötande trafik ser skylten bättre än om den satt på höger.?
Som tidigare inlägg.. Ska vara synlig.

5 198 Inlägg
15 januari 2008
sPoOoWiIiE skrev:
Jag har en fråga ang reg skylten om man ska ha den på en viss sidan, Några jag har hört med  säger att man ska ha den på vänster sida stämmer det? Tack i förhand

Sitter den inte oftast mitt på kofångarn el, dylikt...

Livs Njutare
69 Inlägg
15 januari 2008
Trådstartare
gamlingen skrev:
sPoOoWiIiE skrev:

Sitter den inte oftast mitt på kofångarn el, dylikt...

jo men det är så att jag vill ha den på sidan det är oftast mkt snyggare tycker jag smile

MR. Hultin

Livs Njutare
69 Inlägg
15 januari 2008
Trådstartare
okie tack för svaren smile

MR. Hultin

654 Inlägg
18 januari 2008
finns speciela mått angivelser som skylten skall sitta efter/hålla sig inom.(om ja minns regel verket helt rätt nu?!)
Samt att den SKA vara väl synlig.

. : F a d e r a t o r : .
5 042 Inlägg
18 januari 2008
Den måste sitta på kofångaren. Har själv fått böter för att den var på instrument panelen.
1000kr rakt av

C H E V R O L E T <3

Livs Njutare
69 Inlägg
21 januari 2008
Trådstartare
okey men typ om man säger den sitter som den gör nu fast den flyttas mer åt ena hållet? vilket håll ska det då vara?

Children-of-bodom trist o höra att du fick böter för en sån sak sad

MR. Hultin

285 Inlägg
21 januari 2008
Children-Of-Bodom skrev:
Den måste sitta på kofångaren. Har själv fått böter för att den var på instrument panelen.
1000kr rakt av

:S Jag fick 1500 sad

SAAB, För att jag e lite bättre än dig!

654 Inlägg
22 januari 2008
Skylten måste inte nödvändigtvis sitta på kofångaren om ja minns rätt,hinner inte leta igenom reglerna nu men kan göra det senare för konkret svar.
Och med det menar ja tex: spoilern od i fram på bilen som inte täcker eller skymmer andra saker som skall finnas.
Har för mig att den skall sitta med vissa mått från sidor,uppe,nere och VÄL synlig.

Återkommer senare med detaljer och konkret...Alt att du ringer till SBP och pratar med tekniska supporten.

Givetvis så får man böter när skylten ligger eller står på instrument brädan..Glas reflekterar som synligt och iom det så är inte skylten VÄL synlig.

Livs Njutare
69 Inlägg
22 januari 2008
Trådstartare
Blida skrev:
Skylten måste inte nödvändigtvis sitta på kofångaren om ja minns rätt,hinner inte leta igenom reglerna nu men kan göra det senare för konkret svar.
Och med det menar ja tex: spoilern od i fram på bilen som inte täcker eller skymmer andra saker som skall finnas.
Har för mig att den skall sitta med vissa mått från sidor,uppe,nere och VÄL synlig.

Återkommer senare med detaljer och konkret...Alt att du ringer till SBP och pratar med tekniska supporten.

Givetvis så får man böter när skylten ligger eller står på instrument brädan..Glas reflekterar som synligt och iom det så är inte skylten VÄL synlig.

Okie det är bra o veta så man inte gör fel när man ska göra om bilen lite big_smile

MR. Hultin

2 164 Inlägg
22 januari 2008
Man kan sägga den bakom mitten bakspegeln inne i bilen om man inte har en toning på rutan helt lagligt.
Så inne i bilen får den sitta bara den sitter väl synligt och att den inte skyms av något.

MVH

F

8 156 Inlägg
22 januari 2008
Fredrik-79 skrev:
Man kan sägga den bakom mitten bakspegeln inne i bilen om man inte har en toning på rutan helt lagligt.
Så inne i bilen får den sitta bara den sitter väl synligt och att den inte skyms av något.

MVH

F

Fast en ruta släpper ju inte igenom 100% ljus. Dessutom kan den reflektera ljus som gör att man inte kan se reg.skylten i vissa vinklar vid solsken.

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

Livs Njutare
69 Inlägg
25 januari 2008
Trådstartare
ok tack för alla svar smile

MR. Hultin

Kiss my palewhite ass
1 898 Inlägg
25 januari 2008
Evo, kör ju med sina plåtar på vänstersida så ^^

Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården

644 Inlägg
25 januari 2008
Fredrik-79 skrev:

MVH

F

Det är bara lagligt om du inte har någon ruta,skylten får inte sitta innanför rutan..

BMW fantast
1 172 Inlägg
25 januari 2008
på min besiktnig fick jag 2a för att den satt för LÅGT och inte synlig nog... dels även beroende på att den satt i gånjärn.. inför ombesiktningen riktade jag bara den lite uppåt (framåt) och tejpade gångjärnen, och då godkände dom den.. antar att polisen fortfarande kan böta mnig för placeringen... spec då den lutar lite bakåt alltid,big_smile mött dom några gånger och kört förbi dom, men aldrig blivit invinkad än så länge,...
http://www.garaget.org/archive/51443/65175/65175-627463.jpg

Jackie Steward: "trampa aldrig på gasen förrän du vet att du inte behöver släppa den igen"
Idrott luktar svett, sport luktar bensin!!

Kiss my palewhite ass
1 898 Inlägg
25 januari 2008
AeroMalm skrev:
på min besiktnig fick jag 2a för att den satt för LÅGT och inte synlig nog... dels även beroende på att den satt i gånjärn.. inför ombesiktningen riktade jag bara den lite uppåt (framåt) och tejpade gångjärnen, och då godkände dom den.. antar att polisen fortfarande kan böta mnig för placeringen... spec då den lutar lite bakåt alltid,big_smile mött dom några gånger och kört förbi dom, men aldrig blivit invinkad än så länge,...
http://www.garaget.org/archive/51443/65175/65175-627463.jpg

jo just på den där bilden så syns den lite knepigt tongue

Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården

Livs Njutare
69 Inlägg
26 januari 2008
Trådstartare
okie men tänkte sätta min på vänster sida men vet ej riktigt.. någon har kanske något förslag?

MR. Hultin

Sök