6040
Sök

Behöver hjälp och tips va jag kan göra me min motor SR20DE

79 Inlägg
24 januari 2008
Trådstartare
Tjo
Har just nu min Motor isär plockad efter jag har spräckt topp packningen.
Jag har en Nissan Primera 2,0E p10 GT.
Har fixat toppen och blocket. Toppen hade slått sej på 2 tiondelar och blocket 1 tiondel så det e planat så dom e jämna. Toppen ska portas. E det bra o sätta i andra ventiler typ större me hårdare fjädringar?
Funderar att montera en kylsystem för oljan me olje kylare och sånt på tanke på att denna motor går väldigt varmt då den går på höga varv. Sen håller ja på och måttar för att bygga en extractor grenrör platter ska få tillfrästna från skolan ja går nu på.. Sen ska ja bygga 2/5 Tum hela vägen från ecxtractorn me racecat.

Kollar lite på min styrenhet databoxen då. orginala. Kan man modda om ett sånt? vem eller var ska ja gå genom me sånt.

Men vill trimma den
Det är en SR20DE.
Har hittat Tänd system och sånt som ja ska införskaffa. OCh värre Bränsle Pump och Montera en BTR mer Seriöst ska ja byta spridare me då? och vad för CC ska ja gå på fanns på samma sida som tänd systemet o pumpen blir walbo pump.

Men vill Fixa andra vassare Kammar.
Sen vill jag ha en lättare Svänghjul.
Värre Koppling + tryckplatta m.m m.m

Har sett folk som har fått tag i dessa grejer till  denna motor men jag hittar fan inget hur mycke ja än letar:/ skulle vara väldigt väldigt tacksam om någon visste och vart ifrån ja ska gå.

Sen skulle det vara skoj me mer tips va jag kan göra:D
Tacksam för svar..
Senast redigerat av Billy_Butt (24 januari 2008)

Meister
6 763 Inlägg
24 januari 2008
Jag tror ju inte att de kommer att ge så mycke effekt tyvärr. Men någe ger de väll alltid.  Annars kompressor eller turbo är ju ett alternativ. Dock ej besiktningsbart big_smile

435 Inlägg
24 januari 2008
det är väll samma block som i S14? så varför inte ta å köpa lite beggade grjjor från en sån?

No risk, No reward

79 Inlägg
24 januari 2008
Trådstartare
Jo why not=) Det e jue samma?

Majestas
1 319 Inlägg
24 januari 2008
Fan kör på turbo big_smile det är väl både lättare och lite billigare skulle jag tro..

har alltid haft en dröm om en bakhjulsdriven Primera gt p10:a med sr20det motor och drivlina tongue
Senast redigerat av _MaCCe_ (24 januari 2008)

Team VeboTrim

79 Inlägg
26 januari 2008
Trådstartare
_MaCCe_ skrev:
Fan kör på turbo big_smile det är väl både lättare och lite billigare skulle jag tro..

har alltid haft en dröm om en bakhjulsdriven Primera gt p10:a med sr20det motor och drivlina tongue

Fanns En klipp på youtube en Primera som va bakhjulsdriven:D här va den:D http://www.youtube.com/watch?v=5h_ePSu2 … re=related

MEn detta hade varit gött:D
http://www.youtube.com/watch?v=1MTPFUCy … re=related
http://www.youtube.com/watch?v=zMTwcbNw … re=related
TURBO!!!!!!!!!

Men gick o tänkte. Har hittat rätt mycke godis till en Nissan Sunny GTI-R o de e typ samma motor block o topp som min kan inte ja köra Kammar ventiler och Koppling från en sån?
Senast redigerat av Billy_Butt (26 januari 2008)

Sök