5979
Sök

va för saker behövs för att montera BMW låda på volvo

1 808 Inlägg
29 januari 2008
Trådstartare
Tja.

Växellåds uppgradering på G och undrar va för saker man lär införskaffa sig för att kunna montera BMW låda på en B230FT

Skulle vara trevligt om nån hörde av sig tongue

MOTÖRHEAD <3
Alla band är kass jämfört med Motörhead.

10 287 Inlägg
29 januari 2008
Adapter för sprängkåpans bultmönster finns tydlingen hos klracing. Annars kan man svetsa om sprängkåpan om man kan och vill det (så gjorde jag).
Modda spakställ och modda kardan. Man får välja själv om man vill ha Hardy eller knut.

/Göran

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI

1 808 Inlägg
29 januari 2008
Trådstartare
Sharky skrev:
Adapter för sprängkåpans bultmönster finns tydlingen hos klracing. Annars kan man svetsa om sprängkåpan om man kan och vill det (så gjorde jag).
Modda spakställ och modda kardan. Man får välja själv om man vill ha Hardy eller knut.

/Göran

Är de nån specille kardan eller kan man fixa den man har redan??
Fästena då? dom lär väll ändras?
Vilken BMW låda håller bäst?

//Oskar

MOTÖRHEAD <3
Alla band är kass jämfört med Motörhead.

-utan 940
1 728 Inlägg
30 januari 2008
Varför inte ta en m90-låda från en 940? Den är av samma fabrikat som BMW:s lådor (Getrag) och håller för bra mycket effekt om man inte missar i växlingen och du behöver inte specialbygga några delar. Brukade du bygga med Lego när du var liten ska bytet inte vara något problem.

1 311 Inlägg
30 januari 2008
Gronwalls skrev:
Sharky skrev:

/Göran

Är de nån specille kardan eller kan man fixa den man har redan??
Fästena då? dom lär väll ändras?
Vilken BMW låda håller bäst?

//Oskar

du får kapa och svetsa ihop en egen kardan, det bästa är att svarva en tapp som precis går i kardan-ändarna och slå i den och svetsa ihop! då blir det hundra rakt!

Kolla mitt projekt: Bygger driftingbil - 2,5l 16v 440hk 540nm
http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 57#p669957
Läs mer på www.gatbilar.se/corpze

Sök