bilstein eller koni?

lillezkutt
26 januari 2008 · 58 Inlägg

ska köpa nya dämpare te min 940 men vet inte riktigt va ja vill ha... vill att den ska bli lagom låg och ha go väghållning...
har tittat lite på bilstein sprint dämpare me jamex fjädrar...
sen har ja kollat på ställbara koni fram sen va de några koni sportdämpare bak... fjädra vet ja inte..
hur e dom ställbra konidämparna te volvo 940

vilka får man gooast väghållning av:P?
dom ligger ju i samma prisklass

mvh per

Senast redigerat av lillezkutt (26 januari 2008)

BMW 528i "e39" (2000)
Ahlsen
26 januari 2008 ·

kan tyvärr inte uttala mig om koni till 940 men jag har ställbara koni till min och är helnöjd med dom...kan inget annat än rekomendera att köpa

lillezkutt
26 januari 2008 · 58 Inlägg

ja e lite sugen på koni dämparna men de e bara för att dom e ställbara.....men sen e frågan hur stor nytta man har av ställbara... man ställer väl dom en gång sen e man för lat för att ändra sen... hehe

BMW 528i "e39" (2000)
Germax
26 januari 2008 · 12 086 Inlägg

Att koni gör bra dämpare är de inget tvivel om, men det gör ju Bilstein med.
Ställbart kan ju va kul om de inte smakar för mkt, jag skulle köpt de som känns bäst! smile

drutten_20
26 januari 2008 · 9 Inlägg

koni helt klart jag åker med det skit bra lite svår att få dom exsakt men man lär sig skruva på dom ps om du har nytta av att dom är ställbara tycker ja helt klart om du åker med bilen på vinter så tycker jag halt klart koni!

Edge EVOLUTION GARAGE
26 januari 2008 · 1 837 Inlägg

En kompis till mig kör med Koni ställbart till sin 940. Han är nöjd, han har kört med Koni till tidigare bilar också, bland annat Golf 3. Väghållningen är riktigt bra. Han är racingfantast och kör mycket bana. Kan dock inte säga nåt om Bilstein. Båda är ju kända märken så du blir nog nöjd vad du än väljer. Men om Bilstein inte var ställbara så kanske Konis ställbara är bättre, ifall du tycker det hårdaste är för hårt så kan du ju ändra läget lite om inte annat. wink

//Edge
lillezkutt
26 januari 2008 · 58 Inlägg

koni verka funka rätt bra då.. de låter ju mycket fränare å sä att man har ställbara dämpare me cool... hehe

BMW 528i "e39" (2000)
Natural
26 januari 2008 · 431 Inlägg

Men om man vänder på steken.

Hur kommer det sig att ställbara Koni kostar "lika mycket" som ej ställbara Bilstein?

lillezkutt
26 januari 2008 · 58 Inlägg

Natural skrev:
Men om man vänder på steken.

Hur kommer det sig att ställbara Koni kostar "lika mycket" som ej ställbara Bilstein?

a de kan man ju funderar på hmm

BMW 528i "e39" (2000)
lillezkutt
27 januari 2008 · 58 Inlägg

dom ställbara koni dämparna kan man ställa höjden på dom eller e de bara hårdheten som man kan ställa

BMW 528i "e39" (2000)
Zpike Pinsamt klumpig
27 januari 2008 · 93 Inlägg

http://farnorthracing.com/autocross_secrets6.html
Har man tid att läsa så.

Fri tolkning iofs, men summering är väl att Bilstein alltid gjort bra grejer medan Koni håller sig på gränsen till "något så när" bra grejer för ett vettigt pris.

Senast redigerat av Zpike (27 januari 2008)

laazy vorsprung durch teknik
27 januari 2008 · 886 Inlägg

Har du kollat något på KW? köpte precis ett ställbart KW Version 1 coilover kit till min tt, har dock inte monterat dom änn men dämparna känns väldigt gedigna och välgjorda. ett stort + är också att dom är rostfria vilket är bra om du har planer på att vinterköra bilen.

Senast redigerat av laazy (27 januari 2008)

lillezkutt
29 januari 2008 · 58 Inlägg

jag har beställt bilstein dämparna och jamex fjädrar nu.. så får man hoppas att dom funkar bra smile

BMW 528i "e39" (2000)
Crossman
30 januari 2008 · 3 Inlägg

Jag kör med Bilstein Sport dämpare med HR fjädrar på min s70 och är mycket nöjd. Kallas även Bilstein BTS väghållningskit.

Jämfört med original är den ju rejält stötigare kanske men såååå mycket skönare att köra(gärna med lite fart då...), som en helt ny bil faktiskt.

Blida
30 januari 2008 · 654 Inlägg

Personligen tycker ja inte det är nån nämnvärd skillnad på Koni Vs Bilstein.
MEN,Är det frågan om Konis Gula ben du tänker på (som är justerbara) eller pratar du om deras Coilovers?
Men,om man måste välja så skulle ja själv kört på Koni´s gula ben iom att dom är "ställbara".
inte sagt dock att Bilsteins ben är sämmre pga att dom inte är ställbara.
Dock så skulle ja välja annat än Jamex fjädrar,tex: H&R eller andra kvalitets fjädrar som inte sjunker ihop allt för fort osv.

speedtrap
30 januari 2008 · 58 Inlägg

KW Coilovers.

Den som har mest prylar när han dör, VINNER!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang