7436
Sök

Ska köpa nya sommardäck och fälgar till vardagsbilen. Nexen 3000, åsikter om däcken?

2 117 Inlägg
18 februari 2008
Trådstartare
Har inte hört speciellt mycket om detta däck tidigare. Ber om din erfarenhet om hållbarhet, grepp, ljudnivå och liknande. Tack smile

Smålänning
7 887 Inlägg
18 februari 2008
Vet inget om just nexen, mer än att jag hört talas om det.. men kom ihåg att man får alltid vad man betalar för (med få undantag)..
Är ju som bekant bara ytan av fyra handflator som håller bilen på vägen.

Själv köpte jag kina-sommardäck, och dom har sämre grepp i allt än mina märkes-dubbdäck... Det säger allt... Blir samma märke som dubbäcken på nästa uppsättning sommardäck...

EDIT: Verkar skapliga för en bruks/stadsbil...
http://www.dacktest.com/pkw_sommerreife … index.html
Senast redigerat av twin_cam (18 februari 2008)

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

2 117 Inlägg
18 februari 2008
Trådstartare
Jodå, det är jag allt medveten om. Jag har ju helt andra krav på däcken till racern wink

Det är just det som är saken här. Jag vet inte så mycket om just dessa Nexen 3000 och vill gärna få reda på era åsikter om dem, baserat på erfarenhet.

Smålänning
7 887 Inlägg
18 februari 2008
shogun skrev:
Jodå, det är jag allt medveten om. Jag har ju helt andra krav på däcken till racern wink

Det är just det som är saken här. Jag vet inte så mycket om just dessa Nexen 3000 och vill gärna få reda på era åsikter om dem, baserat på erfarenhet.

Kolla mitt tidigare inlägg wink editerade det nu med en länk:
http://www.dacktest.com/pkw_sommerreife … index.html

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

2 117 Inlägg
18 februari 2008
Trådstartare
Helt superbt Twin-Cam! big_smile

Det där är ju en riktigt bra länk. Tack så jättemycket för den.
Omdömena om däcket ser ju helt ok ut, tur att jag kan Tyska wink

Nu vet jag vad pendlingsbilen ska få för gummi, blir helt klart bra.

Sök