Jodå, och jag blir lika tokig varje gång och vill helst besöka dom med bensindunk och tändstickor.
Nu är det väl inte hela världen här eftersom grejorna inte kostar så mycket men jag vet hur lessen folk blir som har köpt skitdyra turboaggregat "som skall klara 500Hkr enligt försäljaren och hemsidan" när man skrattar ihjäl sig åt dom och berättar att dom får vara glad om det blir 350....
Lurendrejeri kallar jag det för.
/Göran
calibra_nox skrev:
Okej, vissa överdriver, som att du inte har sett det förr på trimsidor?
I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI
Notera dock att många sådana här konstruktioner är tänkta för usla amerikanska motorkonstruktioner med centralspridare och annat hedenhös. Mao sådana applikationer där man rakt av har ersatt en centralförgasare med spridare och dessa konstruktioner ger så dåliga bränsle-luftblandningar att allt man sätter dit för att virvla runt skiten antagligen bara gör det bättre.
/Göran
kan ju stämma med tanke på att det sitter två sånna här på den nya cadilaken, (undgå stavningen).
Återigen är det ingen tät turbo-fläkt vi talar om, utan några smala blad i ring
jag tror denna lilla pryl kan fungera. om ni tänker er en flaska med vatten, vänd den upp och ner. Hur mycke rinner ut, vad händer då när man snurrar flaskan lite så de blir en virvel i den. Denna prylen skall tydligen skapa virvel innan insuget hinner göra de.
på gamla goda moppe tiden hade man en yamaha dt 50mx;) modifierade in en ståltråd i insuget så bränsle luft blandningen blandades bättre å det blev facktiskt märkbar skillnad speciellt gämnare gång..men men det va ju en moped de..har funderat på de där ja å det kan ju funka men i såfall om virveln ska hålla i sig ända till ventilen så bör ju denan grej sitte efter spjället men samtidigt tar denna sak upp plats i insuget å förhindrar flödet men men ja vet inte någon borde ju ha köpt en så å provat den??