motor byte hjäälp??

Teamturbo87 Avstängd
28 februari 2006 · 35 Inlägg

Har stora planer att slänga i en ford probe 2,2 turbo motor i min scorpio... vad är det jag bör och kan göra för att slippa att bjuda på en allt för stor hallon tårta när jag kommer till besiktningen??

Powerd By Ford scorpio -95
Blyfoten
28 februari 2006 · 81 Inlägg

Jag skulle vilja ställa en motfråga.. Varför byta till just en sådan motor? Det är väl verkligen inte en skruv som passar rakt över och det torde bli vansinnigt mycket jobb för.. ehh.. 147 hästar?!?

OPEL - Ett sätt att ha det bra!
kimpan billinge
28 februari 2006 · 95 Inlägg

man kan väl säga att motorn passar rakt på växellådan. och man kan faktiskt få upp dom i sjusta hk eller

bensin i blodet och motorolja i öronen
bumpe Lastbilsmekaniker
28 februari 2006 · 3 878 Inlägg

Hej, du borde kanske ta och läsa vad Sharky skrivit, det är ganska så läsvärt, risken är dock att scorpion förblir original:P

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=6245

timpan_87
28 februari 2006 · 781 Inlägg

mjo dem motorn går bra som in i.. vist.. turboladdad och allt.. inte som deras V6 or i den nya bilden tongue (fast dom går me rikigt bra)

men är de inte mycket problem med den? har för mej de tongue

Senast redigerat av timpan_87 (28 februari 2006)

Blyfoten
1 mars 2006 · 81 Inlägg

Efter att själv ägt en Probe med 2.2 turbon så får jag nog säga att jag är måttligt imponerad av den. Så väldigt bra går den heller inte original. Man skulle kunna tycka att den är billig att skruva på eftersom det är en "helt vanlig Mazdamotor", för i grunden är ju iaf den äldre Proben en Mazda 626, men det är inte fullt så vanligt längre när det sitter en turbo på den.

OPEL - Ett sätt att ha det bra!
timpan_87
1 mars 2006 · 781 Inlägg

Blyfoten skrev:
Efter att själv ägt en Probe med 2.2 turbon så får jag nog säga att jag är måttligt imponerad av den. Så väldigt bra går den heller inte original. Man skulle kunna tycka att den är billig att skruva på eftersom det är en "helt vanlig Mazdamotor", för i grunden är ju iaf den äldre Proben en Mazda 626, men det är inte fullt så vanligt längre när det sitter en turbo på den.

V6an på don nya modelerna är en helt vanlig mazda 626 motor iallafall

Teamturbo87 Avstängd
6 mars 2006 · 35 Inlägg

Det är väl mest för att jag ska kunna besiktiga den med turbo.. visst, jag har gjort en hemma koventering av en pinto motor med mitsubitsi turbo (16t) från en 855r men problemet är besiktningen så därför funderar jag på en sådan motor, besiktnings männen är inte så himla glada här nämligen på hemma byggen.. sad

Powerd By Ford scorpio -95
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang