Hjälp problem med chipning s60, Avslag bsr

Tobbe_S60T
29 mars 2008 · 7 Inlägg

nu e det dags chipning.
prata med BSR idag om steg 3 till min s60 men dom ville inte göra det för jag har ett cat back twin pipe system från jt som dom inte ville kombinera ihopa med däras steg 3, dom våga inte garantera en optimal trimning!
finns de någon som har råkat ut för samma problem, de måste de ju finnas, hur har ni gjort?
tacksam för svar!

S60 PPC "BLACKPEARL"
BSR pcc steg 3
H.T
29 mars 2008 · 197 Inlägg

Dem kan självklart inte garantera nåt eftersom programvaran inte är utvecklad för ditt avgassystem.
Till mig sa dem att jag förmodligen skulle kunna få lite mer HK med mitt ferrita racekat. Eftersom dem kör med sportkat.

Mazda Mx-5 (2006)
torpis Forummoderator
29 mars 2008 · 10 572 Inlägg

Tobbe_S60T skrev:
nu e det dags chipning.
prata med BSR idag om steg 3 till min s60 men dom ville inte göra det för jag har ett cat back twin pipe system från jt som dom inte ville kombinera ihopa med däras steg 3, dom våga inte garantera en optimal trimning!
finns de någon som har råkat ut för samma problem, de måste de ju finnas, hur har ni gjort?
tacksam för svar!

Jesus... våran trimguru i x40nordic har börjart jobba för BSR och hans uttalanden har vridit från effekt till miljö och typ enbart det.   De vill inte ens bromsa våra bilar med tanke på oljeläckage mm....


sök dig till en annan trimfirma som kan chippa din bil, exemelvis Autotech....

vill man chippa sin bil så är det ju det som gäller... inte vräka upp massa tönterier om miljö mm...

Senast redigerat av torpis (29 mars 2008)

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-
Volvo S40 2.0t "Performance by Torpis" (2000)
Hyundai Ioniq "Deep Blue" (2019)
The_Dude
29 mars 2008 · 550 Inlägg

Deras resoneman är ju inte riktigt 100.  Efter turbon så kvittar det vad man har för avgas, den kvaddar ändå alla avgaspulser. Så jag förstår inte hur det ska kunna påverka optimeringen??

Tobbe_S60T
30 mars 2008 · 7 Inlägg

nä ja tycker inte häller de skulle spela någn större roll. framförallt inte efter som jag skulle kunna köra med däras downpipe och race kat så spellar de ju mindre roll vad ja har för catback system, kan förstå de lite mer om jag hade mindre tum är rekomenderat men ja kör på 3" för fasen så de lär inte upstå någåt högt mottryck!

S60 PPC "BLACKPEARL"
BSR pcc steg 3
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang