2540
Sök

Lagning av växellåda Saab 9-3 -00

15 Inlägg
30 april 2008
Trådstartare
Tjena! Har i saaben min ett vinande ljud som jag tror är ett lager, förmodligen från växellådan, som viner när man släpper gasen, eller i lägre farter och oftast när jag motorbromsar. Till saken hör också att det läker olja från växellådan, det blir en liten pöl under natten.
Hör båda dessa fel ihop med ett lager i växellådan, eller är jag fel ute? Sen undrar jag om det är nån som vet om en bra och billig verkstad - eller privatperson - som skulle ha lust att fixa detta. Antar att det blir rätt så saftigt om jag ska laga på en saab verkstad.. Jag bor i hudiksvall, så nån inte alltför långt bort vore kanon. Tacksam för svar!

//Johan

Lastbilsmekaniker
3 878 Inlägg
1 maj 2008
Beror ju lite på vad du har för tankar om lådan i framtiden... Du skulle ju kunna passa på att förstärka lite i samband med en renovering.
Racestuff eller växellådsjörgen är ju bra om du ska passa på och föstärka... Kostar ju en del men det gör det i vilket fall...
En begagnad låda är ju lite av en chansning...

15 Inlägg
1 maj 2008
Trådstartare
Jo det är väl sant att det vore bra att förstärka.. Vet du vad man får punga ut för att renovera / förstärka? Ja en begagnad låda är ju lite av en chansning, men jag tänker i första hand försöka att fixa den som sitter på nu.

Inläggskritiker
990 Inlägg
1 maj 2008
Allt ifrån 7000kr till 53000kr för en förstärkt saab låda

Saab 2,4L Smidda JE kolvar, Holset Hx40, Siemens 630cc, Quaife 6växlad rakskuren + Quaife ATB diffbroms. 515hk / 604nm bänkad hos Trollspeed

15 Inlägg
1 maj 2008
Trådstartare
Hehe okej.. Vart får man den fixad för 7 k? ^^

Sök