Kopplingen sitter kvar

OlaPer
6 maj 2008 · 6 Inlägg

Hej, har haft min Saab 9000 CDE 2,3t i snart en vecka. Nu är det så att jag skulle parkera den och la i backen började köra, så kände jag att kopplingen stannade i sitt nedre läge. Man kan ta i den och få upp den lätt igen, men känner inget tryck i den.
Skulle vara mycket snällt av någon som vet något..
Mvh Adam..

FugitivE BMW Power
6 maj 2008 · 2 362 Inlägg

Luftning kanske behövs? fast konstigt att det hände rakt av..

Slavcylindern kanske har sagt upp sig?

BMW, bogsering med wire :/
n_andersson
6 maj 2008 · 689 Inlägg

Låter som att kopplingcylindern inne i bilen gett upp.. e väl vanligt fel på saab 9000 de

OlaPer
6 maj 2008 · 6 Inlägg

Okej, ska försöka lära mig lite mer om bilar:D hehe, men kopplingcylindern inne i bilen låter ju som när man hör det att det låter mest troligt. Tack för svaren ska ni ha!!

Jimm
6 maj 2008 · 1 661 Inlägg

Är det inte wire på de flesta Saabar? Isåfall kolla den. Annars bör du kolla oljenivån, brukar finnas i närheten av, eller i samma som bromsvätskan.

OlaPer
6 maj 2008 · 6 Inlägg

Okej, det ska jag göra:) tack:)

OlaPer
7 maj 2008 · 6 Inlägg

Jag har kollat lite närmare och fått massa olika svar på vad det kan vara. Det är ju så att när jag börjar trycka ner den så finns där ett tryck men efter hälften av "nertrampet" så släpper den bara och med ett vips så åker den ner i nedre läget..
Kopplingen fungerar ju inte i nedre läget heller.. En del säger att det kan vara cylindern inne i kupén.. Men om det är den, borde inte kopplingen fungera i nedre läget då? *bara en fundering* Tack för svar.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang