köpte nya klossar fram o bak till min nismo, dock är de ca 5mm tjöckre, vilket leder till att när jag skruvat loss "OK:et" eller va det heter, och har lagt de nya klossarna på plats så får jag inte tillbaka "OK:et" eftersom det är "bredare" nu och det ska ju klämma från sidorna. Undrar alltså hur man löser upp så att man kan få det att funka med tjöckre klossar!
MVH Mathias
ps. om ingen fattar nåt så kan jag försöka förklara lite bättre ds.
Kolven i mitten(den stora) som ena belägget sitter mot ska antingen skruvas eller tryckas in.(tror man tryckte in den) Skruva lös locket från bromvätskebehållaren först och sen är det bara att trycka på.
Prova använda en rörtång så du orkar nypa ihop.
Men tryck ihop försiktigt försiktigt och väldigt långsamt!!
Kolven i mitten(den stora) som ena belägget sitter mot ska antingen skruvas eller tryckas in.(tror man tryckte in den) Skruva lös locket från bromvätskebehållaren först och sen är det bara att trycka på.
Prova använda en rörtång så du orkar nypa ihop.
Men tryck ihop försiktigt försiktigt och väldigt långsamt!!
Förstår?
skruvade faktist upp lite på den, dock sket jag i det då det började rinna bromsvätska , så jag ska helt enkelt nypa fast slangen så det inte kommer nån vätska när jag skruvar bort den och sen när den är loss så ska man kunna fixa det på något vis?
lufta? skruvade inte helt upp bara löste på den och då började det rinna.. spännde genast fast den och det funkar normalt igen.. men ska ta lite bilder imorgon så kan jag förklara bättre , sexyicecube tackar ska läsa där!