Svarta prickar över hela bilen

BoraV6
21 mars 2006 · 677 Inlägg

Bullo skrev:

BoraV6 skrev:
Nu är det så här.

Jag lämnade in bilen för polering och vaxning i höstas. Så det var inget fel på det. Skiten fastnar ändå.
Sen så har jag naturligtvis provat med avfettning, visst det funkar. Med en hel flaska på en dörr typ!
Och tjärlösare funkar lite bättre men tar inte bort allt heller. Och vad är tjärlösare? Jo utspädda starkare prylar. Lukten tyder på nått liknande lacknafta, tinner mm.

Och kom inte och säg att jag slarvtvättar!!!! Då får du äta upp dina ord när du ser mig i tvätthallen och med vaxduken!


Och som sagt, alla ser det nog inte på samma sätt som mig då de har bilar med mörkare färger där det knappt syns, men som sagt kän på lacken!

okej, förlåt.. men jag tycker fortfarande inte att "vaxning i höstas" är särskillt ofta. sen att skiten fastnar beror på att du inte tvättar ofta, ju längre man väntar desto hårdare sätter sig skiten! jag tvättar väldigt ofta, och jag har aldrig haft några problem med att få bort skiten. fars firmabil tvättas inte ofta och där var det ett helvete att få bort all skit, men det gick. den tvättades senast för 6 månader sen tongue

Tvättar ungefär en gågn i veckan. Är det för sällan menar du?

Prickarna fastnade licka mycket i direkt efter rekonden som dom gör nu!

Senast redigerat av BoraV6 (21 mars 2006)

Labrat
21 mars 2006 · 27 Inlägg

det tror inte jag...

Diesel i en ren tyg trasa, sen försiktigt strykar/masera bort prickarna ska funka bra, det är skonsamt också...

"R" wannabes finns det gott om!
loudness
21 mars 2006 · 4 554 Inlägg

de e ju bara å traska in på biltema och köpa en 5litersdunk med kallavfettning billigt och fungerar utmärkt.. eftersom jag har samma bil året runt vill ja inte att den ska se ut som ett härk bara för de e vinter så avfettningsmedlet från biltema är väl beprövat:D

323TI
21 mars 2006 · 4 Inlägg

Lackkonservering är inget att tänka på eller??

Labrat
22 mars 2006 · 27 Inlägg

323TI skrev:
Lackkonservering är inget att tänka på eller??

Vad hjälper det, bilen blir ju lika nerkladdad för det. !?!

"R" wannabes finns det gott om!
tecman
22 mars 2006 · 1 741 Inlägg

Diesel funkar till det mesta då det gäller rengöring.. avfettade en gammal volvomotor med det och allt lossnade.. har använt det på asfaltsfläckarna åxå funkar bra där åxå..

When it feels like you have full control!
You are not driving fast enough!

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=69250 <-- Min projekttråd.
loudness
22 mars 2006 · 4 554 Inlägg

tecman skrev:
Diesel funkar till det mesta då det gäller rengöring.. avfettade en gammal volvomotor med det och allt lossnade.. har använt det på asfaltsfläckarna åxå funkar bra där åxå..

hehe ja de funkar bra å göra rent motorer med(har med prövat) men de e då inge vidare hälsosamt att arbeta med

N33d4Sp33d Ingenjör
22 mars 2006 · 256 Inlägg

Grabbar...det här är nästa års problem...

In med bilen i Tvätthallen till helgen och släng på Sommarfälgarna så är problemen borta.

Våren ÄR här.

Det är inget brott förrän man åker fast
TeQuilla
22 mars 2006 · 764 Inlägg

Lacknafta funkar kanon om man har riktigt besvärliga fläckar, bara o polera upp om det blir lite matt.

TeQuilla
Saab 9-3 Aero "Fetingen" (2005)
Cronquist I want my Sunny back..!
22 mars 2006 · 19 Inlägg

Våren är inte här jag bor iallf sad

Snöade i morse, och ändå bor man på gränsen till skåne och halland... Var inte så mycket som tur var...

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang