6993
Sök

Vågar man göra motortvätt?

1 327 Inlägg
26 maj 2008
Trådstartare
Som rubriken lyder: Vågar man göra motortvätt?

Kan tänka mig att man riskerar att få mycket elektronikproblem då man sprutar in vatten överallt.

Någon som har erfarenheter?

2 126 Inlägg
26 maj 2008
Täcker du bara över det viktigaste som t ex Fördelare och eventuell reläbox så ska det inte vara nån fara!
Har du tryckluft så kan du blåsa motorn relativt torr efteråt eller varmkör motorn direkt efter tvätt!

Personbilssystemstekniker.
365 Inlägg
26 maj 2008
Aero T16 skrev:

Kan tänka mig att man riskerar att få mycket elektronikproblem då man sprutar in vatten överallt.

Var noga med att vatten inte rinner ner i tändstifts brunnarna, vilket leder till problem.
Annars är det bara att spruta på wink

Felsökning är en konst, inte bara vetenskap... och 90% tur

1 675 Inlägg
26 maj 2008
_TiNcO_ skrev:
Aero T16 skrev:

Var noga med att vatten inte rinner ner i tändstifts brunnarna, vilket leder till problem.
Annars är det bara att spruta på wink

Bara att tvätta på. Men som sagt glöm inte täcka det elektroninska mad Inte kul annars. Sen starta bilen direkt efter tvätten. Själv gör jag motor tvätt med turtels extrem tvätt finns på okq8 sen på med hög trycks tvätten. big_smile Blir kanon.

Ren kraft kan man inte ta på eller se, men den finns där!

2 164 Inlägg
26 maj 2008
Ett tips är att göra de en varm dag i skuggan och vänta tills allt har torkat innan du startar upp bilen.

MVH

F

Sök