men nu är det såhär att det kommer vatten ur cylinder öppningen där kröken går in. Det droppar inte bara utan de rinner snarare. känner inte att hojjen går dåligt eller så men de känns ju inge bra att det rinner vatten.
gjorde en liten snabb felsökning och såg att dräneringsslangen till kylaren var helt ihop klämd, kan det göra så att det blir över tryck eller nått? naturligvis ska jag dra om slangen så att den inte klämms, men jag fattar ändå inte varför det skulle komma ut vatten ur kröken för det..?
skulle oxå tro på toppackningen, har du en jävla otur kan cyl ha spruckit. men chansen är mindre än topp packningen. och missminner jag mig inte helt så tror jag toppackningen består av 2 oringar bara!
själv tror jag inte att nått lopp i cylinder har åkt eftersom cylindern är nyrenoverad.. men har ni koll på hur man lyfter av cylindern när den har avgasport?? har aldrigt mekat med avgasport förrut....
Har du riktigt otur så har avgaskanalen spruckit ut mot vattenmanteln, då blir det cylinderbyte.^ Är det vajerstyrd avgasventil på sånadär eller länkage från själva motorn?
Specialsvarv.se - Hårda bussningar till hårda bilar.
Defekt kylarlock eller ihopsatt dräneringsslang är problemet. Eftersom crossar till 99% inte har något expansionskärl. Den måste ju trycka ut övertrycket någonstans eller hur? Oftast toppen.