4616
Sök

Centrallåset krånglar.

Värmlänning!
59 Inlägg
27 maj 2008
Trådstartare
#1
hellu. Mitt centrallås beter sig lite konstigt. När man stoppar i nyckeln och vrider om så låser sig alla dörrar, men en sekund senare så låser alla dörrar upp sig. Hoppas ni förstår roll


Vrider om nyckeln i dörrlåset > alla lås låser sig > alla lås låser upp sig > Vrider om nyckeln i dörrlåset > alla lås låser sig > alla lås låser upp sig osv osv...

ps. det är en galant -89 om det spelar roll :p  MVH

ps igen, syftet med denna tråd är inte att berätta att mitt centrallås är knasigt.. Vill gärna ha tips på vad som kan vara kruxet med det :p
Senast redigerat av Nodje (27 maj 2008)

BTLulle
27 maj 2008
#2
Kolla så alla dörrar och baklukan verkligen går i lås så det inte går tungt någonstans. Börja att smörja alla lås och kolla även så att inte något lås stannar i nåt "halvläge" då du stänger. För det verkar som att den tror att någon dörr inte är stängt ordentligt.

MVH Peter

Värmlänning!
59 Inlägg
27 maj 2008
Trådstartare
#3
okej tack för svaret, ska kolla på det lite senare idag kanske smile


Sök