1669
Sök

Projekt: Volvo 240 Turbo (R-Sport)*Ett beslut är fattat*

Skulle bli ersättaren av "Buken", men blev ett tråkigt kapitel som slutade i tingsrätten då vissa inte ville betala efter att de hade tagit emot den. Var en 83:as DL, omregistrerad med R-sportsats. Hade komplett... Visa mer

Forummoderator
0 Följare
187 102 Visningar
Projektet avslutat 9 maj 2012
Forummoderator
26 472 Inlägg
5 november 2008
Trådstartare
Children-Of-Bodom skrev:
AirOne skrev:
Hahaha..nuu lugnar vi ner oss hörni smile

Okey får la vara snäll då  wink

Jag får väl klämma till med en fet uppdatering i morgon så ni sitter stilla allihopa smile

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

. : F a d e r a t o r : .
5 042 Inlägg
5 november 2008
AirOne skrev:
Children-Of-Bodom skrev:
AirOne skrev:
Hahaha..nuu lugnar vi ner oss hörni smile

Jag får väl klämma till med en fet uppdatering i morgon så ni sitter stilla allihopa smile

Låter finfint!
Leopard klädsel på stolarna  lol  lol  ??
Nee ska sluta nu hahaha smile

C H E V R O L E T <3

Forummoderator
26 472 Inlägg
5 november 2008
Trådstartare
Children-Of-Bodom skrev:
AirOne skrev:
Children-Of-Bodom skrev:

Låter finfint!
Leopard klädsel på stolarna  lol  lol  ??
Nee ska sluta nu hahaha smile

Haha kort blir det säkert men frågan är om det är kort på samma som jag tänker..? big_smile

601 Inlägg
5 november 2008
Nu börjar det vara dax för en update hära tycker jag!! big_smile

SKÅNING
1 215 Inlägg
5 november 2008
oj nu har jag missat massor igen och läst igenom det jag missat, grattis alltid kul när bil fan går igenom gjorde min me förra veckan fast det roliga då var att den saknade katalysator och batteriet satt inte fast som dom brukar vara jävliga på men men, vill se din update du lovade

Projekt:Volvo 244 GL blir TURBO Bilen som ALDRIG kommer bli 100% färdig

Forummoderator
26 472 Inlägg
5 november 2008
Trådstartare
alexm- Haha jadu..du skulle ha sett minen när gubben upptäckte dumpventilen under huven..den minen bara skrek "ja se ungdomar" big_smile

Pedaal Uppdateringen lär nog få vänta till i morgon. Men. Jag har en suprise la gigante på gång dessutom som blev skaffad idag. Plus en ide som jag ska fila på i morgon. Håll ut smile

601 Inlägg
5 november 2008
AirOne skrev:
alexm- Haha jadu..du skulle ha sett minen när gubben upptäckte dumpventilen under huven..den minen bara skrek "ja se ungdomar" big_smile

Pedaal Uppdateringen lär nog få vänta till i morgon. Men. Jag har en suprise la gigante på gång dessutom som blev skaffad idag. Plus en ide som jag ska fila på i morgon. Håll ut smile

Åhåå då tål jag att vänta! detta lät niice smile

Forummoderator
26 472 Inlägg
5 november 2008
Trådstartare
Pedaal skrev:
AirOne skrev:

Åhåå då tål jag att vänta! detta lät niice smile

Japp. Vill själv komma med en uppdatering nu. Var som ett tag sedan..men. I morgon vettu. "..den som väntar på nåt gott.." tongue

SKÅNING
1 215 Inlägg
6 november 2008
nu är det imorgon och jag vill se update,  nu vet jag varför jag missar dina updates har ju för fan glömt att prenumerera på din tråd, siken idiot man är lol

1 062 Inlägg
6 november 2008
har du bilder på hur du har gjort rampen till extraljusen? smile

5 042 Inlägg
6 november 2008
JAG VILL HA min update!
Annars porrar jag ner din tråd  lol  Deal or no deal ??  big_smile

C H E V R O L E T <3

Med.lem
3 759 Inlägg
6 november 2008
Prr

200 på bakhjulen är mer än 400 på forumet!

Forummoderator
26 472 Inlägg
6 november 2008
Trådstartare
Update 31

081106

Okejokej..hold your horses! Uppdateringen kommer nu. Men. Kanske den är lite blygsammare än vad som kanske lät tidigare.
Men. Vart börjar vi uppdateringen?
För att svara på tidigare fråga om hur jag gjorde med light-onbågen - så kommer svaret här smile

https://www1.garaget.org/gallery/archive/19631/497189_hmyzsj.jpg
[Taget 081106]*Bågen i helhet. Fem Bosch Big knick Blue. 100wattare i varje. Duger.*

https://www1.garaget.org/gallery/archive/19631/497190_bzzfks.jpg
[Taget 081106]*Bågen; från sidan. Lägg märke till att den "yttre/nedre" lyktan är upp och nedvänd, men själva insatsen rättvänd..*

https://www1.garaget.org/gallery/archive/19631/497192_ctopi2.jpg
[Taget 081106]*..lägga helst inte märke till att alla tittar åt olika håll..*

https://www1.garaget.org/gallery/archive/19631/497193_7s2l8b.jpg
[Taget 081106]*Bågen bakifrån. Stabiliseringsstag mellan de tre övre. Skall även sitta två stag till grillen men de är ännu inte monterade..*

https://www1.garaget.org/gallery/archive/19631/497194_wyne1l.jpg
[Taget 081106]*Bågen; lite närmre. Lägg märke till svetsfogen på bågen, strax utanför snabbfästet till karossen.*

Övrigt om bågen är att jag inte vet så tokmycket om ursprunget. Vet inte om det finns bågar numer som är likadana som min att köpa direkt eller om alla svetsar såsom denna är, men det är en tidig båge.
Så. Övriga frågor om bågen är välkommet smile

Nästa punkt på programmet.

Ekonomin som den ser ut idag är knaper. Har blivit ett "försäkringskasseoffer" - som många andra - så inköpen till bilen har praktiskt taget stått still under ett tag nu. Det kanske märks i tråden..
Hursomhelst.
Men såsom bekanta har märkt, blir man smått galen utan en stereo. Var och kikade på en Denver..nånting på Jula. Nåt riktigt budget med en minimal dvdskärm framtill. Men. Ja. Det var priset som drog. Kvaliten var det bara att blunda för..tyckte jag.
Tidigare under dagen hade jag varit förbi Länsstyrelsen och fått ett riktigt bottennapp i mitt försök att åtmindstone få godkännande att ta taxilicens - så nu var det bära eller brista. En stereo ska jag ha!
Men den på Jula blev det inte..

https://www1.garaget.org/gallery/archive/19631/497200_qggmhr.jpg
[Taget 081106]*..där ligger paketet..*

I stället var man förbi HiFi-butiken - ursäkta reklamen men kan jag rå för att jag känner personalen? - och beklagade mig i min situation. Efter att ha blivit utskrattad för att man har varit till Jula och kikat på stereo, så blev man således visad den jag "skulle" ha.
Och. Ja vad tror ni..blev det köp?
Klart som fasen det blev köp smile

Stereon - en Xzent ZT7010 - är inte bara en cd/mp3skivespelare. Nope. Den har även en utfällbar dvdskärm med touchscreenfunktion. Hell Yeah. Ska man slå på stort så är det lika bra. Fick bra pris på maskinen i alla fall. Även läge att dela upp betalningen - tack så mycket? - även fast man egentligen måste vara fast anställd för att få den privilegien.

https://www1.garaget.org/gallery/archive/19631/497204_k4dqyp.jpg
[Taget 081106]*..är det mörkt så tager man vad man haver i belysningsväg..*

Det komiska är väl att jag aldrig monterat en stereo i en bil tidigare. Så nog var det lite fumligt att ge sig på det - även om det i slutänden visade sig vara tämligen simpelt. Ja..ni kunniga får skratta om ni vill men kom igen. Alla kablar som sticker ut hit och dit?

https://www1.garaget.org/gallery/archive/19631/497212_oym71r.jpg
[Taget 081106]*Come out, come out wherever you are..*

Försökte trycka dit ramen men inte fasen ville den dit? Såg ut som att man var tvungen att riva lös mittenkonsollen - så jag skred till verket. Lika bra att göra det utan att tveka.

https://www1.garaget.org/gallery/archive/19631/497215_ger43y.jpg
[Taget 081106]*..lös med mittenkonsollen..*

Passade samtidigt på att flytta på några av knapparna, så dom hamnade i en samlad klunga i stället för här och där på panelen. Snyggt och prydligt ska det vara. Jajamensan. När konsollen väl var lös så ville såklart inte själva stereofacket - nån metallpryl som redan satt där jag inte kan namnet på - lös, så jag provade att trycka dit stereoramen i alla fall. Och. Tamesjutton om inte ramen gled in likt förbannat?
Hade inte behövt ha lös konsollen..men. Aja. Fyra skruvar och två plastpluppar är inte så jobbiga att skruva tillbaka smile
Och vad gäller det övriga kablaget; en iso-kontakt och en antennsladd. Ojoj vad jobbigt att koppla in..

https://www1.garaget.org/gallery/archive/19631/497219_11yb8f.jpg
[Taget 081106]*Uppstart. Vilken film provades först?..den som ser det först vinner en tjugolapp eller valfritt pris i samma prisklass smile*

Enda frågan jag har är; som det är kopplat nu, går det köra spelaren utan att nyckeln ens är i tändningslåset. Går ju att stänga av maskinen såklart, men. Kan man ha det så eller kommer den i alla fall dra ur strömmen..?

Slut på denna uppdatering..mer kommer!

601 Inlägg
6 november 2008
Woooooooow! denna update gillade vi!!! big_smile HÄRLIGT!!

SKÅNING
1 215 Inlägg
6 november 2008
lätt att det är fast and the furios stavning ettan alltså

ja alla 2 knapparna big_smile i sammlad klunga, fan vad snyggt det var med alla mätare du hade där uppe ska få tummen ur och montera mina en dag
Senast redigerat av alexm- (6 november 2008)

Forummoderator
26 472 Inlägg
6 november 2008
Trådstartare
Pedaal skrev:
Woooooooow! denna update gillade vi!!! big_smile HÄRLIGT!!

Tackar. Det värmer smile

Forummoderator
26 472 Inlägg
6 november 2008
Trådstartare
alexm- skrev:
lätt att det är fast and the furios stavning ettan alltså

Haha..nope..äldre film tongue

413 Inlägg
6 november 2008
Fint det blir må jag säga:)när du väl har tid med bilen så händer det grejor ser jag=Dsnyggt med sterion där oxå bra jobbat:P
Mvh:Andreas

Mr White
1 072 Inlägg
5 042 Inlägg
6 november 2008
Ok denna update var helt godkännd smile
Inget porr då tongue
Blev schysst me cd´n endå wink

C H E V R O L E T <3

Sök