2186
Sök

Projekt: Volvo 240 Turbo (R-Sport)*Ett beslut är fattat*

Skulle bli ersättaren av "Buken", men blev ett tråkigt kapitel som slutade i tingsrätten då vissa inte ville betala efter att de hade tagit emot den. Var en 83:as DL, omregistrerad med R-sportsats. Hade komplett... Visa mer

Forummoderator
0 Följare
187 051 Visningar
Projektet avslutat 9 maj 2012
Forummoderator
26 471 Inlägg
18 november 2008
Trådstartare
te_wik skrev:
Ojdå.. de är mkt enklare än så att att komma in i en 240 big_smile behöver inte ens verktyg, allt som behövs sitter utanpå bilen smile

Har låst in nycklarna flera gånger jag men, så jag har lärt mig wink

Mvh Tommy

PM:a mig om hur man gör? big_smile

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

4 001 Inlägg
18 november 2008
AirOne skrev:
te_wik skrev:
Ojdå.. de är mkt enklare än så att att komma in i en 240 big_smile behöver inte ens verktyg, allt som behövs sitter utanpå bilen smile

Mvh Tommy

man kan t.ex ha som på en av mina gamla bilar, en dörr som är så rostig att man kan böja ut ytterplåten och trä upp armen i dörren & öppna lol

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må

Försöker iaf
12 819 Inlägg
18 november 2008
AirOne skrev:
te_wik skrev:

Mvh Tommy

Done..
och så uppmanar jag inte till brott på något sätt utan det gäller ju hans egna bil! hoppas jag.. wink

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

Försöker iaf
12 819 Inlägg
18 november 2008
kolvas skrev:
AirOne skrev:
te_wik skrev:

Mvh Tommy

man kan t.ex ha som på en av mina gamla bilar, en dörr som är så rostig att man kan böja ut ytterplåten och trä upp armen i dörren & öppna lol

haha eller som min 140 som hissmekanismen i bakdörren hade rostat pajj, var bara att trycka lite lätt rutan neråt så var det hur lätt som helst att komma in big_smile

Mvh Tommy

Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

SKÅNING
1 215 Inlägg
18 november 2008
te_wik skrev:
kolvas skrev:
AirOne skrev:

haha eller som min 140 som hissmekanismen i bakdörren hade rostat pajj, var bara att trycka lite lätt rutan neråt så var det hur lätt som helst att komma in big_smile

Mvh Tommy

hehe förra sommaren när jg hade slarvat bort nycklarna så bände jag upp dörren ocg fick in ståltråd som jag drog upp dörren med funkade fint och inget pajjade, dock lite färg skrap på b-stolpen men kan man leva med finns många sätt, hoppas nu inte alltför många utnyttjar dessa tips bara

AirOne: aldrig kul när det strular eller man slarvar bort något bra att ha t.ex nycklar, men skönt att du kom in i belen iallafall

Projekt:Volvo 244 GL blir TURBO Bilen som ALDRIG kommer bli 100% färdig

Forummoderator
26 471 Inlägg
19 november 2008
Trådstartare
alexm- Jo det var ju som kallt som satan i gatan och ingen jacka hade man på sig, så egentligen tänkte jag inte så mycket på att nåt kunde komma till skada. Hade rivit lös hela dörren bara jag hade kommit in till värmen...om jag hade varit så stark tongue

te_wik Jag provade det där med rutan faktiskt. Ja alla rutor..men utan fullgott resultat. Så. Mejseln fick agera nyckel sad

Och..ja just ja..jag lovar. Jag är hederligheten själv big_smile

Kolvas Haha lät ju bra att ha sån fin dörr tongue
Senast redigerat av AirOne (19 november 2008)

69 Inlägg
19 november 2008
Fruktansvärt underhållande läsning smile keep up the good work!

Forummoderator
26 471 Inlägg
19 november 2008
Trådstartare
Jocke_lkpg skrev:

Tackartackar smile

SKÅNING
1 215 Inlägg
19 november 2008
AirOne skrev:
Jocke_lkpg skrev:

Tackartackar smile

såg tråden hade kommit upp längst ner på sidan bland de senaste postade trådarna och hoppades Ssååå på en updatering, men men får väll åka och köpa grejer till min egen så jag kan koppla in mina oljemätare

Projekt:Volvo 244 GL blir TURBO Bilen som ALDRIG kommer bli 100% färdig

Forummoderator
26 471 Inlägg
19 november 2008
Trådstartare
alexm- skrev:
AirOne skrev:
Jocke_lkpg skrev:

Tackartackar smile

såg tråden hade kommit upp längst ner på sidan bland de senaste postade trådarna och hoppades Ssååå på en updatering, men men får väll åka och köpa grejer till min egen så jag kan koppla in mina oljemätare

Jao..men den som väntar på något gott väntar aldrig..*blinkblink*
Har ett par järn i elden, budgeten till trots. En rätt rolig sådan smile

Försöker iaf
12 819 Inlägg
19 november 2008
AirOne skrev:
te_wik Jag provade det där med rutan faktiskt. Ja alla rutor..men utan fullgott resultat. Så. Mejseln fick agera nyckel sad

Gör om - Gör rätt wink

Mvh Tommy

Forummoderator
26 471 Inlägg
29 november 2008
Trådstartare
Update 37

081129

Har inte så stor uppdatering på gång. Men. Tänkte i alla fall meddela - som för att visa att man gör nånting i alla fall - att jag idag kröp in under bilen och skruvade åt avgasrörsklamman som hängde lös. Tog tyvärr inga kort på stordådet, men det går väl beskriva i följande ord; aj, oj, kom igen ditt j...

Vet inte hur många gånger man slog i huvudet i golvet. Och så detta letandet efter trettons nyckel? Jag menar. Man hittar 11, 12 14, 15. Men inte 13 när man behöver det. Och så när den väl blir hittad - i garaget såklart - så snurrar bara klammern så man får gå och leta en tång för att hålla fast.
En tång som var för klen.
Så man går och hämtar en rörtång. Resorna till garaget blev många. Men. Så blev det också gjort. Ett stort hurra till mig smile

Just ja. Och så för att förgylla tråden lite kan jag ju uppdatera om hur bilen ser ut i dagsläget.

https://www1.garaget.org/gallery/archive/19631/511356_lnwqyq.jpg
[Taget 081127]*..till projekttråden..*

Fler bilder finns på presentationen av bilen.

Slav
1 454 Inlägg
29 november 2008
jäääklar vilken läcker bild då!! kul att du är tapper och slåss med vofflan fast det är kallt, själv e ja lite för mesig för de tongue haha.

Tack till
Tompa för riktigt grym mappning, hör av er om ni behöver mer fart i en T5 eller T7 Saab.
Janne på Autoexperten Gävle
Jonas på Bakaxeldelar för niceprice på delar.

Forummoderator
26 471 Inlägg
3 december 2008
Trådstartare
Henka_ skrev:
jäääklar vilken läcker bild då!! kul att du är tapper och slåss med vofflan fast det är kallt, själv e ja lite för mesig för de tongue haha.

O man tackar. Jo jag gör så gott jag kan. Just nu är det mest ekonomin som styr, för vädret bryr jag mig inte så mycket om smile Skitsamma om det är kallt...meka kan man göra i alla fall tongue

288 Inlägg
4 december 2008
Måste bara säga efter att läst igenom tråden från början typ 3 gånger nu så får du 9 av 10 poäng i underhållande läsning smile

Och ang att de inte e så många kommentarer alltid i en tråd beror helt enkelt på att man vill gärna "mäta sig" med projekt trådens skribent i kommentar och inte dra ner "flytet"  i tråden. Kan va svårt att komentera utan att upprepa vad föregående sagt ibland wink

Keep up the good work  cool

Kolla gärna mina projekt =)
Golf MK3 Ljud & Styling http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=124245
Alla som vill får rätta mig om jag har fel

Forummoderator
26 471 Inlägg
9 december 2008
Trådstartare
Steve-StreetXNordic skrev:
Måste bara säga efter att läst igenom tråden från början typ 3 gånger nu så får du 9 av 10 poäng i underhållande läsning smile

Och ang att de inte e så många kommentarer alltid i en tråd beror helt enkelt på att man vill gärna "mäta sig" med projekt trådens skribent i kommentar och inte dra ner "flytet"  i tråden. Kan va svårt att komentera utan att upprepa vad föregående sagt ibland wink

Keep up the good work  cool

Oh man tackar så mycket smile Det värmer att läsa...att andra läser det man själv skriver. (..hur nu det där lät?) Grejen med att jag har gjort en tråd är nog mestadels för min egen del, för att hålla reda på hur historien fortgår med bygget. Men också för att få idéer och höra tankar från andra intresserade.

Kommer nog med en mindre uppdatering snart, då jag råkade vara med om en liten olycka häromdagen sad Inget allvarligt men..mindre rolig grej som hände i alla fall. Synd att det bara ska vara så kallt ute nu - mellan minus 15 och minus 20 - så händerna blir som så stela när man håller på..

79 Inlägg
16 december 2008
Har följt tråden sen start men inte skrivit nåt. Riktigt underhållande läsning måste jag säga!

Har själv en 244 -87a som jag har börjat pilla lite med, än så länge bara bytt blinkersglas, sidoblinkers och lackat baklysen. Men mer kommer. Var så säker:D

OT: Vet nån var man kan köpa R-sportsatsen?

MVH, Addy

I got Dubs!
2 423 Inlägg
17 december 2008
Addy skrev:
Har följt tråden sen start men inte skrivit nåt. Riktigt underhållande läsning måste jag säga!

Har själv en 244 -87a som jag har börjat pilla lite med, än så länge bara bytt blinkersglas, sidoblinkers och lackat baklysen. Men mer kommer. Var så säker:D

MVH, Addy

Blocket,tradera osv.

Forummoderator
26 471 Inlägg
17 december 2008
Trådstartare
Adde666 skrev:
Addy skrev:

MVH, Addy

Blocket,tradera osv.

Precis. Dom såldes ju av Volvo i efterhand men finns inte längre där vad jag vet. Man får hålla koll på blocket och liknande sidor. Hoppas du finner vad du söker smile

18 Inlägg
27 december 2008
Hur går det med bilen och allt nu? lite kallt för att skruva eller? tongue
// MVH // Mange

Sök