lumpen 2009

ErskPersk Svindåre
9 september 2008 · 1 433 Inlägg

Jag fick inte göra lumpen för att jag har för dålig hörsel tydligen... såg verkligen fram emot det! sad

They called us a Dead Generation, they told us that we wouldn't survive
They left us alone in the maelstrom, as you can see we're all clearly alive!

Feminism; Idelogin bottnar i att alla män är svin, och att kvinnor är lika bra som männen
Stairway to heaven or highway to hell? i´ll think i choose the highway!
Sarge
9 september 2008 · 2 337 Inlägg

miller_90 skrev:
Tjenare jag har nyss fått reda på att jag rycker in i juli 09 i enköping ledningsregementet smile  nån annan som ska dit? är lite nyfiken smile 

Ser fram emot lumpen hoppar det blir kul smile

Vilken befattning och vilket kompani? smile

IceEyes Varningar: För många..
9 september 2008 · 2 552 Inlägg

Jag fick skolsköterskan att skicka in ett fejkat intyg till pliktverket där det stod att jag hade en hörselskada så jag slapp både lumpen och mönstringen big_smile

Sing loud and clear until the game is done, sing Chelsea everyone
TurbOla Reservdansk
9 september 2008 · 6 271 Inlägg

Hade varit roligare om det varit som förr i tiden - även om du bröt båda armarna och benen så kom polisen och hämtade dig på hospitalet för att du försökte fuska dig ur. big_smile

Läkaren skickade hem mig p.g.a misstanke om Chrons sjukdom, som jag ändå fått bekräftat att jag inte har... tongue

Det är snarare som så att militären gör allt för att man inte ska komma in i lumpen. wink

Fan vad tiden går, det är ju typ tre år sen man mönstrade nu...

"Då pansar dundrar fram på öppna hedar
vi alla liksom känner oss förmer."

P7 - Södra Skånska Regementet
doitfast Ratthållare på E4
9 september 2008 · 165 Inlägg

Jag hann göra lumpen i en månad sen blev jag sjuk i huvedet (hjärnhinneflamiation).
Det skulle vara kul å göra hela lumpen. Det är som detr skrivs så är det en upplevelse.
Sen kamratskapen.

Är livet värt att liva utan bil??
AttackMedic
9 september 2008 · 379 Inlägg

albin715 skrev:
jag är inskriven i skövde som bärgningsgruppbefäl och rycker in augusti 09 big_smile

Kommer du antagligen att stöta på Lt Tideskog eller Cedergren. Bra gubbar! Hälsa från ST1 LA05

Mr Burns: "You´re a star!"
Homer "Wohoo!"
Mr Burns: "An operastar"
Homer: "Doh!"
TurbOla Reservdansk
9 september 2008 · 6 271 Inlägg

vtec_ skrev:
Jag hann göra lumpen i en månad sen blev jag sjuk i huvedet (hjärnhinneflamiation).
Det skulle vara kul å göra hela lumpen. Det är som detr skrivs så är det en upplevelse.
Sen kamratskapen.

Tror det är gott om kamratskap i ett fängelse också! lol
Eller prova på internatskola, den där kamratskapen finns att hitta lite överallt.
Eller ett jobb där arbetslaget ligger ute i veckorna, t.ex.

"Då pansar dundrar fram på öppna hedar
vi alla liksom känner oss förmer."

P7 - Södra Skånska Regementet
albin715
9 september 2008 · 304 Inlägg

steifan skrev:

albin715 skrev:
jag är inskriven i skövde som bärgningsgruppbefäl och rycker in augusti 09 big_smile

Bgbv90 eller nåt med läskigt med hjul?

hehe jag har faktiskt inte kollat upp de så noga änn, men jag har för mig att det även var nått läskigt med hjul tongue  men de är mycket möjligt smile

Vw Baja Bug - SAAB 900 T - BMW 320i
albin715
9 september 2008 · 304 Inlägg

AttackMedic skrev:

albin715 skrev:
jag är inskriven i skövde som bärgningsgruppbefäl och rycker in augusti 09 big_smile

Kommer du antagligen att stöta på Lt Tideskog eller Cedergren. Bra gubbar! Hälsa från ST1 LA05

Gött att höra big_smile heheh de ska jag göra wink

Vw Baja Bug - SAAB 900 T - BMW 320i
Barmypie
9 september 2008 · 34 Inlägg

Sarge skrev:

miller_90 skrev:
Tjenare jag har nyss fått reda på att jag rycker in i juli 09 i enköping ledningsregementet smile  nån annan som ska dit? är lite nyfiken smile 

Ser fram emot lumpen hoppar det blir kul smile

Vilken befattning och vilket kompani? smile

reparationsgruppbefäl det är allt jag vet hehe wink

hej hopp kalle stropp
NeonX
9 september 2008 ·

TurbOla skrev:

vtec_ skrev:
Jag hann göra lumpen i en månad sen blev jag sjuk i huvedet (hjärnhinneflamiation).
Det skulle vara kul å göra hela lumpen. Det är som detr skrivs så är det en upplevelse.
Sen kamratskapen.

Tror det är gott om kamratskap i ett fängelse också! lol
Eller prova på internatskola, den där kamratskapen finns att hitta lite överallt.
Eller ett jobb där arbetslaget ligger ute i veckorna, t.ex.

du har inte gjort lumpen, så du förstår inte gemenskapen....Det finns tusentals jobb där man har god gemenskap, men jag tror det är få som kan skapa sånna "band" som lumpen gör...

Det är omöjligt att förklara för nån som inte upplevt det, men alla kommer till en värld som inte liknar den du som 18-19åring är van vid överhuvudtaget, ALLA normala saker försvinner ur ditt liv på en och samma dag, alla befäl är svin i början och de enda du har som är bra är polarna, för sånna får du innom första timmen. Sen är det ett jäkla slit tiden igenom, du hjälper dem och de hjälper dig, du får sitta å trösta nån polare med problem hemma likväl som han stöttar dig den dagen de skitigt sig. det finns alltid nån att tjöta med, eller nån som vill dela en varmakoppen under fältveckan...Visst jag har polare här hemma som betyder enormt mycket, men det är på ett helt annat plan med gammla lumparpolare...





Till "262turbo" vill bara tacka för att jag fick ha förbannat kul för dina skattepengar, hoppas det kändes bättre att jobba och betala dem för dig, än vad det gjorde att skjuta upp dem med KSPn för mig, stort tack!


Till "evilaudio" om 12 månader av idioter som skriker är vad du tror om värnpikten/ är vad du fick ut av din förstår jag att du är bitter... roll som "fuckface" skrev, Disciplin, massa andra saker du använder dagligen. Min förmåga att aggera under stress gick från obefintlig till ganska bra, min sociala förmåga ökade, sammarbeta i grupp, kunskap om mina egna gränser, listan är lång....trots att det fanns idioter som inte gjorde annat än gorma i de 11 månader jag var där får man helt enkelt lära sig att ta skit i enorma högar och inse att det i vissa fall är bäst att hålla käft, och det om något tjänar du på senare i livet!

kalimero
10 september 2008 · 119 Inlägg

att nån skriker och talar om för dej vad du ska göra är det nog bäst att du vänjer dej vid.. Ty så ser arbetslivet ut. och om du är arbetslös så ser AF ut på samma sätt.. och skulle du nu vara uteliggare/alkis så säger polisen samma sak... vänj dej

det var bättre förr.. ju förr ju bättre
262turbo
10 september 2008 · 1 004 Inlägg

kalimero skrev:
att nån skriker och talar om för dej vad du ska göra är det nog bäst att du vänjer dej vid.. Ty så ser arbetslivet ut. och om du är arbetslös så ser AF ut på samma sätt.. och skulle du nu vara uteliggare/alkis så säger polisen samma sak... vänj dej

och vad jobbar du med?... kan inte påstå att någon gapar på mig så ofte på jobbet... jobbar som elektriker...

"Det är ingen som kommer ihåg en fegis"
262turbo
10 september 2008 · 1 004 Inlägg

Smedhult skrev:

kalimero skrev:
att nån skriker och talar om för dej vad du ska göra är det nog bäst att du vänjer dej vid.. Ty så ser arbetslivet ut. och om du är arbetslös så ser AF ut på samma sätt.. och skulle du nu vara uteliggare/alkis så säger polisen samma sak... vänj dej

håller me! är alltid lika kul med folk som säger att dom aldrig kommer att göra som någon säger till dom. då svarar ja bara att de blir kul o se dej liggandes på en parkbänk när vi andra jobbar tongue. resten tänker dom ut själva och blir förbannade

konstigt när någon är 18år har en sån enorm arbetslivserfarenhet smile

"Det är ingen som kommer ihåg en fegis"
apoteket00 trucken
10 september 2008 · 563 Inlägg

låg i lumpen i Eksjö 06. kommer aldrig glömma den tiden. du kommer ha ett helvette när du väl äär ute ifält i -20grader men efteråt så är man så jävla stolt att man gjort lumpen. den som inte gjort lumpen vet inte vad det handlar om! så är det bara.

member of team ljudbyggaren, O vaddå dansband e töntigt=)
kalimero
11 september 2008 · 119 Inlägg

du menar alltså att du kan koppla dina trådar som du vill,intressant. eller kan det vara så att någon talat om för dej vad/hur/när det ska kopplas.. och kopplar du fel så tror jag nog att du får veta det.. men var du rebell sålänge,

det var bättre förr.. ju förr ju bättre
Lardi SQ
11 september 2008 · 1 343 Inlägg

lumpen, bland den bästa tiden i livet...

eksjö 06-07

5 kompaniet! 

5029 gustavsson...  grejer de!

Senast redigerat av Lardi (11 september 2008)

Ljudnörd!
nordstromj
11 september 2008 · 1 772 Inlägg

Fick hem ett brev idag där det stod att jag inte kommer att få göra lumpen, precis vad jag hade hoppats på.

Finns annat att göra..tongue

If one day the speed kills me, do not cry, because i was smiling - Paul Walker
Shine can never beat attitude.
BMW 320d (2007)
anvandare_12345
11 september 2008 · 654 Inlägg

Lardi skrev:
lumpen, bland den bästa tiden i livet...

eksjö 06-07

5 kompaniet! 

5029 gustavsson...  grejer de!

Absolut!

Du var inte patgb-förare?

Eksjö 06-07
3:e kompaniet...Vikingakompaniet! smile
3010 Erlandsson, StriFoBef (AS03)

speedfreak racing Arbetsnarkoman...
11 september 2008 · 1 098 Inlägg

Ja slapp.. Fick brev hem idag om att ja inte får mönstra!

Så länge det retar dej är ja nöjd ;)
Volvo 760 T5-R "Den urballade sleepern" (1988)
Audi RS4 "SRS4 Bullet Edition" (2001)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang