1806
Sök

Kunnig på centrallås någon?

84 Inlägg
8 september 2008
Trådstartare
Hej!

Mitt centrallås gav upp häromdagen. Min fråga är därför om det finns någon som är kunnig på hur det fungerar och om jag på något sett kan försöka laga det själv?

Bilen i fråga är en Saab 9000 - 94.

Tack på förhand / Jonas

N.O.S Cruisers Stockholm
3 404 Inlägg
8 september 2008
Har samma problm på min 9000cs -92 sad

Har dock inte haft tid att ta itu med det ännu men fråga på Saab Turbo Club of Sweden wink
Senast redigerat av TenZer (8 september 2008)

Rock'n Roll

Kapten på disco!
1 729 Inlägg
8 september 2008
Vad är det som inte funkar? Funkar det inte alls? funkar det på någon dörr? Funkar skuffen?

Det ska inte vara några problem att laga, kan ta lite tid men svårt ska det inte vara...

Börja med att kolla att säkringen är hel, sen går du på huvudmotorn (Sitter antagligen i förardörren), funkar det så får du kolla att alla kablar är hela, provköra motorerna och ev byta dom som inte funkar, brukar av någon anledning vara dom i bakdörrarna som kukar, iaf på dom bilar jag har fixat det på...

Vadå plåtlåda, 740 har V8:a och 286hk... Eller det kanske bara var i tyskland.

84 Inlägg
8 september 2008
Trådstartare
discokapten skrev:
Vad är det som inte funkar? Funkar det inte alls? funkar det på någon dörr? Funkar skuffen?

Det ska inte vara några problem att laga, kan ta lite tid men svårt ska det inte vara...

Börja med att kolla att säkringen är hel, sen går du på huvudmotorn (Sitter antagligen i förardörren), funkar det så får du kolla att alla kablar är hela, provköra motorerna och ev byta dom som inte funkar, brukar av någon anledning vara dom i bakdörrarna som kukar, iaf på dom bilar jag har fixat det på...

Kollade snabbt och upptäckte att säkringen hade gett upp.. snabbt fixat tänkte jag. Men nu funkart det bara på sidorna var för sig, dvs om jag låser/öppnar förardörren följer vänster bakdörr med men inte högersidan av bilen och tvärtom :S Vad är det nu som spökar?

Sök