Så då har jag gjort en upphängning för automat lådan idag!
Jag tog och kapade till ett 50mm rör. Sedan var det bara att mäta och kapa och passa in det.Får ju även tänka på att avgassystemet ska få plats.
Så här blev det,Har svetsat på 5mm plattjärn på sidorna och borrat hål för fast sättningen. Ska bara hitta ett bra gummi nu till upphängningen. Denna del ska lackas sedan i samma färg som tank ,bakaxel, kardan mm.
Och här kollar jag en sista gång så att den passar. Och det gör den,Det har varit dåligt med comments det sista är det inte entertainment för er det här?????....Daniel
Nice! Kan du svetsa ett sånt till mitt avgasrör också? Det vägrar hänga rätt...
//Erik Mitt Projekt! If u think of it as practice, you won't get better - If u think it's fun, you will get better in no time - Ken Nomura Sponsorer sökes!
Sicket j-vla bygge asså! Blir grymt imponerad både av kunskapen du besitter och själva bygget. Kommer bli riktigt härligt stuk på den sen när den är klar Jag tänker för övrigt inleda ett liknande projekt fast på en 65-66:a fastback Musse Blir dock att samla på sig kunskapen samtidigt som man bygger då det hittills varit hyffsat nya bilar (utan rost) som man sysslat med Ett lacktips är förresten candyröd med mörkgrå metallick (tex mineral grey som iof e en ford färg men grymt snygg med bra effekt i ) Kan bli riktigt snyggt tror jag //Henke
Jag har just kollat igenom hela tråden och jag måste säga att du är fantastiskt duktig. Du har verkligen känsla för det där med plåt. All heder till dig som gör i ordning en ordentlig bil med modern drivlina och gör allt rätt från början. Det är det inte direkt gott om här på gorg. Det är ju riktig plåt i dom med så man kan ju göra underverk med krymp/sträck , bläster och tennspackel. Helt underbart att se nån som gör allt rätt.. Skall följas kan jag lova dig. LYCKA TILL !!! mvh jorma en liten bort från Borås
sirmiro:Jag försöker få bilen klar till 7-8 april. Får jag bara färg på bilen före jul så ska det nog gå? Tack för att du kollar in!
KingOfTheRoad :Tack för att du läst och komenterar.Välj bil med omsorg 10-20 tusen till kan löna sig fort att lägga till vid ett ev köp, candyröd med mörkgrå metallick är en fin kombination.....
pampers138 : Tjena... Bling är väl inne!!!!
m3-lappis : Tack för att du läst tråden,Man blir ju lite peppad av Coments!!!! Ja det är ett enormt arbete och just nu lägger jag nog runt 45 timmmar i veckan på bilen.
Så då var det värsta jobbet på bilen startad. Bredspackling puh!!!! precis allt på bilen ska spacklas och sedan slipas av och spacklas igen! Det är detta jag bävar för, Jag kan inte spackla, Eller spackla kan alla men så att det blir 100% är inte många som kan, Jag ska försöka i en vecka själv,Annars hyr jag in folk till det. Fortare än kvickt. Jag vet vad jag kan, och var mina begränsningar går när det gäller detta... Kommer mera bilder senare på spacklingen,,,,,,
Jag har fixat till den nya toppen lite oxå. Har portat den lite lätt på insugs sidan.....