Då har jag varit och hämtat en massa delar som jag behöver till bilen.För att kunna fortsätta lite. Här är aluminiumkylet beställt från USA custom made. Vad tycks?
Annan vinkel. Det är väldigt tjockt!
Här är automat lådekylet. Det special beställde jag oxå för att få dom mått och anslutningar jag ville ha.
Det ser väldigt bra ut tycker jag. Åh vad jag ser fram emot att högglans polera detta sedan NOT!
En massa bussningar till hela bilen, kom oxå samt lite annat som behövs. Kul att öppna paket! Jag älskar det skulle kunna göra det hela dagarna... Ha det gott...Daniel
Alltid kul med nya prylar! Anställ någon praktikant som får polera då!
//Erik Mitt Projekt! If u think of it as practice, you won't get better - If u think it's fun, you will get better in no time - Ken Nomura Sponsorer sökes!
Det är några som undrar vad det är för spackel som jag andvänder och här har ni det. Kostar runt 350:- ink moms burken. Lättslipat är det allt tycker jag.....
Har haft svårt att välja vilken motor jag skulle använda mig av.Men har nu bestämt mig för att ta LT1 an med 4L80e automat lådan som jag har haft stående den kommer från en Corvette 1996. Den har gått ca 6000 mil. Och nu blir det denna motor!!! Har hämtat den från ett lager jag har hem till mitt garage.I torsdags beställde jag en utbytes databox som är programerad efter mina önskemål,Samt att en special kabelhärva är beställd, Det finns inte så mycket i den härvan då allt som jag ej vill ha är borttagit. Nu ska jag börja riva denna motorn och gå över den, Sedan ska min nya topp + mm bytas, sedan ska motor och låda lackeras. Original motorfästen ska passas in med dom jag gjorde....
Kan meddela att spackel jobbet har jag lagt på 2 andras axlar.
Har nu suttit och läåst igenom hela tråden Helvete vilket fint jobb du läger ner. E sjukt imponerad av ditt arbete:) Fortsätt så här så kommer den att plocka många priser kan jag lova! //Jonas