1627
Sök

Projekt: Chevrolet 1955 2 dr ht Sveriges Snyggaste Bil 2010.

Bygga en cool bil med modern tappning.

633 397 Visningar
Uppdaterades senast 21 augusti 2013
426 Inlägg
12 april 2009
Trådstartare
#601
https://www1.garaget.org/gallery/archive/81133/620968_lvb45i.jpg
Är nästan klar med avgassystemet.Men har stött på lite problem överbakaxeln, 3" och så sänkt bil funkar inte så bra. Men men det är bara att köra på!!!!


https://www1.garaget.org/gallery/archive/81133/620977_3qbywe.jpg
Det blev trångt vid startmotorn oxå,Så ni ser på förra bilden var jag markerat med penna där jag har fått modda lite till. Och på denna bild ser ni det oxå när det är klart. Har börjat polera systemet oxå.Flänsarna är utskurna med vatten...//Daniel


4 Inlägg
13 april 2009
#602
Har läst igenom tråden nu, är imponerad över ditt jobb men även över tempot som du håller.
Hur håller du motivationen uppe? det finns ju så mycket annat roligt att göra när våren kommer=)

// Peter


Offroad tokig
226 Inlägg
13 april 2009
#603
Fy fan vad läcker.

Kommer bli duktigt fet när den är klar coolcoolcool

Lev livet som fan innan livet lever fan med dig

426 Inlägg
13 april 2009
Trådstartare
#604
pEth83 skrev:
Har läst igenom tråden nu, är imponerad över ditt jobb men även över tempot som du håller.
Hur håller du motivationen uppe? det finns ju så mycket annat roligt att göra när våren kommer=)

// Peter

Ja det finns väldigt mycket att göra nu när våren kommer, Det som driver mig är att jag vill ha ut bilen och åka. Det räcker för mig.Jag kör flera timmar på kvällarna i garaget när kids sover och allt annat är gjort.
Tack för kredd.....Daniel


4 506 Inlägg
13 april 2009
#605
Blir ju lika glad som vanligt när man snurrar in här och kollar vad som sker smile

Är det någon effekt skillnad på X-pipe och H-pipe som du gjort?
Logist sätt i mitt huvud så borde ju X-pipe funka bättre än H-modellen flödes mässigt?
Senast redigerat av _Wallis_ (13 april 2009)

Kan du andas kan du dö.

2 123 Inlägg
13 april 2009
#606
_Wallis_ skrev:
Blir ju lika glad som vanligt när man snurrar in här och kollar vad som sker smile

Är det någon effekt skillnad på X-pipe och H-pipe som du gjort?
Logist sätt i mitt huvud så borde ju X-pipe funka bättre än H-modellen flödes mässigt?

Nu är jag absolut ingen avgasspecialist eller motorspecialist på nåt sätt men vad jag läst mig till på internet så ger x-pipen bättre flöde. Men å andra sidan så behöver en N/A motor ett visst mottryck i systemet för att arbeta optimalt, det teoretiskt bästa är om det koniskt smalar av ju längre bak man kommer. Men jag tror Daniel har valt en h-pipa för ljudet då det låter dovare och inte lika raspigt som en x-pipe.
Vad kommer du köra med för ljuddämpare och katalysatorer ?
Hade du vart på elmia hade du utan tvekan fått min röst på People's choice, sten seriöst rakt igenom.
Om ni tycker det är nåt fel med min beskrivning om avgas får ni gärna rätta till mig.
MVH Fredrik

:]
469 Inlägg
14 april 2009
#608
har läst igenom tråden nu, vilket jobb du har gjort! smile

426 Inlägg
426 Inlägg
14 april 2009
Trådstartare
#610
https://www1.garaget.org/gallery/archive/81133/624661_iuzaq4.jpg
Har fixat lite med hötalargallret fram...


https://www1.garaget.org/gallery/archive/81133/624667_t57wg7.jpg
Har lackat gallret svart,Satt dit ett nytt emblem i guld samt kromat om sargen.....


https://www1.garaget.org/gallery/archive/81133/624675_fbuybi.jpg
Har även monterat ihop framskärmarna. Nya lister,kromsarger,glas,krom,gummilister tätningar mm


https://www1.garaget.org/gallery/archive/81133/624684_ovlxzk.jpg
Kass bild! Men man ser antennen samt att innerskärmarna är monterade....


https://www1.garaget.org/gallery/archive/81133/624692_zjrtuk.jpg
Och det sista jag gjorde idag var att montera lite lister på höger sida på bilen, Jösses vilken skillnad det blev!! //Daniel


Orginal är för gubbjävlar!
245 Inlägg
14 april 2009
#611
Snart rullar de ju, Keep the good work going!


796 Inlägg
15 april 2009
#612
Fy fan vilket jävla åk!  Jag hade aldrig vågat köra i bilen om den ser ut sådär:S

brett ställ, lördakväll!
"Kan de va så att turbon inte får tillräkligt med bensin eller?"

Filkörning?
852 Inlägg
15 april 2009
#613
Hasselstrom skrev:
Fy fan vilket jävla åk!  Jag hade aldrig vågat köra i bilen om den ser ut sådär:S

Eller hur!! den e ju oförskömt fräsch! tongue


Saabvilde!
1 708 Inlägg
15 april 2009
#614
Ojojoj vet inte vad jag ska skriva! Helt sjukt bra jobbat!

Mvh Michael!

God created weak gearboxes for SAAB to give the Volvo suckers a slight chance! ;)

30 Inlägg
15 april 2009
#615
Ser jätte fint ut:) Bra jobbat!;D

Henrik Lundin
Team Sideway Monkeys

426 Inlägg
15 april 2009
Trådstartare
#616
Fredrik.Gustavsson skrev:
_Wallis_ skrev:
Blir ju lika glad som vanligt när man snurrar in här och kollar vad som sker smile

Är det någon effekt skillnad på X-pipe och H-pipe som du gjort?
Logist sätt i mitt huvud så borde ju X-pipe funka bättre än H-modellen flödes mässigt?

Nu är jag absolut ingen avgasspecialist eller motorspecialist på nåt sätt men vad jag läst mig till på internet så ger x-pipen bättre flöde. Men å andra sidan så behöver en N/A motor ett visst mottryck i systemet för att arbeta optimalt, det teoretiskt bästa är om det koniskt smalar av ju längre bak man kommer. Men jag tror Daniel har valt en h-pipa för ljudet då det låter dovare och inte lika raspigt som en x-pipe.
Vad kommer du köra med för ljuddämpare och katalysatorer ?
Hade du vart på elmia hade du utan tvekan fått min röst på People's choice, sten seriöst rakt igenom.
Om ni tycker det är nåt fel med min beskrivning om avgas får ni gärna rätta till mig.
MVH Fredrik

Tja! Ja vad ska jag svara på detta? Varför jag gjorde en H-pipe var för att det var det enda alternativet. Bilen är ju så låg i körläget max 9 cm markfrigång så detta var enda lösningen för mig.Det var detta som fick plats helt enkelt,Sedan kan jag inte skillnaden på H och X heller. Men jag tycker ju att X är mycket snyggare att titta på. Det enda jag vill uppnå med detta är att få bort det pendlande ljudet som är om man kör med separata rör. Krökarna över bakaxeln är inte att leka med, testa ej detta själva om ni inte har en mindre plåtverkstad i garaget, Återigen så beror problemet lågheten på bilen, Ljuddämpare??????
Nä skämt å sido det blir bara 2 ovala burkar på hela 45cm långa! Ja det kommer att mullra men det vill jag! Katalysator komer jag inte att använda bara lambdasonder.Ja People's choice får jag nog säga att jag kommer att sikta på alla utställningar så länge bilen är fräch och aktuell. Man kan ju alltid drömma!
Så tack fredrik!

Over and out!!!!
//Daniel


utbildad klant
2 197 Inlägg
15 april 2009
#617
Helt galet snygg finner inga ord

Mvh O.Frankeståhl

47 Inlägg
16 april 2009
#618
Hej

jag ska se till att mig ut till dig och drägla lite,,,,,,,,,

Mvh Magnus


426 Inlägg
16 april 2009
Trådstartare
#619
Unique67 skrev:
Hej

jag ska se till att mig ut till dig och drägla lite,,,,,,,,,

Mvh Magnus

Japp du är välkommen!!!!
/Daniel


426 Inlägg
16 april 2009
Trådstartare
#620
https://www1.garaget.org/gallery/archive/81133/626618_jjb6n1.jpg
Blev inte gjort så mycket i dag. För jag har åkt på världens förkylning........det är en sådan förkylning att vårdar man den ömt nu så har man kvar den hela sommaren!! Men kylaren satte jag fast i kylarramen. Ska bara polera den oxå och dölja fästena! //Daniel



Sök