Är nästan klar med avgassystemet.Men har stött på lite problem överbakaxeln, 3" och så sänkt bil funkar inte så bra. Men men det är bara att köra på!!!!
Det blev trångt vid startmotorn oxå,Så ni ser på förra bilden var jag markerat med penna där jag har fått modda lite till. Och på denna bild ser ni det oxå när det är klart. Har börjat polera systemet oxå.Flänsarna är utskurna med vatten...//Daniel
Har läst igenom tråden nu, är imponerad över ditt jobb men även över tempot som du håller. Hur håller du motivationen uppe? det finns ju så mycket annat roligt att göra när våren kommer=)
Har läst igenom tråden nu, är imponerad över ditt jobb men även över tempot som du håller. Hur håller du motivationen uppe? det finns ju så mycket annat roligt att göra när våren kommer=)
// Peter
Ja det finns väldigt mycket att göra nu när våren kommer, Det som driver mig är att jag vill ha ut bilen och åka. Det räcker för mig.Jag kör flera timmar på kvällarna i garaget när kids sover och allt annat är gjort. Tack för kredd.....Daniel
Blir ju lika glad som vanligt när man snurrar in här och kollar vad som sker
Är det någon effekt skillnad på X-pipe och H-pipe som du gjort? Logist sätt i mitt huvud så borde ju X-pipe funka bättre än H-modellen flödes mässigt?
Nu är jag absolut ingen avgasspecialist eller motorspecialist på nåt sätt men vad jag läst mig till på internet så ger x-pipen bättre flöde. Men å andra sidan så behöver en N/A motor ett visst mottryck i systemet för att arbeta optimalt, det teoretiskt bästa är om det koniskt smalar av ju längre bak man kommer. Men jag tror Daniel har valt en h-pipa för ljudet då det låter dovare och inte lika raspigt som en x-pipe. Vad kommer du köra med för ljuddämpare och katalysatorer ? Hade du vart på elmia hade du utan tvekan fått min röst på People's choice, sten seriöst rakt igenom. Om ni tycker det är nåt fel med min beskrivning om avgas får ni gärna rätta till mig. MVH Fredrik
Blir ju lika glad som vanligt när man snurrar in här och kollar vad som sker
Är det någon effekt skillnad på X-pipe och H-pipe som du gjort? Logist sätt i mitt huvud så borde ju X-pipe funka bättre än H-modellen flödes mässigt?
Nu är jag absolut ingen avgasspecialist eller motorspecialist på nåt sätt men vad jag läst mig till på internet så ger x-pipen bättre flöde. Men å andra sidan så behöver en N/A motor ett visst mottryck i systemet för att arbeta optimalt, det teoretiskt bästa är om det koniskt smalar av ju längre bak man kommer. Men jag tror Daniel har valt en h-pipa för ljudet då det låter dovare och inte lika raspigt som en x-pipe. Vad kommer du köra med för ljuddämpare och katalysatorer ? Hade du vart på elmia hade du utan tvekan fått min röst på People's choice, sten seriöst rakt igenom. Om ni tycker det är nåt fel med min beskrivning om avgas får ni gärna rätta till mig. MVH Fredrik
Tja! Ja vad ska jag svara på detta? Varför jag gjorde en H-pipe var för att det var det enda alternativet. Bilen är ju så låg i körläget max 9 cm markfrigång så detta var enda lösningen för mig.Det var detta som fick plats helt enkelt,Sedan kan jag inte skillnaden på H och X heller. Men jag tycker ju att X är mycket snyggare att titta på. Det enda jag vill uppnå med detta är att få bort det pendlande ljudet som är om man kör med separata rör. Krökarna över bakaxeln är inte att leka med, testa ej detta själva om ni inte har en mindre plåtverkstad i garaget, Återigen så beror problemet lågheten på bilen, Ljuddämpare?????? Nä skämt å sido det blir bara 2 ovala burkar på hela 45cm långa! Ja det kommer att mullra men det vill jag! Katalysator komer jag inte att använda bara lambdasonder.Ja People's choice får jag nog säga att jag kommer att sikta på alla utställningar så länge bilen är fräch och aktuell. Man kan ju alltid drömma! Så tack fredrik!
Blev inte gjort så mycket i dag. För jag har åkt på världens förkylning........det är en sådan förkylning att vårdar man den ömt nu så har man kvar den hela sommaren!! Men kylaren satte jag fast i kylarramen. Ska bara polera den oxå och dölja fästena! //Daniel