1932
Sök

Projekt: Chevrolet 1955 2 dr ht Sveriges Snyggaste Bil 2010.

Bygga en cool bil med modern tappning.

633 227 Visningar
Uppdaterades senast 21 augusti 2013
4 506 Inlägg
23 augusti 2009
Jävlar va fin hon var ute i ljuset!

Kan du andas kan du dö.

Double-Unicorn Rider
2 486 Inlägg
2 121 Inlägg
24 augusti 2009
Grattis!! underbart fin den är när du fick ltie ljus på den.. synd att de bråka för dig

712 Inlägg
24 augusti 2009
Trevlig och intressant projekttråd detta. Du verkar bemästra det mesta och resultatet blir därefter - mycket fin bil med ett klart koncept från grunden!

Lycka till med det sista och kommande säsong av dom lite roligare finjusteringarna!

/Wictor

426 Inlägg
24 augusti 2009
Trådstartare
Då har Sune (el) varit och kollat på bilen. Kortis i optima batteriet!!!!! det kan vara orsaken, Sedan har generatorn slutat att fungera. Så den laddade på utav bara den. Får se i morgon vad som hänt. Säkert bara dioderna om man har tur. Samt ett nytt batteri. Men det ska jag lämna tillbaka i morgon.
//Daniel

426 Inlägg
27 augusti 2009
Trådstartare
Problemen kvarstår. Nu måste jag få hit någon som kan kolla datorn! tech 1 eller gamla obt 1 anslutning är det. Kan få hjälp i slutet av  nästa vecka . Vill ju få det fixat nu. Men det är väl bara att vänta....
//Daniel

92 Inlägg
9 september 2009
Kommit någon vart?

//Gahmen\\

dARKiE
5 031 Inlägg
9 september 2009
Fasen vad fin den är!

MITT BMW 328i E36 PROJEKT Just nu, SÅLD..
MITT BMW 525i E39 PROJEKT Just nu, väntan på M5-optiken... Fälgarna monterade

V8 Real Power - No Turbo Shit
544 Inlägg
9 september 2009
OBD1 menar du?tongue

V8 - 4 Life

426 Inlägg
10 september 2009
Trådstartare
Ja då är felkoderna avlästa! Oljetemp givare skickar signaler att det är 37,5 minusgrader i oljan samt vänstra lamdan är paj oxå. Har beställt nya kommer på lördag. Har inte gjort någonting mer på bilen utan jag ligger med en opererad fot jä--- som krånglat i några år. Hoppas den blir bättre. Totyr är det att ligga här och inte kunna göra någonting utan bara vänta. Ska se om jag kan få hit folk som kan hjälpa mig med det sista för att få bilen och köra en sväng i år. Själv är jag rätt handikappad nu!!! Så hjälp behövs om den ska brumma på vägen i år.
//Daniel

2 164 Inlägg
10 september 2009
jag är iofs utbildad bilmekaniker, men jag tror inte att jag skulle våga vara i närheten av din bil med ett verktyg.. den är ju fan nästan helig nu!! yikes plus att jag fortfarande inte vet var du bor wink

"Life´s too short to drive a boring car"

Bmwbyggare
225 Inlägg
10 september 2009
frågar du mig så är bel air 55:an en av dom snyggaste bilarna som någonsin gjorts, har alltid vart en av mina drömmar att äga en 55:a...
Grymt snyggt projekt och du har gjort ett strålande jobb!

8 Inlägg
15 september 2009
Är som många andra enomrt imponerad över ditt verk, med tanke på den stora händelsen på den kosta tiden! Hoppas verkligen den blir klar att rulla i år:) Önskar dej all min lycka! Victor
Senast redigerat av Viggmeister (15 september 2009)

_Danken_
23 september 2009
Hur går det för dig och din fantastiska skapelse då?

Mvh /Magnus

139 Inlägg
23 september 2009
Tycker oftast att 55:or e snygg. Men din va sjukt snygg! big_smile

426 Inlägg
24 september 2009
Trådstartare
Hello! Någon som kan 4L60E Lådan??????
MÅSTE det vara vakum mellen lådan och toppen för att få den och växla???????
Den går fram och bak och neutral funkar men på D så går den bara på ettan!!!!!
Om det ska vara vakum var ansluter jag den då.Det är väl bara en överfyllnads tapp som sitter på lådan???.
Vänligen svara snabbt på detta om ni kan eller känner någon.

Och ett stort tack till all beröm.

Ha det gott....Daniel

Lackerare/Plastreperatör
55 Inlägg
25 september 2009
men fan va gött den lät igår när du rulla förbi wink

2 121 Inlägg
27 september 2009
dancar skrev:
Om det ska vara vakum var ansluter jag den då.Det är väl bara en överfyllnads tapp som sitter på lådan???.

Ha det gott....Daniel

jag har för mig att de ska sitta en pinne ner till lådan som vrider sig efter gasreglaget när man gasar så ska den röra sig i lådan så lådan ska kunna växla men ja kan ha fel oxå men så är de på gamla bilarna med v8 & automat

V8 Real Power - No Turbo Shit
544 Inlägg
28 september 2009
dancar skrev:

Ha det gott....Daniel

Danne för kunniga folk på 4L60E Lådan rekkomenderar jag forumet på www.tacs.nu (Trans Am klubben=
samt http://www.camaroforumet.se/ och skriv i trådarna om gen 4 93-02 är som sagt samma låda i dessa bilarna. Lycka till.

V8 - 4 Life

426 Inlägg
28 september 2009
Trådstartare
Mrjockos skrev:
dancar skrev:

Ha det gott....Daniel

Danne för kunniga folk på 4L60E Lådan rekkomenderar jag forumet på www.tacs.nu (Trans Am klubben=
samt http://www.camaroforumet.se/ och skriv i trådarna om gen 4 93-02 är som sagt samma låda i dessa bilarna. Lycka till.

Tja! Nu har jag lagt in förfrågan där,Så får vi sr vad som häder. Tack för tips!!!
//Daniel

Sök