1597
Sök

Projekt: Chevrolet 1955 2 dr ht Sveriges Snyggaste Bil 2010.

Bygga en cool bil med modern tappning.

632 915 Visningar
Uppdaterades senast 21 augusti 2013
693 Inlägg
2 mars 2010
Inte dåligt att du  hamnar i bilsports monter! Skoj Chip Foose är där med eller är hos Bilsport Classic väl?
Jag läser ju aldrig bilsport....

127 Inlägg
3 mars 2010
Får säga grattis till platsen på elmia och beundrar dig för det jobb du har lagt ner på bilen. håller själv på med en totalrenovering av en camaro 69, har dock inte samma kunskaper och utrustning så ja får leja bort plåtjobbet:)
Men som sagt vilket superjobb du har gjort:)

1 062 Inlägg
3 mars 2010
Välförtjänt!! Det är såna byggen som ditt som SKALL vara på Elmiamässan!

"You Go, we go!"

Med lem
768 Inlägg
3 mars 2010
Helt rätt! Bra jobbat /Robin

Singel! Stöt på mig, jag är elektriker!

_Danken_
3 mars 2010
Skoj, hade inte tänkt att dra till elmia i år men nu när du ska dit samt Chip Foose blir det nog en tripp iaf!smile

Size matters 632" always wins...
69 Inlägg
3 mars 2010
Wow, inte alla som får Chip brevid sin bil en timme om dagen! yikes Mäkta jobb du gör med kärran!

Over and out!

7 Inlägg
3 mars 2010
Har kollat igenom hela din projekttråd nu och är riktigt imponerad! Allt verkar seriöst och noggrant!
Mäktigt bygge helt enkelt!
Mvh

426 Inlägg
6 mars 2010
Trådstartare
https://www1.garaget.org/gallery/archive/81133/871980_uil9ns.jpg
Då har finliret börjat. Inpassning av lister dörrar och skärmar. Sedan poleras bilen nu smile

https://www1.garaget.org/gallery/archive/81133/871986_byhpyo.jpg
Här är det polerat kan man säga......

https://www1.garaget.org/gallery/archive/81133/871989_4z9rv6.jpg
Lägger stor vikt i att försöka passa in alla delar så at det ser något så där jämt ut. Inte lätt men det ska gå,Här har jag fått till övre listen väldigt bra.....

https://www1.garaget.org/gallery/archive/81133/871995_4cmczy.jpg
Håller på att polera motorn oxå. Qlean Perfekt bilvård har varit hemma hos mig och poletat bilen oxå! Huven hat jag skruvat av bilen igen då jag hittade ett märke iden. Den sak jag hämta i morgon södag och sätta dit igen. Pierre en polare kommer och hjälper mig i morgon igen och så ska vi passa in delar smile Sune på MHZ service som hjälpt mig med all j..la el kommer på måndag och gör det sista. Så det börjar ta sig nu. Visst börar det att blänka !!! //Daniel
Senast redigerat av dancar (6 mars 2010)

2 788 Inlägg
6 mars 2010
Ser mycket bra ut smile Snyggt jobb med alla detaljer, kanon blir det!

15 Inlägg
7 mars 2010
Snyggt är bara förnamnet , Perfektion är efternamnet :-)

_Danken_
7 mars 2010
Riktigt läckert!
Senast redigerat av _Danken_ (7 mars 2010)

426 Inlägg
7 mars 2010
Trådstartare
PihLan skrev:
Har kollat igenom hela din projekttråd nu och är riktigt imponerad! Allt verkar seriöst och noggrant!
Mäktigt bygge helt enkelt!
Mvh

Tack!........ <blir nog bra när den är klar.....
/Daniel

426 Inlägg
10 mars 2010
Trådstartare
I morgon ska bilen fotas. Lite nervöst att behöva ta ut den innan Elmia!
Hoppas det går bra.....
//Daniel

426 Inlägg
11 mars 2010
Trådstartare
Då var fotningen klar! Det som inte fick hända hände nästan idag!!!! När bilen stod fast på flaket och det var dax att åka så hände det bilen började kana trotts att den var fastsurrad i alla hjulen och på sidorna. Ett isigt flak var det som bilen stod på och förödelsen var ett uns från att hända... Bilen stannade med båda hjulen halvt utanför kanten, Alltså den kanade i sidled.....

Paniken och hjärtinfarkten låg som ett tryck över bröstet i några sekunder....... Livet passerade i revy liksom flera tusen timmars arbte och hundratusentals kronor såg jag i slow motion hur det bara försvann...
Men men allt gick bra förutom att jag avblåste allt som skulle hänt idag, Fotografen fick helt enkelt komma hem till mig. Och en annan transport lär det bli till ELMIA det kan jag lova......

Fastän det med all säkerhet blir kanon bilder så får nog sätta mig och samla mig för jag är fortfarande helt snurrig
//...... Daniel

1 432 Inlägg
11 mars 2010
Om bilen kan glida iväg så beror det på att surrningen är felaktigt gjord.
Tur att det gick bra iaf, annars hade det varit en tragedi...
Senast redigerat av SpeedOfLight (11 mars 2010)

Tro inte att du undkommer döden bara för att du slutar leva!
..::[Kör det som gör dig lycklig
]::..
Touch by U - Då du söker vinyler/dekaler till rätt pris.

Double-Unicorn Rider
2 486 Inlägg
11 mars 2010
Det där lät farligt. Skönt att det gick bra.

3 259 Inlägg
11 mars 2010
Tur att den klarade sig! Vill ju inte missa denna på elmia! Ditt jobb är riktigt seriöst och jag är riktigt avis på hur fint allt blir när du är där o pillar!smile

MVH/Jon

Projekt Fiat 126 R1
Projekttråden:
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=125976

Försöker iaf
12 819 Inlägg
11 mars 2010
Inget illa menat men är du rädd om pärlan så ska du se till att lära dig och andra som hanterar bilen hur man förankrar den på bästa och säkraste sättet. Många ser bara till att surra den såpass att den inte kan röra sig framåt eller bakåt, medan i princip ingen tänker på sidokrafterna.

Förresten, har inte skrivit här på ett tag men har följt detta. Det är ett grymt bra jobb du gör! Fortsätt så!

Mvh Tommy
Senast redigerat av te_wik (11 mars 2010)

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

Sök