3777
Sök

Bmw 325 E36; Bilen står i sitt nya garage!

Konstruktör
1 053 Inlägg
11 mars 2009
Trådstartare
Kan också säga att på www.stylingwebben.se har det kommit in nya dioder.

Ska nog beställa ett gäng när jag har lite pengar över ;P

1 585 Inlägg
11 mars 2009
Okey tackar så mycket:) så det är bara till att ta bort mätartavlan skrapa bort orangea färgen och sedan fästa mätartavlan med dubbelhäftande tejp sen i med de dioderna sen blir det bra?big_smile Jaså det låter ju bra:) då ska jag nog lägga en beställning. Vilka är det jag ska köpa för att det ska bli rätt till de små som sitter i mätarhuset och i färddatorn? Är det dem här B8.5d?
Senast redigerat av Jolle87 (11 mars 2009)

108 Inlägg
12 mars 2009
Tjenare, hur bra funkade diagnostikverktyget till datorn du köpte?

//MVH Jocke!

Konstruktör
1 053 Inlägg
12 mars 2009
Trådstartare
Jolle87 - Ja det är bara till att sätta igång ;P
Ang dioderna så är det nog de du säger. Men de ser inte riktigt likadana ut. Men de borde passa perfekt iaf.

Det sitter två stycken dioder till milmätaren i mätarhuset. De andra går nog inte byta då det sitter färgfilter framför dem som är lite svårare att byta färg på. Men det går väl säkert fixa det ifall man orkar big_smile

mixim - Den fungerade faktiskt över förväntan. Dock var det lite pill med att få igång den.
Men när jag väl fick programmet att fungera som jag ville så var det bara trycka på 2knappar så var det klart sen smile

1 585 Inlägg
12 mars 2009
hehe mm la en beställning nu hoppas att det blir rätt dioder:P De ser inte exakt lika dana ut precis som du säger men hoppas de passar iallafall. Mm blir till att byta de tre stora och de två små som sitter till miltal och service skiten. Sen får de andra lysa som original. Sen 4st dioder till färddatorn. Sen är det bara elhiss knapparna och Ac-panelen kvar att fixa blå belysning på;) Du har ingen bild på hur resultatet blev nu när du är nöjd:P?
Senast redigerat av Jolle87 (12 mars 2009)

vinnarskalle!
907 Inlägg
Skåne Crazy Crew
701 Inlägg
12 mars 2009
För att göra det enkelt för mig
vad heter de dioderna som ska beställas?`
och hur många av varje...
japp e lite lat här wink

108 Inlägg
13 mars 2009
NdL skrev:
mixim - Den fungerade faktiskt över förväntan. Dock var det lite pill med att få igång den.
Men när jag väl fick programmet att fungera som jag ville så var det bara trycka på 2knappar så var det klart sen smile

Alltså att du kan kolla diagnos och värden, inte bara återställa servicelampor?

Fan! Kinesen verkar ha slutat sälja dem!
Senast redigerat av mixim (13 mars 2009)

//MVH Jocke!

369 Inlägg
13 mars 2009
mixim skrev:
Tjenare, hur bra funkade diagnostikverktyget till datorn du köpte?

har själv ett likadant, funkar jättebra! smile

Konstruktör
1 053 Inlägg
14 mars 2009
Trådstartare
Bilder ska ni få på mätarhuser.
Måste bara komma ihåg det big_smile

Angående diagnosboxen så fungerar den faktiskt riktigt bra.
Jag hade lite pill med att få igång programmet till den. Men när det väl fungerade så var det jättesmidigt att få ut den information man ville ha.

Well well. Vad händer då i projektet?
Jag har nu under en tid jävlats med min kylare då den envisats med att läcka vatten.
Detta löste jag igår då jag helt enkelt plockade bort kylaren, spolade rent den och såg till att allting sen satt som det skulle. (kom då fram till att det var luftskruven som orsakade att det läckte)

Men det kom man ju på efter man hade plockat ner den big_smile

I samband med en del pill med kylaren så skulle jag gno bort lite skit på bilen, vilket tyvärr inte visade sig vara skit utan rost. Så nu har jag ett litet hål på höger framskärm som jag ska laga.
Passar då även på att köpa färg så jag kan fixa lite andra små rostfläckar och lacka fram, bakspoiler och lister. 

När man ändå är inne på lackningsfronten så ska jag bygga ett blästerskåp och blästra sommarfälgarna.
Vad händer då med fälgarna?
Jo de ska lackas vita vilket jag tror kommer passa riktigt bra ihop med bilen smile

Utöver lackering så håller jag fortfarande på och pillar med min stereo.
Generatorljudet är fortfarande kvar. Jag har i princip gett upp.
Men när det blir lite varmare ute. Då jäklar !

Konstruktör
1 053 Inlägg
6 april 2009
Trådstartare
Går nu i planerna om en omlackering av hela bilen. Men som vanligt så tar ju plånboken emot.

Därför frågar jag nu er ifall ni inte vet något bra/billigt ställe att köpa färg ifrån.
Spelar ingen roll ifall det är i Sverige. Hela Europa går bra.
Ös på med tips och gärna på lacker som är snygga big_smile

1 585 Inlägg
6 april 2009
Då kan du ju ta och lacka om min bil också när du ändå är igång haha;) Skulle verkligen behöva ny lack på min också:/ Men plånboken säger Nej här med:(
Har du tänkt lackera om bilen själv eller? eftersom du letar efter färg:P? Borde ju finnas att få tag på ganska billigt och lätt tycker man=)

Konstruktör
1 053 Inlägg
6 april 2009
Trådstartare
Jag har lekt lite med lackspruta på jobbet och även hemma.
Men tanken är att lära sig lacka lite mer ordentligt.

Fixade lite rost på bilen förra året. Tyckte jag gjorde det seriöst. Men allt har kommit tillbaka.
Så denna gången får bilen smaka på en ordentlig blästring.

Grejen är den att MECA här i Eksjö tar 700:- litern för färg. Och det känns som det springer iväg ganska mycket då med grund, färg, klarlack och härdare till allt.

Konstruktör
1 053 Inlägg
7 april 2009
Trådstartare
Kollade även runt på originallack till min bil. Och den kostade mellan 700-850:-
Så det känns mer "värt" att lägga ut lite till och lacka om hela bilen.

Synd bara att det kommer ta lång tid att förbereda den för lack med tanke på all rost m.m hmm

Men kom med tips på lacker som är riktigt fräscha big_smile

dARKiE
5 031 Inlägg
7 april 2009
diamantswartch (stavning" ;D)

hihi wink

MITT BMW 328i E36 PROJEKT Just nu, SÅLD..
MITT BMW 525i E39 PROJEKT Just nu, väntan på M5-optiken... Fälgarna monterade

Konstruktör
1 053 Inlägg
7 april 2009
Trådstartare
Mjo. Den färgen har faktiskt varit i mitt huvud ett par gånger big_smile

Har hittat ett ställe i Tyskland som säljer färg billigt.
Så där kan man nog få tag i allt man behöver för ca 2500:-

dARKiE
5 031 Inlägg
7 april 2009
Gutt,

Finns såklart massa lacker så förstår att du är snurrig. Jag hade inte kunnat bestämma mig ialf! haha.
Kommer du köra med denna till elmia? : )

Edit*

Såg att du hade strul med läckage nu med kylaren hade samma problem att min luftningsskruv var lös.. haha : )
Senast redigerat av Darkie (7 april 2009)

MITT BMW 328i E36 PROJEKT Just nu, SÅLD..
MITT BMW 525i E39 PROJEKT Just nu, väntan på M5-optiken... Fälgarna monterade

Konstruktör
1 053 Inlägg
7 april 2009
Trådstartare
Mjo. Man blir ju det tyvärr. Men jag ska nog hitta något.
Funderar på någon candy-lack. Men då är vi där igen. PENGAR big_smile

Det blir nog tyvärr inte denna bilen till Elmia. Men jag ska försöka hitta något roligt och åka i smile

Haha. Ja jag märkte ju till slut att det hela berodde på luftskruven. Så den fick sig ett par varv gäng tejp smile

Darkie skrev:
Gutt,

Finns såklart massa lacker så förstår att du är snurrig. Jag hade inte kunnat bestämma mig ialf! haha.
Kommer du köra med denna till elmia? : )

Edit*

Såg att du hade strul med läckage nu med kylaren hade samma problem att min luftningsskruv var lös.. haha : )

Konstruktör
1 053 Inlägg
7 april 2009
Trådstartare
Skulle faktiskt kunna bli något sådant med typ mattsvarta fälgar. MJAO!

Nismo89 skrev:
Alpinweiβ (Alpinvit) smile

Sök