2717
Sök

Dubbelkonigt sportluftfilter

412 Inlägg
16 februari 2006
Trådstartare
#1
Hej, satt och tittade på ett sportluftfilter.
Har läst tråden om dessa, där det diskuteras om dom är farliga eller inte för motorn, om dom släpper igenom mer skräp i luften eller inte.

Jag hittade detta:

Dubbelkonigt sportluftfilter

Öppet sportluftfilter med mycket bra flöde!

Rea pris: 230kr
Orginalpris 459kr

http://www.ridetech.se/Shop/Index.php?ArticleId=LF-001

Någon som har detta och kan lägga en posetiv/negativ kommentar?

Mvh Nils.

Profeten
30 Inlägg
16 februari 2006
#2
vet inte om det är bra, men det är det nog för det priset. Men själv skulle jag nog köpa ett luftfilter av ett mer känt märke.


412 Inlägg
16 februari 2006
Trådstartare
#3
Okej, ingen som har erfarenhet av detta luftfilter?

43 Inlägg
16 februari 2006
#4
hej!
ta en titt på www.stylingbutiken.se och www.motorandning.com där finns de filter för inte allt för stor slant..har ett sådant filter i min kärra.

mvh


SSS -12
3 217 Inlägg
16 februari 2006
#5
Öppet sportluftfilter med mycket bra flöde! Frågan är ju vad som döljer sig mellan raderna! Om ALLT flödar bra eller bara den rena, kalla luften! Upp till var och en, jag köpte inget dyrt filter och mitt insug lever kvar...

Jag snortar inte kola, jag röker inte på... Är man redan dum i huvet, är det fel väg att gå! - Sabotage, Epilog, Här och nu

Peppe Vectra
1 076 Inlägg
16 februari 2006
#6
ja när de gäller sportluftfilter är de nog bättre å titta efter dom stora killarna som tex K&N å dom som har massa erfarenhet och tester av sina filter.

VECTRA ENEM Sport
#1 Steve Blyfot

Drifttekniker VA
580 Inlägg
16 februari 2006
#7
Håller med Lucifer84  köp ett filter av ett mer känt märke. Som typ sparco, K&N eller F1. Oftast är dessa dyrare och finns som färdiga kit till de flesta bilar. Som sagt dyrare men säkrare då man vet vad man får.


146 Inlägg
16 februari 2006
#8
Ja, kör inte med skräp till filter, då kan du lika gärna köra med org.panelfilter.

Jag kan få hem Greencotton-filter åt dig till bra priser, mkt bra kvalitet.

Improx Customs
www.improxcustoms.com
Custom-Caddy - http://www.garaget.org/?car=188224 , i samarbete med Hagmans Kemi AB, Pirelli & Monster Energy.

43 Inlägg
16 februari 2006
#9
Gogo skrev:
Ja, kör inte med skräp till filter, då kan du lika gärna köra med org.panelfilter.

Jag kan få hem Greencotton-filter åt dig till bra priser, mkt bra kvalitet.

tror inte de lite billigare sportfilterna släpper igenom mer skräp än va ett orginalfilter gör. iallafall inte märkbart..


1 741 Inlägg
16 februari 2006
#10
de flesta sportfiltren släpper väl igenom mer än orginalfiltret.
pappers filtren är ju riktigt täta och renar bra men flödar ju dåligt!

When it feels like you have full control!
You are not driving fast enough!

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=69250 <-- Min projekttråd.

305 Inlägg
16 februari 2006
#11
Satsa på en känd tillverkare som de innan sagt tex. K&N, jag skulle aldrig våga sätta på ett typ micro-filter för 200 spänn, så förbaskat snål får man inte vara, smile


469 Inlägg
16 februari 2006
#12
Fuckface skrev:
Öppet sportluftfilter med mycket bra flöde! Frågan är ju vad som döljer sig mellan raderna! Om ALLT flödar bra eller bara den rena, kalla luften! Upp till var och en, jag köpte inget dyrt filter och mitt insug lever kvar...

håller med dig, har kört med micros filter på min förra escort och den gick kanon och nu har jag likadant på min mondeo vilket funkar bra med LMM. han jag köpte bilen av hade också liknade filter. Såklart har man råd med en dyr bil kanske man ska köpa ett bättre filter men till en normalklassig bil tycker jag de duger. Se till att hålla det rent o byta osv så funkar det säkert länge smile

412 Inlägg
16 februari 2006
Trådstartare
#13
Danne_escort skrev:
Fuckface skrev:
Öppet sportluftfilter med mycket bra flöde! Frågan är ju vad som döljer sig mellan raderna! Om ALLT flödar bra eller bara den rena, kalla luften! Upp till var och en, jag köpte inget dyrt filter och mitt insug lever kvar...

håller med dig, har kört med micros filter på min förra escort och den gick kanon och nu har jag likadant på min mondeo vilket funkar bra med LMM. han jag köpte bilen av hade också liknade filter. Såklart har man råd med en dyr bil kanske man ska köpa ett bättre filter men till en normalklassig bil tycker jag de duger. Se till att hålla det rent o byta osv så funkar det säkert länge smile

micros filter? är det ett känt märke? eller menar du att dom mindre kända märkena fungerar?smile
Nog tror jag gammel volvo motorn pallar lite skit wink

88 Inlägg
16 februari 2006
#15
ja har ett likadant filter i min fast rött. o de funkar ju skit bra. vadå har man ingen turbo som är känslig så de kvittar ju om du köper ett billigt eller dyrt filter.


412 Inlägg
16 februari 2006
Trådstartare
#16
Okej wink Tycker ändå en volvo motor borde palla.

5 710 Inlägg
17 februari 2006
#17
Mrx_racer skrev:
tror inte de lite billigare sportfilterna släpper igenom mer skräp än va ett orginalfilter gör. iallafall inte märkbart..

Tror gör man i kyrkan.....

stromqvist  skrev:
vadå har man ingen turbo som är känslig så de kvittar ju om du köper ett billigt eller dyrt filter.

Det är inte BARA turbon i en bilmotor som är känsligt.....de små reporna i cylinderloppen (honingen) tillsammans med motsvarande i kolvarna polerar man ganska lätt bor med skitig luft.
Bra luftfilter är viktigt för motorns livslängd ÄVEN på en sugmotor.

MVH Jonas
..............

16 Inlägg
17 februari 2006
#18
vad kan hända om det är ett dåligt öppet filter vad kan hända?


Sök