för alla Varbergare som saknar garage plats- kolla i tråden.

leander It´s better to rule in HELL, than serve in Heaven.
5 oktober 2008 · 25 Inlägg

bearrr skrev:
Jag ska försöka få tag i fastighets ägarna på måndag. Lägger en budget på runt 10-15 tusen i månaden. Cirka 1k per skalle.

Tycker ja låter helt okej att betala i månaden, får ju tänka på va de kostar att ha en sån lokal i drift.....el, värme osv....de är fan inte gratis!

Kan ev. även jag få med mej 2-3 polare om de skulle saknas några/någon.....

Hur, om de nu blir GDS-hallen i VBG, hur har du tänkt med såna saker som uppdelning av plats, vem står för vad? osv......Blir man typ tilldelad en yta som är ens egen eller?

Kanske inte kommit så långt i planeringen, är en annan som är lite nyfiken bara.....då ja behöver plats för 2 bilar...tongue

Men sånt går ju att lösa... wink får väl betala dubbelhyra med 2 bilar....

Jaja, ska bli kul att se vart de här leder iaf, är snart i desperat behov av garage om ja ska bli klar tills nästa år med bägge bilar..... hmm

Mvh
Leander

Mycket vill ha mer........
Powered By J-SPEC SWEDEN
200-Lillis-sx
6 oktober 2008 · 184 Inlägg

Låter riktigt bra enligt mig smile

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=121287
En stressad 1,8 räcker fint... CA18DET small but powerfull =)
Nissan 200sx s13 "Blixten McQueen" (1989)
leander It´s better to rule in HELL, than serve in Heaven.
6 oktober 2008 · 25 Inlägg

200-Lillis-sx skrev:
Låter riktigt bra enligt mig smile

Håller med föregående talare!...smile

Mvh
Leander

Mycket vill ha mer........
Powered By J-SPEC SWEDEN
fredriq Olika
6 oktober 2008 · 907 Inlägg

Inte för att verka negtiv men det är DYRT att hyra lokaler, speciellt om de ligger hyfsat centralt. I denna stan börjar de på 200 kr/kvm/år och uppåt.
I de pengarna ingår sällan el och vatten, än mindre värme.

Att ha verktyg ihop osv låter till en början jättebra, mina erfarenheter säger att det inte funkar i längden, risken att man ska använda just samma verktyg som sin kompis kanske inte är så stor, däremot är risken större att verktygen inte alls ligger där de ska, är oljiga eller sönder.

Ska man vara så många som 10 pers att dela på en lokal får man nog vara stenhård redan från första stund med tydligt uppsatta regler ang tex vilka utöver de som hyr lokalen som får vistas där.
Att inte få ta med kompisar dit kanske låter hårt men tänk er själva, har var och en 5 kompisar är det snart 50 personer i garaget som:
bär runt verktyg och lägger på fel ställe
röker fast man inte får
repar någons bil
osv, osv...

Ovanstående säger jag av egna erfarenheter, dock är vi bara 2-3 pers som delar 185 kvm.

Mvh
Fredrik
liveforthis AJA Motorsport
7 oktober 2008 · 450 Inlägg

jag måste tyvärr dra mig ur då jag inte längre har fast jobb. sad

AJA Motorsport / don't like how we drive?
Email us at: eatshit@gofuckyourself.com
liveforthis AJA Motorsport
7 oktober 2008 · 450 Inlägg

bearrr skrev:
Tjenna Fredriq.

Givetvis måste regler sättas innan man flyttar in i garaget. Därför skrev jag att vi kanske ska ha gemensamma verktyg.
Vad det gäller lokal kostnaden så var min far rätt säker på att månads hyran inte skulle överstiga 15000/månad inkl. el och vatten. Men ska kolla upp det så fort jag får kontakt med fastighets skötaren.

Bra feedback fredriq.smile

Tråkigt liveforthis du är alltid välkommen tillbaka om det finns plats

Mvh Björn "bearrr"

Tackar söker jobb som en galning nu! så hoppas få jobb så är jag på igen om det då finns plats smile

AJA Motorsport / don't like how we drive?
Email us at: eatshit@gofuckyourself.com
Coffe
7 oktober 2008 · 124 Inlägg

Jag var nere på Gör det själv hallen idag eftersom jag behövde använda liften. Jag har själv inget intresse av att hyra garage just nu men jag snackade lite me gubben där nere eftersom jag sett denna tråden.
Anledningen till att dom tvingas lägga ner verksamheten är för att hyrorna började gå upp. Han sa att dom "som sitter högre upp" inte ville ha någon sådan verksamhet där och det var därför hyran höjdes. Tror han sa att det skulle kosta mellan 400-700kr kvadraten per år, inte 100 men de va något sådant.

Han visste tydligen inget om vad som skulle hamna där sen, men som sagt, han trodde inte att dom ville ha sådan verksamhet där, alltså bilar. Och tanken med garaget e ju att ni ska greja med bilarna där.

Sorry om jag kom som en glädjedödare nu men det va vad han sa. Självklart tycker jag inte att ni ska lita mig utan kolla ordentligt. Jag var där mindre än 10 minuter eftersom jag skulle fästa en värmesköld som hade släppt i ett hörn så den skramlade och hade sig, alltså va de inte en av mina längre och mest givande konversationer.

AudiFors
8 oktober 2008 · 906 Inlägg

Ingen ny info?=/

=)
leander It´s better to rule in HELL, than serve in Heaven.
9 oktober 2008 · 25 Inlägg

bearrr skrev:
Jag har lite mejl konversation med bossen för fastighets bolaget. Vi är dem första som har anmält intresse. Han ska bara godkänna verksamheten och så ska jag kolla upp priset sen är det klappat och klart. Om inte den lokalen funkar så har jag en annan på G.

Låter bra!
Ser fram emot detta!!!

Mvh
Leander

Mycket vill ha mer........
Powered By J-SPEC SWEDEN
liveforthis AJA Motorsport
10 oktober 2008 · 450 Inlägg

Vad tror du priset kan hamna på i detta andra projekt ?

AJA Motorsport / don't like how we drive?
Email us at: eatshit@gofuckyourself.com
liveforthis AJA Motorsport
10 oktober 2008 · 450 Inlägg

bearrr skrev:
Jag ska inte säga för mkt denna gången så ni får för höga förhoppningar:) Jag säger till när jag kommit över en lokal. Ni som är sugna på ett garage får gärna hjälpa till och leta. Kan säga att hyr kostnaden inte kommer överstiga 1500 antagligen inte ens över 1000 kr/månad

Det låter ju låvande, Ska kolla runt med så gött det går, Är med igen då jag fixat mitt gammla jobb igen smile

Edit: Hur stort rör det sig om 10-15bilar fortfarande ?

Senast redigerat av liveforthis (10 oktober 2008)

AJA Motorsport / don't like how we drive?
Email us at: eatshit@gofuckyourself.com
kolvas
10 oktober 2008 · 4 001 Inlägg

kolla upp brandkrav å dylikt, en bekant blev utsparkad från sitt garage i Fjollträsk p.g.a krav på sprinkler eller nåt sånt.

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må
Abbbby
12 oktober 2008 · 248 Inlägg

Tjenare!
Tänkte hjälpa till lite genom att leta efter en lokal åt er och hittade en lokal på 270m2 med värme och avfuktare. Tak höjden är 2,7 och lokalen ligger i Rolfstorp och ni får använda den till garage/verkstad.

Hyran skulle vara på 5 000kr/månaden, det är 500kr per skalle ifall vi får ihop 10 personer.

Jag har frågat killen om mer detaljer, så som vatten osv. Har ni några frågor ang lokalen kan ni ju skriva i dem här i tråden.

Är det någon som är intresserad trotts att den inte ligger i centrala Varberg?

http://213.132.112.100/images/60/6076010174.jpg
bild från lokalen.

MvH Abbby

Senast redigerat av Abbbby (12 oktober 2008)

Magnus Betnér - "Det är blattar eller hur? Det ska lysa blått under bilen, skit i fall det går och öppna dörr jävlarna"
Rand
12 oktober 2008 · 1 024 Inlägg

kul med garag!

Toyota Supra TTC BPU "Leksaken" (1993)
200-Lillis-sx
13 oktober 2008 · 184 Inlägg

Visst e det för lågt till tak om man ska ha in en billyft, men annars så låter det riktigt bra, ser fresht å fint ut och det e ju billigt!

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=121287
En stressad 1,8 räcker fint... CA18DET small but powerfull =)
Nissan 200sx s13 "Blixten McQueen" (1989)
leander It´s better to rule in HELL, than serve in Heaven.
13 oktober 2008 · 25 Inlägg

Abbbby skrev:
Tjenare!
Tänkte hjälpa till lite genom att leta efter en lokal åt er och hittade en lokal på 270m2 med värme och avfuktare. Tak höjden är 2,7 och lokalen ligger i Rolfstorp och ni får använda den till garage/verkstad.

Hyran skulle vara på 5 000kr/månaden, det är 500kr per skalle ifall vi får ihop 10 personer.

Jag har frågat killen om mer detaljer, så som vatten osv. Har ni några frågor ang lokalen kan ni ju skriva i dem här i tråden.

Är det någon som är intresserad trotts att den inte ligger i centrala Varberg?

http://213.132.112.100/images/60/6076010174.jpg
bild från lokalen.

MvH Abbby

Ja tycker de låter bra!
Billyft är ett plus, men inte ett måste anser jag.
Är nåstan bättre för min del om de ligger i Rolfstorp då ja bor i 2åker...tongue
Fast är nog lika långt som till stan....hehe
Men helt klart intressant!! Såg ut att vara väldigt fräscha lokaler med!

Mvh
Leander

Mycket vill ha mer........
Powered By J-SPEC SWEDEN
Rand
13 oktober 2008 · 1 024 Inlägg

finns det bilder på det ?

Toyota Supra TTC BPU "Leksaken" (1993)
Abbbby
13 oktober 2008 · 248 Inlägg

bearrr skrev:
Nu ni killar;) Jag har hittat det perfekta garaget.
6m takhöjd.
660kvm (Stort).
Man får meka där och montera billyftar. Dock får man inte tvätta bilen för då måste det monteras brunn o oljeavskiljare. Det kostar 15000kr/år extra.
Priset ligger på 231000kr/år exkl. moms. summa: ca. 300000kr/år. priset inkluderar även montering av brunn och oljeavskiljare så vi kan tvätta bilarna om vi vill.

om vi bara blir 15 bilar så blir kostnaden 1600kr/månad.
på 660kvm får vi plats med lätt 25bilar + 3-4 lyftar.

Så ring alla ni känner och fixa så vi får ihop 25st. månads kostnad blir då 1000kr per bil.

Detta måste väll vara intressant för alla? Bättre än så här blir det nog inte.

Avtalet kommer skrivas på minst 3år enligt hyres lagen.

Lokalen ligger på kardanvägen. http://hitta.se/LargeMap.aspx?var=kardanv%e4gen+varberg

Mvh Garage fixarn;)

Låter ju bra, hur ska du göra med månads hyrorna och alla som hyr in sig? Hur länge måste jag hyra min plats osv? För om folk blir av med jobb, säljer bilar eller bara förlorar intresset så kan det ju sluta med du står med en årshyra på 300 000kr och ingen som vill hyra, så tycker att du ska ta fram något form av avtal som gör så att personerna måste hyra per år eller liknande. hmm

Magnus Betnér - "Det är blattar eller hur? Det ska lysa blått under bilen, skit i fall det går och öppna dörr jävlarna"
Jimm
13 oktober 2008 · 1 661 Inlägg

Inte en chans att jag binder upp mig på tre år. Tycker inte det blev jätte billigt heller eftersom man måste sätta upp egen lyft också. Ska man dessutom ha plats för två bilar så blir det 3200:-

Abbbby
13 oktober 2008 · 248 Inlägg

Du tycker inte att det är lika bra att du tar allt helt öppet i denna tråden med tanke på att det finns personer som är intresserad och inte orkar PM dig eller inte har något konto på garaget.org?

Magnus Betnér - "Det är blattar eller hur? Det ska lysa blått under bilen, skit i fall det går och öppna dörr jävlarna"
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang