2760
Sök

Sirmiro - Nissan Stagea - 500hk

Det började att jag ville ha en familjebil - nu byggs bottendelen av motorn för fyra siffror... Får väl se hur mycket jag vill plocka ut på väg till dagis. ;)

Double-Unicorn Rider
315 046 Visningar
Projektet avslutat 19 november 2013
Double-Unicorn Rider
2 486 Inlägg
3 mars 2011
Trådstartare
Vissa säger det. smile

Snart ska alla delar vara hemma. big_smile

Double-Unicorn Rider
2 486 Inlägg
4 mars 2011
Trådstartare
Börjar få abstinens att komma ut på vägarna. smile

271 Inlägg
5 mars 2011
håller de där kina aggen?

Double-Unicorn Rider
2 486 Inlägg
5 mars 2011
Trådstartare
Det lär ju visa sig. smile
De tillverkas ju i samma land som bl.a. Garrett har sin tillverkning, så jag tror inte det ska vara någon fara. Men som sagt, det visar sig...

Double-Unicorn Rider
2 486 Inlägg
5 mars 2011
Trådstartare
M_Broberg skrev:
sirmiro skrev:
De tillverkas ju i samma land som bl.a. Garrett har sin tillverkning, så jag tror inte det ska vara någon fara. Men som sagt, det visar sig...

ja men vilket LAND det tillverkas i är la tämligen ointresant? VW polo och porsche carrera GT tillverka säven dom i samma land.. Fattar du poängen? hade dom tillverkats i samma fabrik av samma människor hade det varit en annan femma.

Jag har inte besökt firman, men det skulle inte förvåna mig en sekund om det nu var samma människor som gjorde det...
Bl.a. kom de fram till att aggregaten Biltema säljer är ur de formar Garrett använder och är således äkta garrett agg, som biltema har valt att få utan märkningar.

och att då säga att saker från kina är dåliga blir ju väldigt skumt när de dåliga aggen tillverkas av samma personer som tillverkar de bra aggen - bara att någon tar ut högre vinst när de säljer dem.

Vi får väl se hur länge det håller, jag är inte orolig. Ett av de agg jag beställde fel har redan ett par hundra felfria mil på nacken med dryga 400hk, så vad ska vara så dåligt? smile

Innan jag beställde dessa gjorde jag en del efterforskningar på aggregat - efter jag fått hem dem har jag haft mer kontakt med firman och kollat upp andra aggregat mer noga. Vi får väl se hur det går... wink

1 867 Inlägg
5 mars 2011
Det som brukar vara problem är inte dom gjutna delarna, lagren är av sämre kvalitet och passning mot lagerytor osv är inte riktigt bra.
Köper man ett kina-agg och en original Garrett lagersats och kombinerar dessa så blir det bra mycket bättre.

Specialsvarv.se - Hårda bussningar till hårda bilar.

Double-Unicorn Rider
2 486 Inlägg
6 mars 2011
Trådstartare
Koop skrev:
Det som brukar vara problem är inte dom gjutna delarna, lagren är av sämre kvalitet och passning mot lagerytor osv är inte riktigt bra.
Köper man ett kina-agg och en original Garrett lagersats och kombinerar dessa så blir det bra mycket bättre.

Det kan jag tro. smile
Får testa detta och se om jag behöver byta lager efter året eller om de fungerar till mina ändamål. smile

271 Inlägg
8 mars 2011
Det handlar egetntligen inte om "kina" agg.
Det mesta tillverkas där iaf, sen handlar det om den som beställde jobbet och vad det fick kosta vad man får för kvalite på sakerna.
Finns massor billiga "kina" saker som funkar ypperligt. Men det är högst varierande kvalite

Malleus Malificarum
2 401 Inlägg
8 mars 2011
Hoppas du får ihop skiten, vet mycket väl hur kul det är att ha herr Murphy som knackar en på axeln. Vet nog mycket för att behöva sitta och skicka iväg ett block på sonar check för att se att det är helt okej, och sedan beställa smidda kolvar med special mått.

Som tur är så kostar de 'bara' $485.

Horsepower is how fast you hit the wall, Torque is how far you bring the wall with you.

Double-Unicorn Rider
2 486 Inlägg
8 mars 2011
Trådstartare
Rinnegan skrev:
Hoppas du får ihop skiten, vet mycket väl hur kul det är att ha herr Murphy som knackar en på axeln. Vet nog mycket för att behöva sitta och skicka iväg ett block på sonar check för att se att det är helt okej, och sedan beställa smidda kolvar med special mått.

Som tur är så kostar de 'bara' $485.

Plana och trycka toppen kvar - sen ska det ara plockas ihop. smile Det känns som att murphy har tagit semester - men de fel jag haft beror troligen på slarv tidigare. smile

Malleus Malificarum
2 401 Inlägg
9 mars 2011
sirmiro skrev:
Plana och trycka toppen kvar - sen ska det ara plockas ihop. smile Det känns som att murphy har tagit semester - men de fel jag haft beror troligen på slarv tidigare. smile

Hoppas bara inte att herr Murphy känner för att ge sig på mig efter sin lilla semester.

Men du, det var ju inte helt åt skogen, inte mycket kvar nu. smile

Horsepower is how fast you hit the wall, Torque is how far you bring the wall with you.

Double-Unicorn Rider
2 486 Inlägg
2 april 2011
Trådstartare
Nu ligger toppen i sitt lilla bo. Men murphy hjälpte till och skickade mig till akuten under kvällen - inte bra med freon i ögonen... wink
Uppstart till kommande helg kanske. smile

Double-Unicorn Rider
2 486 Inlägg
10 april 2011
Trådstartare
Bilen lever. smile

Kattjäveln åt upp min kyckling!
6 170 Inlägg
10 april 2011
Lite över klockan tre på natten skriver du att bilen lever men inte faen har du någon video på det eller ens några bilder, skärpning ffs!!

Har ju längtat i flera år känns det som på att få se bilen in action...  wink

Trött efter allt jobb i garaget nu ??

För jag antar att den precis är klar eftersom du postar vid den här tiden tongue
Senast redigerat av TBOC_Razor (10 april 2011)

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P

Double-Unicorn Rider
2 486 Inlägg
10 april 2011
Trådstartare
Bilder och video har blivit liggande i datorn, men kommer att komma upp på http://gatbilar.se/forum/viewtopic.php?id=9831 omgående. smile

Var knappt levande när jag skrev inlägget och håller idag på med min 100meters service. smile (Byta olja och filter för att vara säker på att ingen skit från tidigare finns kvar.)

Double-Unicorn Rider
2 486 Inlägg
21 april 2011
Trådstartare
Bilen uttagen till mässan (idag) - välkomna längst ner i A-hallens hörn. big_smile

Double-Unicorn Rider
2 486 Inlägg
18 maj 2011
Trådstartare
Njut mina kära fiender - det går som ni vill. smile

German Engineering
9 083 Inlägg
18 maj 2011
Hur går det, Micke smile

Innehar SFROs bygghandbok så har du frågor, skicka gärna PM :)
Biltransport? Tveka inte att höra av dig :) Skicka PM :)

Double-Unicorn Rider
2 486 Inlägg
18 maj 2011
Trådstartare
CarpeDiem skrev:
Hur går det, Micke smile

Perfekt. big_smile
Jag har tagit hål i en kolv - så nu blir det nog ett sånt exemplar någon upptäcker i en loge om 10 år. wink

Vi får väl se... wink

Double-Unicorn Rider
2 486 Inlägg
19 oktober 2011
Trådstartare
Turbon åkte ur för att skapa den plats som behövs för att lyfta ur motorn. smile

http://www.gatbilar.se/galleries/804/3/4e90b2df4c3e6.jpg

Vi får väl se när det händer och vad som då sker med den, och som vanligt så sker större delen av uppdateringarna på ett ställe som ger belöningar, välkomna in där. big_smile

Sök