Så nya friska tag för att bekämpa rosten. Körde en 5 timmar idag ute hos päronen, underbart väder, man kunde jobba i t-shirt

Dagens dos med rost då då.
![https://www1.garaget.org/gallery/archive/53609/618821_wld6gc.jpg]()
Höger framskärm, kex var det här eller norskt krom om man så vill

![https://www1.garaget.org/gallery/archive/53609/618823_nrt2ts.jpg]()
Påbörjat att nöta bort rosten med sliptrissa och bläster, hade gått snabbare med en handgranat...
![https://www1.garaget.org/gallery/archive/53609/618824_58icht.jpg]()
grundat med 2k epoxy grund, fy fan vad den luktar illa.
![https://www1.garaget.org/gallery/archive/53609/618826_929e2o.jpg]()
Och så här lite rost var det på framskärmen på en 240 från 1988. Dessutom är plåten 3mm jämfört med V40 som har 1mm tjocklek på plåten. Det var bättre förr som man brukar säga.
![https://www1.garaget.org/gallery/archive/53609/618827_m7kl9p.jpg]()
stålborstat och slipat hela tröskeln och gått på med epoxygrund. Fan man kanske skulle måla hela bilen med det?

![https://www1.garaget.org/gallery/archive/53609/618828_2sadbs.jpg]()
closeup underifrån... inte ofta man plåtar en bil ur denna vinkel.
![https://www1.garaget.org/gallery/archive/53609/618830_6gvsey.jpg]()
Så gått på med glasfiberspackel på dom ställen där rosten ätit sig genom plåten. Inget slarv här heller, lade på glasfiberspackel från andra sidan också så att det binder samman i hålen.
Det var allt för idag, lite klent med bilder eftersom min fru inte var med mig och kunde dokumentera arbetets gång, man vill inte kladda ner sin kamera med skitiga fingrar.