Är i valet och kvalet här, ska jag bara bygga någon form av baffel så att 6,5" får plats vid orginalhålet eller ska jag plasta nedre delen av dörrsidorna i någon rund å mjuk form ? Tror plasta blir snyggast... ingen som kan komma med lite förslag ? alternativt bilder på plika lösningar ?
vill slippa massa konstiga vinklar, jag vill ha det så slätt å fint som möjligt. Har just fått sms från posten att mina mdf bafflar och fleecetyget har kommit
Då har man hämtat ut paketet, det som fattas nu är spackel och polyester och glasfiber, ska ut till garaget i helgen så jag får se vad jag kan hitta i gömmorna
gentoo: välkommen :-) har idagsläget 5,25" tvåvägs framsystem från GAS men jag är inte helt nöjd med ljudet. Varför jag fick för mig att köra med 6,5" fram är för att jag monterade ett par i min 240 och fick grymt bra ljud så jag tänkte att jag försöker mig på samma recept med V40:in
ett tips är att inte använda fleece till plastningen. Det är svårt att få polyestern att blöta igenom vilket ger en svagare konstruktion plus att det blir tungt. Mitt råd är istället att använda likadant tyg som det är på vanliga t-shirtar. En kille här på GORG, tror han heter "Sherlia", håller på med en Civic -97a och han plastade med fleece. Läs gärna hans projekttråd om du behöver tips.
jasså ? oj det visste jag inte, ska kika i hans tråd. Tack för tipset, får se vad jag ska göra med 1,5 meter fleece då hehe
Addy skrev:
ett tips är att inte använda fleece till plastningen. Det är svårt att få polyestern att blöta igenom vilket ger en svagare konstruktion plus att det blir tungt. Mitt råd är istället att använda likadant tyg som det är på vanliga t-shirtar. En kille här på GORG, tror han heter "Sherlia", håller på med en Civic -97a och han plastade med fleece. Läs gärna hans projekttråd om du behöver tips.
Tjena hej, projektet har avstannat, fått inbrott i andrabilen så pengarna går till bärgning och inköp av nytt batteri, grill, lysen, så jäkla förbannad... kul å komma hem en regning kall kväll från jobbet å så står bilen uppbryten å död på en pendlarparkering. Polisen behagade inte att komma ut heller för att skriva rapport.
Så idag var man iväg till biltema och köpte 2 liter polyester, härdare, glasfibermatta, aluminium roller, spackel och ett nytt bilbatteri till bruksisen som fick sitt stulet igår. Ska bara hitta en bättre beggad grill. Kommer förhoppningsvis igång med lite bygge till helgen. Fast det blir till å leva på nudlar å ketchup resten av månaden :-(
lika spänd jag inför plastningen :-P har förvisso plastat en bas i ett reservhjul tidigare samt plastat en egen frontspoiler men man blir alltid lite spänd inför ett nytt projekt. Det är lustigt att dom bara var ute efter batteriet i andrabilen.
lika spänd jag inför plastningen :-P har förvisso plastat en bas i ett reservhjul tidigare samt plastat en egen frontspoiler men man blir alltid lite spänd inför ett nytt projekt. Det är lustigt att dom bara var ute efter batteriet i andrabilen.
Det var väl någon som behövde mer krut till sin bilstereo Ush för folk som inte kan hålla sig borta från saker de inte har med att göra.. Nudlar är gott, du får ta en skvätt polyester också