Äntligen fått ihop bilen nu och tagit hem den från päronen. Det har flytit på rätt bra idag, hade bara lite bekymmer med att få bultarna till bakre kofångaren att hitta på plats. Japsdämparen polerades upp och bromsoken bak fick sig en ny omgång med bromsoksfärg
Här kommer en massa bilder från idag.
Skivorna bak ska bytas, dom har sett sina bästa dagar, inte bytta på 3 år...
Efter en omgång med färg
vart tog mitt huvud vägen ?
Bild som lovat till volvov40 (hoppas det inte är för otydligt)
Min bästa sida
Nypolerad med autosol
Nästan nyer å finer!
Lite lackjobb framför mig... men det kan jag göra hemma
Rejsigt värre
Bilen redo för hemfärd! Den är extremt dammig å skitig men det bryr jag mig inte om just nu, tvätta den kan man göra sen när allt lackjobb är klart
gött mos ett tips, när du ändå är där nere och gräver för att montera japsdämparen, ta ner värmeskölden längtst bak och kolla skicket på den, min var sjukt rostig på ovansidan. Ska lacka den med hammarlack sen när jag slipat ner rosten.
Alltid lika kul att kolla in och läsa allt som hänt Och nu börjar den se ut som en bil igen
På med andra speglar så blir det kanoners, vad hade du tänkt dig för speglar? Personligen tycker jag att original passar bäst på s/v40.
Tack, kul att höra att min tråd uppskattas ja verkligen, blir nog bra när bilen inte har 3 olika färger i skärmkanterna.
Ang speglar så tänkte jag så här, alternativ 1, orginalspeglar men drapperade med kolfiber. Alternativ 2, är dessa i kolfiberlook sen finns det inga fler alternativ, jo att slänga på orginal å stå ut med tills nått av dessa ovan är fixat
du kämpar på som vanligt! riktigt kul o se det! vad väntas det bli för lack?
Mvh Patrik
samma som innan, lavasvartmetallic, men tro mig jag har funderat på halvblank svart eller skogsgrön metallic också men näää inte i år, jag vill få bilen klar så jag kan dra på lite bilträffar i sommar.