Hehe tack tack, kul att du blir sugen på att fixa med din bil det är ju det som är det bästa med bilhobby, man får inspiration å så sätter man igång å gör
Joqe skrev:
Blir skit fint.. Du får mig att bli sugen.. På att gjuta dörrsidor
Jag har varit med och flyttat hela företaget sen i fredags, installerat servrar, nätverk, switchar, dragit kablar, släpat å kånkat så det har inte blivit så mycket gjort men...
Då var det dags för en update, jag är färdig med höger dörrsida, haft häcken full på jobbet då vi flyttat så man har jobbat 12 timmars pass sedan i torsdags fram till igår kväll på allahelgons.
Här kommer lite bilder iaf.
spacklar vänster dörrsida.
Slipat som en dåre
mmm velour!!!
tar sig sa mordbärnnaren!
Äntligen klar med höger dörrsida!
Då fundrar jag bara på om jag ska ha någon form av "utsmyckning" runt själva det som jag byggt, skarv mellan dörrsida och min tillbyggnation blev inte alls ful eller så men jag tänkte ha en krom-list runt det hela för att matcha bilens yttre då jag har ganska mycket krom-detaljer.
De blev ju riktigt bra de där. Jag skulle låta de vara som de är och om du lackar listen på dörren sen så skulle du kunna lägga nått runt ditt bygge med samma färg.
Då var det dags för en update, jag är färdig med höger dörrsida, haft häcken full på jobbet då vi flyttat så man har jobbat 12 timmars pass sedan i torsdags fram till igår kväll på allahelgons.
Då fundrar jag bara på om jag ska ha någon form av "utsmyckning" runt själva det som jag byggt, skarv mellan dörrsida och min tillbyggnation blev inte alls ful eller så men jag tänkte ha en krom-list runt det hela för att matcha bilens yttre då jag har ganska mycket krom-detaljer.
Ta ingen kromlist det kommer troligtvis bara se kladdigt ut. Skarven ser lite fransig ut vid velouren där. Ett tips är att ta en plasttråd/kabel i valfri färg och limma lite försiktigt runt där som en liten list. Svart är klart snyggast men smaken är ju som baken