Då så har man gjort klart diodinstallationen på höger dörrsida, blev över förväntan bra faktiskt. Låter bilderna tala.
Limmat dioder med epoxy
Motstånden är lödda på plats.
Kablar, krympslang allt på plats.
Slutresultatet, svårt att ge en rättvis bild med mobilkamera men det som syns är kartfacket som är upplyst samt nederdelen av dörren som lyser på gatan när man öppnar dörren.
En så länge är inte dörrsidorna monterade i bilen, håller fortfarande på att pilla med dom. Hoppas jag kan få dom på plats på söndag...
Tackar tackar det blev totalt 8st dioder, 2st i kartfacket och sen 3st i 2 kluster/grupp på undersidan av dörren. Det på högerdörren bara ska jag tillägga.
Saab_Robin skrev:
det blev as bra hur många dioder blev det totalt ? mvh robin
Då har jag varit ute och monterat dörrsidorna samt provspelat!
Det är skillnad på ljud å ljud om man säger så, innan så lät framsystemet mjäkigt men efter 6,5" kicker och noisekiller på dörrarna så är det nästan så att mitt framsystem överröstar min MDS bas.
Här kommer två bilder från kvällen
Dörrsidorna monterade i bilen yaaaaayyyy!
Kommandocentralen
Jag är iaf mycket nöjd med framsystemet, nu ska jag lägga lika mycket krut på bagaget så kommer det bli kanon tror jag. Dock lär det dröja lite, saknar en del saker sen så är det typ minusgrader i garaget så...
Va noise killern väldigt bra alltså? Funderar på att köpa och dra i dörrana och även bagaget. Är det värt pengarna? Dämpar den tillräckligt för att dra på som dämpare för hjulhusen också?
Kolla mitt Projekt: SAAB ng900t - "devil eye project" Det krävs ett helt nytt sätt att tänka för att lösa de problem vi skapat med det gamla sättet att tänka.
Dörrsidorna blev riktigt stumma, gick åt 1 liter / dörrsida men då har jag bara kört fram. Bak har jag inte dämpat än. På dörrsidor funkar noisekiller bra men på plåt skulle jag hellre köra med butylgummi eller asfaltsmatta. Har läst att noisekiller på plåt har tendens att efte ett tag börja släppa och binda fukt vilket bidrar till rost, därav att jag bara kört det på dörrsidorna som är av pressad papp.
Rosu skrev:
Va noise killern väldigt bra alltså? Funderar på att köpa och dra i dörrana och även bagaget. Är det värt pengarna? Dämpar den tillräckligt för att dra på som dämpare för hjulhusen också?
Okej, då får det bli dörrsidorna och sen lite asfaltsmatta endå (väger så förbannat mycket)
Kolla mitt Projekt: SAAB ng900t - "devil eye project" Det krävs ett helt nytt sätt att tänka för att lösa de problem vi skapat med det gamla sättet att tänka.
Rosu: kolla på mattorna som BRL.se har, dom ska tydligen vara riktigt bra. Själv tänker jag nog inte stoppa i nå asfaltmatta eller butylgummi matta i bilen, vill inte ha för mycket dödvikt att släpa på, vill kunna köra inspirerat
Haha, jag vill helst inte ha några heller.. Dock är det ett förjävligt däckljud, så det får bli någon slags dämpning
Kolla mitt Projekt: SAAB ng900t - "devil eye project" Det krävs ett helt nytt sätt att tänka för att lösa de problem vi skapat med det gamla sättet att tänka.
Haha, jag vill helst inte ha några heller.. Dock är det ett förjävligt däckljud, så det får bli någon slags dämpning
Hehe du gillar också inspirerad körning hör jag Har hört att man ska kunna använda sig av body + sand också och pensla på men jag undrar om det inte blir för kletigt att hålla på med.
Fast iofs 2-3 plattor matta på hjulhusen ger inte mer än nått kilo extra...