Ford Puma - Time Attack

Geiros Low is a lifestyle
14 november 2008 · 956 Inlägg

timnordlof skrev:
http://www1.garaget.org/gallery/archive/26448/501876_w4cand.jpg
Suttit hemma i några dagar nu och varit sjuk. Passade på att finslipa "konceptet" lite. smile Det kommer att bli lite gulddetaljer som ni ser, dekoren på sidan gjorde jag dock bara för att få lite färg. Får se om det kommer att bli något liknande sen...

Riktigt snyggt. guld passar bra. big_smile men frågan är hur dekoren på sidan ser ut i guld?

men grym bil

Inredningsverkstaden.nu
Bilradiohuset.se
Audi A4 "Bagged" (2005)
Rille0
14 november 2008 · 2 021 Inlägg

alltid tyckt att pumans front e riktigt frän, dock de enda med den bilen som e fränt tongue din lär dock ändra min uppfattning big_smile

Jaguar Xjr "x308 supercharged" (1998)
Vilot
14 november 2008 · 495 Inlägg

detta kommer bli fint!
Skulle vara fint ifall Puman fick en broder..kanske en Opel tigra? hehe

CAR Magazine: "Probably one of the greatest, most satisfying, most perfectly balanced and tuned drivers cars to be built this decade, if not this century."
Honda Accord Type-R "Dr.Jekyll and Mr.Hyde" (1999)
Volkswagen UP GTI "Elvira" (2018)
Ejerfeldt
14 november 2008 · 16 Inlägg

Det kommer nog bli fint det:D   kvinnlig bil med manligt stuk;)

timnordlof
14 november 2008 · 798 Inlägg

Jag är byggsugen! smile

Ejdersund
14 november 2008 · 619 Inlägg

BYGG! BYGG! big_smile Låt inte en lite sjukdom sinka dig big_smile
Mvh jocke

BMW E30 320i "Postbilen" (1986)
Brenna
15 november 2008 · 2 Inlägg

Lyckas du med de där är du grym! Visste inte att en sån sak som en Ford Puma gick att fixa så den såg bra ut:)

Lycka till med bygget!

Subaru Legacy B4 RSK "Blitzen" (2003)
timnordlof
15 november 2008 · 798 Inlägg

Nu sitter front och skärmar fast utan tejp. smile Har slipat, justerad och borrat ett tag nu och det blev ganska bra till slut. Självklart finjusterar man sen och gör ordentliga fästen till allt men hittills ser det ganska bra ut. Tejpade även dit breddningen bak (snett och galet) för att få en uppfattning om hur det kommer se ut. På sista bilden ligger frontläppen på ett par batteriet för att komma i rätt höjd. Denna är alltså inte fastskruvad ännu. smile

Bilen behöver större hjul och en decimeters sänkning! Ska provmontera nya fjäderbenen så fort jag har plats att ställa bilen på pallbockar...


https://www1.garaget.org/gallery/archive/26448/502257_fzpd52.jpg
Det blir en utmaning att få huv, framljus och front att passa ihop snyggt. Men det ser i alla fall skapligt ut just nu!


https://www1.garaget.org/gallery/archive/26448/502259_f363yg.jpg
Tejpade dit bakskärmarna lite snabbt. La även frontläppen under fronten. Kul att drömma sig framåt några veckor... smile

Seth
15 november 2008 · 3 354 Inlägg

ser inte så dåligt ut vid huv, lyktor o skärmar.

Diplomati är konsten att be någon dra åt helvete på ett sådant sätt att han ser fram emot resan
Att inneha körkort betyder inte att man kan köra... det betyder bara att man just vid ett enda tillfälle körde någorlunda bra
Skoda Fabia 1.6 TDI "Lätt optimerad" (2014)
timnordlof
15 november 2008 · 798 Inlägg

Seth skrev:
ser inte så dåligt ut vid huv, lyktor o skärmar.

Nejdå, skärmarna har jag passat in ganska bra nu. Det är framför allt där huven möter fronten som det såg lite konstigt ut. Men det löser sig ju! smile

G-Bruno ArtDirector
15 november 2008 · 462 Inlägg

timnordlof skrev:

Seth skrev:
ser inte så dåligt ut vid huv, lyktor o skärmar.

Nejdå, skärmarna har jag passat in ganska bra nu. Det är framför allt där huven möter fronten som det såg lite konstigt ut. Men det löser sig ju! smile

men då är det ju ett utmärkt tillfälle att gjuta sig en ny huv i valfritt lättare material smile

Fakta: "En enda dag någonssin var det coolt att äga en Saab... sen blev det tråkigt igen..."
timnordlof
15 november 2008 · 798 Inlägg

G-Bruno skrev:

timnordlof skrev:

Seth skrev:
ser inte så dåligt ut vid huv, lyktor o skärmar.

Nejdå, skärmarna har jag passat in ganska bra nu. Det är framför allt där huven möter fronten som det såg lite konstigt ut. Men det löser sig ju! smile

men då är det ju ett utmärkt tillfälle att gjuta sig en ny huv i valfritt lättare material smile

Självklart kommer jag att göra en lättare huv! smile Men först vill jag att allting passar bra. Det är hopplöst att hålla på med enbart eftermarknadsdelar, man behöver något som är original att måtta mot. smile

Senast redigerat av timnordlof (15 november 2008)

Lifeabuser
15 november 2008 · 427 Inlägg

Ser ut att bli fet, men tror du verkligen att 1dm sänkning räcker? tongue

//Erik
Mitt Projekt!
If u think of it as practice, you won't get better - If u think it's fun, you will get better in no time - Ken Nomura
Sponsorer sökes!
timnordlof
15 november 2008 · 798 Inlägg

Lifeabuser skrev:
Ser ut att bli fet, men tror du verkligen att 1dm sänkning räcker? tongue

Jadå, på ett ungefär. Det gör större skillnad är man tror! Mer än en decimeter så måste jag börja bygga om bärande balkar och det är känns inte aktuellt. smile

Sen kommer säkert ytterdiametern på hjulen att öka en del när det blir 17" (alt 18") med racingprofil. Vi får se hur långt fjäderbenen går att ställa ner. Annars får man bygga om lite fästen.

timnordlof
16 november 2008 · 798 Inlägg

Slängde ihop en liten hemsida. Vi får se om jag orkar uppdatera och underhålla den...

http://www.rxvii.se/puma/

Eisenhut
16 november 2008 · 1 827 Inlägg

Ser ut att bli ett roligt koncept.

Jag kan intyga att 900kg, 200hk och diff är tvärskoj!

En fråga bara, vad är det för upphängning på dessa? McPherson?

Mvh/Marcus
Fast, Reliable, Cheap. Choose two
timnordlof
16 november 2008 · 798 Inlägg

Eisenhut skrev:
Ser ut att bli ett roligt koncept.

Jag kan intyga att 900kg, 200hk och diff är tvärskoj!

En fråga bara, vad är det för upphängning på dessa? McPherson?

Hehe, jag tror nog det kan bli riktigt kul!

Jupp, det är McPherson och drivaxlar med samma längd. Det kommer dock att bli lite ändringar här eftersom jag måste ha längre av både bärarmar och drivaxlar...

timnordlof
17 november 2008 · 798 Inlägg

Puuuh, jag kommer jobba borta i veckan vilket betyder att det blir väldigt dåligt med byggande. Jag har ju hela vintern på mig och jag längtar efter en låååångt meckar-helg! smile

timnordlof
19 november 2008 · 798 Inlägg

Tro det eller ej, från ingenstans dock ett utmärkt tillfälle upp! Jag har köpt en motor!

1998 2.0L Zetec Black Top, fullserverad med relativt lågt miltal. Perfekt! Hämtar den imorgon. smile

Seth
19 november 2008 · 3 354 Inlägg

gött.

Diplomati är konsten att be någon dra åt helvete på ett sådant sätt att han ser fram emot resan
Att inneha körkort betyder inte att man kan köra... det betyder bara att man just vid ett enda tillfälle körde någorlunda bra
Skoda Fabia 1.6 TDI "Lätt optimerad" (2014)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang