Vilka bilar har andra bilmärkens konstruktioner

Smajly
15 oktober 2008 · 3 059 Inlägg

Izual skrev:

Smajly skrev:
http://www.clippern.se/pics/r34supra.jpg

dadooo skrev:
alla har snott från mercedes blikers från sidospegeln

Ska man ta sånna små saker så va har inte alla gjort med M3 speglar då?

Wtf det är en skysupra big_smile

Hehe, ja den är lite småcool.

golf88
15 oktober 2008 · 956 Inlägg

renault trafic,nissan primastar och opel vivaro är ju samma sak...är ju iofs transport bilar..men är ju fortfarande en bil

eldus veldus
Audi A6 (2017)
FLindgren
15 oktober 2008 · 5 089 Inlägg

Det ända som är samma på ALLA bilar är nålen i ventilen, du får 500 spänn om du hittar en bil där inte nålen passar i ventilen wink

Senast redigerat av FLindgren (15 oktober 2008)

\Lindgren
Toyota Cressida Rx30 "Westcoast Motorsport" (1979)
Volvo Xc70 "3.2L" (2008)
Volvo S70 "Autotech Motorsport" (1999)
KimVsWorld Mästare
15 oktober 2008 · 2 947 Inlägg

FLindgren skrev:
Det ända som är samma på ALLA bilar är nålen i ventilen, du får 500 spänn om du hittar en bil när inte nålen passar i ventilen wink

Edit: Mitsubishi Galant och Volvo S40(?) Har samma Bottenplatta.

Senast redigerat av KimVsWorld (15 oktober 2008)

Senast redigerat av KimVsWorld(Idag 22:03:00)
AxlSam
15 oktober 2008 · 1 497 Inlägg

ScoobyBear skrev:

AxlSam skrev:
På tal om ALLA..
Subaru tror jag minsann bygger helt egna bilar, eller iaf byggde..
Subaru byggs ju av Hitachi.. men förvisso så äger Hitachi 25 % av Toyota...

Hitachi?? Det är Fuji Heavy Industries som äger/bygger Subaru. Om Hitachi ingår i den koncernen vet jag dock inte.
Sen är det Toyota som äger ~25% av FHI/Subaru wink

_Jonex_ skrev:
Saab 9-2X och Subaru Legacy är samma bil wink
Finns dock inget Saab i den Saaben ^^

Nästan rätt wink
Saab 9-2X är samma bil som Subaru Impreza.

Måste blandat ihop namnen nu va?
för det med Hitachi har inte jag skrivit wink

FLindgren
15 oktober 2008 · 5 089 Inlägg

KimVsWorld skrev:

FLindgren skrev:
Det ända som är samma på ALLA bilar är nålen i ventilen, du får 500 spänn om du hittar en bil när inte nålen passar i ventilen wink

Langa hit, jag hittade nyss en Trabant på Google wink

Edit: Mitsubishi Galant och Volvo S40(?) Har samma Bottenplatta.

vad är det för specielventil det sitter på fälgarna till trabant då?wink

ja dom har samma bottenplatta... på mitt jobb brukade vi beställa avgasrör till galant när det skulle vara till en s40, 3000 kr billigare. sjukt, och exakt samma;P

\Lindgren
Toyota Cressida Rx30 "Westcoast Motorsport" (1979)
Volvo S70 "Autotech Motorsport" (1999)
Volvo Xc70 "3.2L" (2008)
Sokrates Eliminator
15 oktober 2008 · 1 441 Inlägg

Tjjaa,,, Det började med T-Ford sedan har alla apat efter,,,

Ford Galaxy, Seat Alhambra och VW Sharan är samma bil.

/Tommy.

Visst är det tillverkat bilar efter 1973, men vem bryr sig?
"Horsepower sells cars, torque wins races"/ Carroll Shelby
Anyone can restore a Classic, but it takes a Real Man to cut one up!
You can make anything dance if you throw enough money at it, even a Windsor.
caromania Forummoderator
15 oktober 2008 · 9 296 Inlägg

FLindgren skrev:
Det ända som är samma på ALLA bilar är nålen i ventilen, du får 500 spänn om du hittar en bil där inte nålen passar i ventilen wink

Vilken nål, vilken ventil?

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
Scorn89 Archmage of the entire universe
15 oktober 2008 · 281 Inlägg

caromania skrev:

FLindgren skrev:
Det ända som är samma på ALLA bilar är nålen i ventilen, du får 500 spänn om du hittar en bil där inte nålen passar i ventilen wink

Vilken nål, vilken ventil?

ventilen till däcket kanske? roll

detta är en signatur. det finns många olika, men detta är min.
Saab 900 GL "Stål-Ulla" (1983)
Shallie
15 oktober 2008 · 730 Inlägg

På tal om detta att vara först... lite OT... men vart inte Saab först med överladdade motorer ?

Fölkesberg Racing =)
Volvo 855 T5 "Volvo 870" (1995)
NIzmO Ollikkala Racing
15 oktober 2008 · 1 724 Inlägg

Shallie skrev:
På tal om detta att vara först... lite OT... men vart inte Saab först med överladdade motorer ?

Nope inte först men dom första att ha wastegate till turbon så att motorn blev pålitlig och relativt civilicerad (vill jag minnas iaf).

- Time Attack -
Shallie
15 oktober 2008 · 730 Inlägg

NIzmO skrev:

Shallie skrev:
På tal om detta att vara först... lite OT... men vart inte Saab först med överladdade motorer ?

Nope inte först men dom första att ha wastegate till turbon så att motorn blev pålitlig och relativt civilicerad (vill jag minnas iaf).

Okej.. ah jag e ju ny i gemet wink Men hade för mig jag hörde detta någon stans för ett par år sedan o de har suttit i wink

Fölkesberg Racing =)
Volvo 855 T5 "Volvo 870" (1995)
NickeR32
15 oktober 2008 · 870 Inlägg

Shallie skrev:
På tal om detta att vara först... lite OT... men vart inte Saab först med överladdade motorer ?

Nej, dom var cirka 15 år senare än den första Oldsmobile med turbo smile

Slattabjornen
15 oktober 2008 · 53 Inlägg

Syst3m skrev:

Moparboy440 skrev:

TurbOla skrev:
Glöm inte katalysator. big_smile
Jänkarna blev helt chockade när dom kollade avgasvärdena på den första 245an i USA med katalysator, dom var helt säkra på att utrustningen var trasig för det var så låga värden. tongue

va faktiskt saab som var först me säkerhetsbälten som standard,jänkarna hade det dock som tillval långt tidigare.redan i slutet av 40-talet hade nash säkerhetsbälten som tillvall, men folket ville inte köpa en bil som var så osäker att den behövde säkerhetsbälten lol.

I helvete heller att Saab var först. mad

Så här är det.
Trollhättan vs Göteborg 1-1 lol

SAAB
93: december 1955 - augusti 1957. Saab 93 presenterades den 1 december 1955. Till skillnad från företrädaren SAAB 92 hade den ny, trecylindrig motor; ny front; 12 volts elsystem. Fr.o.m. 1957 erbjöds säkerhetsbälten som extrautrustning. Våren 1957 erbjöds Saxomatkoppling.

VOLVO
PV444L: januari 1957 - augusti 1958. Ny B16-motor från Amazon; modifierad bakaxel med reaktionsstag; elektriska vindrutetorkare; ny kylargrill med stort V-märke i mitten; sidoblinkers ersätts av små runda blinkers fram; nya bakljus med integrerande blinkers och stoppljus på skärmarna, av folkhumorn döpta till "jungfrubröst"; säkerhetsbälten erbjuds som extrautrustning.

Källa: Wikipedia.

9000 CSE 2,3T/200 Aut A50 -97
Volvo_Mannen Volvoskadad
15 oktober 2008 · 6 017 Inlägg

Syst3m skrev:

Moparboy440 skrev:

TurbOla skrev:

Glöm inte katalysator. big_smile
Jänkarna blev helt chockade när dom kollade avgasvärdena på den första 245an i USA med katalysator, dom var helt säkra på att utrustningen var trasig för det var så låga värden. tongue

va faktiskt saab som var först me säkerhetsbälten som standard,jänkarna hade det dock som tillval långt tidigare.redan i slutet av 40-talet hade nash säkerhetsbälten som tillvall, men folket ville inte köpa en bil som var så osäker att den behövde säkerhetsbälten lol.

I helvete heller att Saab var först. mad

Volvo var först med tre-punktsbälte som standard.

Jonas
TBOC_Razor Kattjäveln åt upp min kyckling!
15 oktober 2008 · 6 170 Inlägg

Slattabjornen skrev:

Syst3m skrev:

Moparboy440 skrev:

va faktiskt saab som var först me säkerhetsbälten som standard,jänkarna hade det dock som tillval långt tidigare.redan i slutet av 40-talet hade nash säkerhetsbälten som tillvall, men folket ville inte köpa en bil som var så osäker att den behövde säkerhetsbälten lol.

I helvete heller att Saab var först. mad

Så här är det.
Trollhättan vs Göteborg 1-1 lol

SAAB
93: december 1955 - augusti 1957. Saab 93 presenterades den 1 december 1955. Till skillnad från företrädaren SAAB 92 hade den ny, trecylindrig motor; ny front; 12 volts elsystem. Fr.o.m. 1957 erbjöds säkerhetsbälten som extrautrustning. Våren 1957 erbjöds Saxomatkoppling.

VOLVO
PV444L: januari 1957 - augusti 1958. Ny B16-motor från Amazon; modifierad bakaxel med reaktionsstag; elektriska vindrutetorkare; ny kylargrill med stort V-märke i mitten; sidoblinkers ersätts av små runda blinkers fram; nya bakljus med integrerande blinkers och stoppljus på skärmarna, av folkhumorn döpta till "jungfrubröst"; säkerhetsbälten erbjuds som extrautrustning.

Källa: Wikipedia.

Fattas väl bara att dom börjar gnabba om vilken månad respektive tillverkare började med bälten >.<   lol

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P
Batta
15 oktober 2008 · 1 353 Inlägg

NickeJ89 skrev:

Shallie skrev:
På tal om detta att vara först... lite OT... men vart inte Saab först med överladdade motorer ?

Nej, dom var cirka 15 år senare än den första Oldsmobile med turbo smile

och oldsmobile var ca 5 år efter den första Chevan med turbo smile
Chevrolet Corvair hade turbo redan 1957.
Oldsmobile cutlass jetfire hade det 1962 (:


och den första turbon nånsin har jag för mig satt i ett lok 1905 ^^



och för att hålla mig till ämnet lite,

Daewoo/Opel/Nya chevrolet småbilar är samma bilar,
samma motorer, samma bottenplatta.
enda skillnaden är hur påkostad inredningen är, typ tongue

There's no replacement for displacement
BMW 528iAT (1998)
Felax
15 oktober 2008 · 1 963 Inlägg

Varför säger alla att saab upfann och va först med turbon då? woho ett till argument mot min saab kompis big_smile

Men are not born - Men are made
paltodlarn
15 oktober 2008 · 527 Inlägg

Batta skrev:
Chevrolet Corvair hade turbo redan 1957.
Oldsmobile cutlass jetfire hade det 1962 (:

Lustigt att coravair hade turbo 1957 nät första årsmodellen för corvair var 1960. Turbon kom först 1962 i chevrolet Corvair Monza Spyder, med andra ord ungefär samtidigt som Oldsmobile då smile

jag vill inte uttrycka mig på något drastiskt sätt, men jag gör det ändå
_Morsan
15 oktober 2008 · 56 Inlägg

DeLorean har Lotus Esprit ram och likadan motor som sitter i Renault Alpina wink

Eat the yellow snow - It could be beer
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang