2279
Sök

PaintWorX

Avstängd
399 Inlägg
13 november 2008
LeLuke skrev:
KoSoVaR skrev:
S_D_Karlsson skrev:

Enda som man brukar göra då man har bytt färg på bilen är att regbesikta den. Vet inte riktigt vad de kan kosta nu men typ 300spänn för den vanliga besiktningen och sen 3-400 spänn till för regbesiktningen. Är det enda oms har behövs förut och verkar funka likadant nu också.

njaah var tvungen o sckicka till en verkstad o få chassiummerplåten omgjord och nytryckt, sen färgnummerplåtarna oxo, sedan papprerna, jag räkkna ihop allt, sedan plus besiktningenn och regbes, det blev totalt 8000kr allt som allt, igentligen inte värd det :\

Är det fortfarande moppen vi menar?roll

neeej min bil ^^

[img]http://www.garaget.org/images/small_logo.gif[/img]

1 002 Inlägg
13 november 2008
KoSoVaR  för fan! skaffa dig en egen liten tråd med allt du vet om färger lacker blandningar o allt vette fan. det är inte de som är intressant i denna tråden!

Denna tråd handlar om Paintworks bilar inför elima.. inte dina kunskaper?
Någon måste iaf ha samma tanke som mig.

Fortsätt med bilbyggandet paul. Alltid lika intressant o roligt att få se alla update på bilarna smile

mvh Kristoffer

"Det är slut med bilen den dagen då det kostar mer att parkera den än att köra med den"

Allfixare
1 475 Inlägg
13 november 2008
KoSoVaR: Kan du inte bara ge dig?? Paul lackade bilar redan när du låg och skvalpade runt i din farsas (eller va det din farbrors) pung. Du förstör hela tråden med ditt j***a tjat om att färgerna är lika. Ingen annan verkar ju se att dom är lika, inte jag heller. Du får nog kolla din syn om du nu tycker dom är så lika. Ge dig nu innan Paul och vi andra ledsnar på dig på riktigt.

Allmänt envis
12 512 Inlägg
13 november 2008
S_D_Karlsson skrev:
KoSoVaR skrev:
Torlejf skrev:

För att klargöra din text; Menar du att man inte får lacka om sin bil hur som helst utan måste köpa ett intyg för 8000 kr. Är du dum på riktigt?

Mvh. David.

neeej man får bara inte lacka om sin bil, utan att berätta för vägverket att man har gjort  det och det får man betala för, man får ett papper där färgnummret, regnr bilmodell mm , kan fota åt er

Enda som man brukar göra då man har bytt färg på bilen är att regbesikta den. Vet inte riktigt vad de kan kosta nu men typ 300spänn för den vanliga besiktningen och sen 3-400 spänn till för regbesiktningen. Är det enda oms har behövs förut och verkar funka likadant nu också.

Kostar inte en regbes runt 2k?

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

111 Inlägg
13 november 2008
Ta sånt i PM. Detta är Paul`s tråd som är för hans projekt!

Anders Karlsson

SKÅNING
1 215 Inlägg
13 november 2008
men hallaue!! 2 sidor om en jävla grön lack en lack gör sig ju ändå inte riktigt på foto lönt att käfta om det då håll tråden till vad den är för men förstår att paul försvarar sig för att kunna dömma en lack måste man se den live så är det bra(klart man kan se kvalite på foto men ni fattar säkert), känns som att någon snart blir varnad/avstängd om de inte lungnar sig.

håller med gräsberg

lycka till i fortsättningen
Senast redigerat av alexm- (13 november 2008)

Projekt:Volvo 244 GL blir TURBO Bilen som ALDRIG kommer bli 100% färdig

Volvonörd
1 187 Inlägg
13 november 2008
LeLuke skrev:
S_D_Karlsson skrev:
Tycker vi skiter i skitsnacket nu å fortsätter med byggandet!

En röst på det.

Kan enbart hålla med! Lägg inte krut på att störa en mästare i action, men men om du nu är så duktig å kan klaga på Paul så kanske du kan bygga lika mkt bilar till Elmia lr vad det nu var för mässa dem ska vara klar till, Men har du inte nå prover på dina jobb då KoSoVaR lika som Paul har lagt upp? Sorry kunde inte låta bli att gå off topic....

ON TOPIC:

Du är så djävla grym på att lacka så jag finner inte ord för att beskriva det. Om man ens hade 1 miljondel av den energi och kraft som du verkar ha så skulle jag orka med mina vardagar med!
Elmia here I come för att se dina underbara skapelser Paul!!!!!

Sponsorer 2013:
SBS Reklam Söderhamn, Nordqvist Bilvård Söderhamn, Meca Söderhamn, Lindkvist & Söner Billackering AB, Skruvat.se, Pinass Fastfood, BDS-Bilakuten Bollnäs, Vågbro Glas Söderhamn, Kajakshoppen Söderhamn
Projekttråden: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=194391

Avstängd
399 Inlägg
13 november 2008
Rquired skrev:
S_D_Karlsson skrev:
KoSoVaR skrev:

neeej man får bara inte lacka om sin bil, utan att berätta för vägverket att man har gjort  det och det får man betala för, man får ett papper där färgnummret, regnr bilmodell mm , kan fota åt er

Kostar inte en regbes runt 2k?

allt beror på för vad för bi du har och vad du reggar den som, men jag har rdan lagt ner allt tjöööt, passaten a ve iaf 4 papp

Avstängd
399 Inlägg
13 november 2008
paul var kan man ta motivlackeringskurser ??, e det dyrt o så ?? svårt? måste man vara bra på att rita ?

Rekonadre..ish
103 Inlägg
13 november 2008
Blaze skrev:
Zxcister skrev:
Paul du är min nya idol!! ;D  Loaded såg sjuk ut med den gröna flake lacken! big_smile

Men du om jag inte minns fel så är väl du Lukas Kooz bästa vän. Så detta måste vara den ultimata komplimangen big_smile

öhh..Nae men gillar hans byggen med!wink Men nu är det Paul som gäller!cool
Senast redigerat av Zxcister (15 november 2008)

Garaget.org :D
www.facebook.com/Pontyzphoto <--- Min lilla sida

258 Inlägg
13 november 2008
Måste säga att jag är grymt imponerad över arbetet Paul!  Hoppas man får se mer snart.
...Håller förövrigt med Gräsberg...

Det omöjliga tar bara lite längre tid....

Allmänt envis
12 512 Inlägg
13 november 2008
Haha habegäret efter loaded blev ju inte direkt mindre efter ditt jobb big_smile Du är sjukt duktig rent ut sagt.

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

Os Difuntos
1 822 Inlägg
13 november 2008
http://www.garaget.org/mypage/gallery.php?user=baca&cat=65586&image=501436
http://www.garaget.org/mypage/gallery.php?user=baca&cat=65586&image=501439

Du kan inte på fullaste allvar mena att dom är lika? Om du fortfarande tycker det måste jag verkligen be dig gå å kolla synen för då e det nått fel med dig. Jag menar verkligen inget illa, och det handlar inte om att Paul är min vän/bitch. Hade jag tyckt att dom var lika då hade jag hållt med dig men nu e du verkligen ut å cyklar. Så gnugga dig i ögonen, skaffa färgseende och svälj stoltheten å bara fatta att du har fel!
Senast redigerat av baca (13 november 2008)

Guns dont kill people, Chuck Norris kills people.

Medlem 34530
908 Inlägg
13 november 2008

You are unbeliveable man, thats so ...... i can´t find words for how good you are. I really hope I can go to Elmia next year, so I can visit your monter.

Too bad I dont have money too let you paint my car, maybe I can afford it if this guy do the job big_smile

https://www1.garaget.org/gallery/archive/53/498663_2cz25q.jpg

....second thoughts, think it's better too hope too win on the lottery big_smile .
(sorry for the spelling wink )

Du är så grym Paul, men har förstått att man inte ska reta upp dig. Tror du KoSoVaR vågar besöka dig på Elmia wink

Mitt nya projekt, Brother Edition
"Det är högst osannolikt att något transportmedel för passagerare kan röra sig fortare än 15 km/h"
-citat Thomas Treshold, Tågingenjör (1835)

Dubway
45 Inlägg
13 november 2008
måste bara säga det PAUL du är "one of a Kind" tongue

tänkte du skulle hjälpa mig i vinter med min bil behöver ny lack på vingen på bagageluckan men det kanske är en dum tid nu när du har MYCKET att göra??

när jag snackade med dig i sommras fick jag den bästa kommentaren av dig

-Semester det har jag inte haft på flera år!big_smilebig_smile

Du är som skalman tror jag ät och sov klocka kanske!

som sagt ett sjuktbra jobb gör du i alla fall sverige och främst GÖTEBORG skall vara glada att ha en go gubbe som dig här!

//micke

det går inte att bromsa sig ur en uppförsbacke!! (sally)

Double-Unicorn Rider
2 486 Inlägg
13 november 2008
Detta måste vara bland det absolut grymmaste jag sett. yikes
Helt otroligt.

Vet inte om jag missat det i tråden, men kommer alla 8 bilar stå i samma monter?

7 100 Inlägg
13 november 2008
fyfan va bra gjort big_smile
känns som att ja ska lämmna in min bil hos dej ;P

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!

Concordia res parvae crescent
924 Inlägg
14 november 2008
du startade tråden den 16/10 2008.

52 forum sidor och över 700 inlägg med dig inräknat på knappt en månad.
det tycker jag är ganska bra jobbat. bra uppdateringar å allt.

fattar inte hur du hinner med.
men grymt bra blir det iaf.

good luck to you all!!!

I'm 667 neighbur of the beast
www.rushracing.se

4 767 Inlägg
14 november 2008
Och då ska ni tänka på att han jobbar med dom vanliga kundbilarna minst 8 timmar om dagen också! Projekten är ju mestadels kvällar/nätter/helger! smile

Projekttråd: Nissan Skyline GTS-25TM JUN -95
Gilla EvoG på Facebook! facebook.com/EvolutionGarage
Använder produkter från: Sonax Bilvård

Concordia res parvae crescent
924 Inlägg
14 november 2008
Erick skrev:
Och då ska ni tänka på att han jobbar med dom vanliga kundbilarna minst 8 timmar om dagen också! Projekten är ju mestadels kvällar/nätter/helger! smile

de betyder ju att bara själva arbetet ni gör allihop är ju ännu grymmare när man tänker på de, å samtidigt tänker: all dom gör= kväller nätter å helger.

jag lyfter på min hatt, bugar å bockar och ger er en j*vligt stor eloge för de ni gör.

I'm 667 neighbur of the beast
www.rushracing.se

Sök