jorre83 skrev:
har aldrig råkat ut för detta måste vara trist har dock kört om civilbilen då blir man även lite häpen när man ser poliskläderna
Jag har gjort något liknande faktiskt.
Hade en fet svart sån där Ford Explorer efter mig, det var kö pga arbete i en tunnel (gula tunneln i sthlm), så man fick hålla sig till en enda fil. Jag tänkte att den här jäveln lär ju gilla å höra lite V8-ljud. Så precis efter tunneln, när det blir tvåfiligt, så plattar jag och svänger ut i vänsterfilen. Jag ser hur Explorern också byter fil men är lååångt efter. Kommer snabbt upp i kanske 120 men saktar ner och lägger mig i högerfil för att få honom att köra om och kanske få en tumme upp eller nått.
Jojjo, han lägger sig bakom mig och just då märker jag att det sitter en kamera i rutan fram. Sen ser jag antennerna på taket. Men jag kunde aldrig föreställa mig att det var en civilare som åker runt i nått sånt där.
Han ligger bakom och trycker en stund, sen kör han upp på sidan, jag ger en tumme upp och tittar upp (den var fan hög alltså), där satt en polis i uniform och tittade ner på mig.
Jag visste inte vad jag skulle göra, tänkte att nu vare kört, dom hade allt på film fan. Jag tittar upp på honom igen, så ler han en snabbis och tittar framåt.
Hjärtat pumpar i maxhastighet vid det här laget.
Explorern kör fram en bit så bakre rutan hamnar vid mig. Så åker rutan ner, där ser jag en polis som sitter med en laptop, men han tittar inte på mig. Istället ser jag en hand som sträcks ut inifrån bilen och vinkar åt mig. Då tänkte jag att dom vill att jag vevar ner rutan så dom kan säga var jag kan stanna, så jag drar ner rutan, då tittar min polare fram som är med i säkerhetsstyrkan eller vad dom nu heter, svenska SWAT

, och skriker "KÖR INTE SÅ JÄVLA FORT!".
Sen drar dom.
Kan säga att få se honom och höra det där var ungefär som att ha sitt bästa sex någonsin.