3863
Sök

440 "Reser" sig ?

8 Inlägg
23 oktober 2008
Trådstartare
Okej innan ni typ dömmer mig för att jag verkar slut i huvudet kan ni
ju förstå att min kunskap om bilar är lika med 0.

Jag köpte en Volvo 440 Flexifuel(?!) förra veckan, en 94:a. Fungerar skit bra. Enda problemet (som jag ser som ett problem) är att när man gasar till lite på 1an eller 2 an så "reser" den sig lite i fronten. Asså inte upp i luften -.- . Men ni fattar vad jag menar. Detta gör att däcken ofta tappar fästet och bilen blir väldigt svår att kontrollera.

Jag tänkte bara kolla om det finns nått enkelt man kan göra för att slippa detta, eller i alla fall minska det lite. Fick för mig att man skulle kunna göra nått med fjädrarna men va fan vet jag.

Någon som vet? haha

Mvh Markus

355 Inlägg
23 oktober 2008
Mercedes200 skrev:
Okej innan ni typ dömmer mig för att jag verkar slut i huvudet kan ni
ju förstå att min kunskap om bilar är lika med 0.

Jag köpte en Volvo 440 Flexifuel(?!) förra veckan, en 94:a. Fungerar skit bra. Enda problemet (som jag ser som ett problem) är att när man gasar till lite på 1an eller 2 an så "reser" den sig lite i fronten. Asså inte upp i luften -.- . Men ni fattar vad jag menar. Detta gör att däcken ofta tappar fästet och bilen blir väldigt svår att kontrollera.

Jag tänkte bara kolla om det finns nått enkelt man kan göra för att slippa detta, eller i alla fall minska det lite. Fick för mig att man skulle kunna göra nått med fjädrarna men va fan vet jag.

Någon som vet? haha

Mvh Markus

är licka dant på min passat o det är stötdämparna ..

644 Inlägg
23 oktober 2008
Det finns en pedal till vänster om bromspedalen, testa att släppa den lite sakta,funkar varje gång..

1 062 Inlägg
23 oktober 2008
volvo 400 serien e pigg sänk den lite i fronten hjälpte på min 460 kanske den bästa bilen jag haft

Team Björkeryd

Sök