Slarvar du också med högerregeln ?

Sokrates Eliminator
27 oktober 2008 · 1 441 Inlägg

B23 skrev:

Subw000fer--92 skrev:
uhm va e högeregeln tongue tongue

Undrar jag med:rolleyes:

Det lär ni er nog när ni tar KK.

/Tommy.

Visst är det tillverkat bilar efter 1973, men vem bryr sig?
"Horsepower sells cars, torque wins races"/ Carroll Shelby
Anyone can restore a Classic, but it takes a Real Man to cut one up!
You can make anything dance if you throw enough money at it, even a Windsor.
M.F.
27 oktober 2008 · 67 Inlägg

till sokrates:
Tydligen så är det inte en självklarhet att folk lär sig den fast dom har körkort, bara kolla på statistiken ute på vägarna 47av50 felar på den reglen om inte fler.!
Sätt mer press på körskolelärarna och uppkörningen bryter man mot reglen så kugga personen direkt.!
Och förklara hellre 2 gånger än 1 så reglen sitter i ryggraden.!
Finns väldigt många usla lärare där ute som sitter sidan om och halvsover och säger typ värken bu eller bö till eleven sidan om.

Larsson_Power Saabvilde!
27 oktober 2008 · 1 708 Inlägg

Hela Kristinehamn är uppbyggt på högerregeln, så vi kan ju det där om man säger så big_smile

God created weak gearboxes for SAAB to give the Volvo suckers a slight chance! ;)
Saab 9000 CC T16 "Lapptäcket" (1988)
Volvo_Mannen Volvoskadad
27 oktober 2008 · 6 017 Inlägg

här i örebro är det ytterst få som tilläpar högerregeln, det är störst gata som har företräde

Jonas
Johankocken
27 oktober 2008 · 529 Inlägg

KVittar var man åker här i sverige ingen kan riktigt höger Reglen den gäller så fort där inte är nån skylt i närheten i korsningen osv

det kan bli jäkligt lätt missförstånd !

Volvo fore life :)
Volvo v40 (2014)
Volvo c30 (2008)
decib3L Körv
27 oktober 2008 · 3 535 Inlägg

Larsson_Power skrev:
Hela Kristinehamn är uppbyggt på högerregeln, så vi kan ju det där om man säger så big_smile

Det första är ju sant. Men det är ta mig fan ingen som kan det. Förutom vi som nyss fått körkort.

Truckdriving Man
alpinestar325
27 oktober 2008 · 60 Inlägg

vafan skall man med den regeln til igentligen ??

sirmiro Double-Unicorn Rider
27 oktober 2008 · 2 486 Inlägg

Idiotiregel!

Missuppfattas ofta. Finns ofta där utfarter är skymda osv. Irriterande att kunna åka 50 utan tvekan genom korsningar åt ett håll, men åt andra hållet ska man släppa fram alla.

Jag respekterar regeln och följer den oftast, men det är den regel som misstolkas oftast och som leder till flest situationer med tveksamhet...

Sushikocken Sleeper
27 oktober 2008 · 3 084 Inlägg

högerregeln hade inte funnits om det inte vore för alla tanter och idioter som är ouppmärksamma inte funnits.

Usama C4 whitehouse, Clinton runs for barrack and bin ladin behind bush, where Bill plays with maiden - Run to the hillary, saddamly Reinfeldt FRA the quida(basen) makes law and Al become a bloody gore.
Dirka dirka muhammed Djihad!
Pikey
27 oktober 2008 · 2 283 Inlägg

Ska jag vara ärlig så skiter jag fullständigt i högerreglen, dock kanske jag tillämpar den men det är beroende situation men oftast skiter jag i den då den inte finns i Halmstad av andra folket.

R.I.P. Michael Jackson!
AeroMalm BMW fantast
27 oktober 2008 · 1 172 Inlägg

tycker högerregeln suger... tycker bredaste/största vägen går före. hur svårt/dyrt e det för vv att köra ut till korsningarna och sätta upp en företrädesskyld och måla dom trianglarna i asfalten??? sjukt när högeregeln gäller när en litenväg korsar en större trafikerad väg...

Jackie Steward: "trampa aldrig på gasen förrän du vet att du inte behöver släppa den igen"
Idrott luktar svett, sport luktar bensin!!
BMW 320i Touring "M-Sport ll" (2004)
TMW-Performance Avstängd
27 oktober 2008 · 914 Inlägg

AeroMalm skrev:
tycker högerregeln suger... tycker bredaste/största vägen går före. hur svårt/dyrt e det för vv att köra ut till korsningarna och sätta upp en företrädesskyld och måla dom trianglarna i asfalten??? sjukt när högeregeln gäller när en litenväg korsar en större trafikerad väg...

Mycket dyrare än vad man tror antagligen.

Vissa faller för grupptryck, jag faller för laddtryck!
M.F.
27 oktober 2008 · 67 Inlägg

Hej bor också i Landskrona, men en hel del av vår stad vimlar av högerreglar både nere i centrum och utanför, järnvägsgatan,vallgatan, och minst 10gator till.! kan kanske hålla med om att mindre vägar borde dom sätta upp väjningsplikt. Men oftast att högerreglen missas av många är pga folk tar för givet.



AeroMalm skrev:
tycker högerregeln suger... tycker bredaste/största vägen går före. hur svårt/dyrt e det för vv att köra ut till korsningarna och sätta upp en företrädesskyld och måla dom trianglarna i asfalten??? sjukt när högeregeln gäller när en litenväg korsar en större trafikerad väg...

Felax
27 oktober 2008 · 1 963 Inlägg

Beror på humör..

Men are not born - Men are made
Delta_Rebel
27 oktober 2008 ·

Högerregeln gäller aldrig på huvudled eller i Säffle;)

Louise
27 oktober 2008 · 196 Inlägg

Vet folk ens att högerregeln finns? inte i norrköping iaf!!!

Senast redigerat av Louise (27 oktober 2008)

Digital_Kicker
27 oktober 2008 · 3 721 Inlägg

Louise skrev:
Vet folk ens att högerregeln finns? inte i norrköping iaf!!!

samma som i helsingborg då, här kör folk efter egna trafikregler

chrix
28 oktober 2008 · 188 Inlägg

Jag kör efter högerregeln...
Dom flesta här i stan verkar kunna den, dom andra visar jag tydligt wink

Undrar varför man ska hänga på massa plast runt bilen????
http://www.nogg.se/christianracing
http://www.mamut.com/gtr
http://www.gtiklubben.nu
nobody
28 oktober 2008 · 19 Inlägg

Klat att man tillämpar högerregeln... eller oftast iaf, finns ju tillfällen då man hellre stannar än blir påkörd från vänster...

M.F.
30 oktober 2008 · 67 Inlägg

bra att det finns personer som följer den, vägverket borde starta en kompanj och skicka hem i alla brevlådor så här gör du och så gör du inte.! För folk måste tydligen påminas.. väldigt många iallafall

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang