Hjälp med "Trim" Koppling till Ca18det

Aronsson_Kil
28 oktober 2008 · 653 Inlägg

Hej!

Min koppling har raserat på min 200sx och jag behöver hjälp med att välja ut ett kopplingskit typ steg 2-3 beroende på hur mycket dom håller för, vill helst ha starkare koppling än hur många hästar jag ska plocka ut så jag har ett hum om hur mycket den kommer klara.
Har kollat på Exedy,F1racing,ACT och EXD men vet inte vilka som är bra.. budget ligger på runt 4 lax, har tänkt plocka ut ca 300 hästar till sommaren.
Vet att J-spec har ett rejält kopplingskit men den kostar runt 6-7 tusen, lite mer än vad jag vill lägga ut tyvärr.


Någon som kan hjälpa mig?

Tack på förhand!

Aronsson_Kil
28 oktober 2008 · 653 Inlägg

Någon som kan hjälpa mig och ge tips?

AeroMalm BMW fantast
28 oktober 2008 · 1 172 Inlägg

har man e 200a så kostar det.. har själv haft en..  du har ju kollat många märke redan.. tror dom flesta duger bra till 300 hk utan problem... hittar du en för 6k så e det ju bara 2k mer än du ahde tänkt dig. kanske värt om den håller bättre än en du hittar för 4k om du nu hittar nån...

Jackie Steward: "trampa aldrig på gasen förrän du vet att du inte behöver släppa den igen"
Idrott luktar svett, sport luktar bensin!!
BMW 320i Touring "M-Sport ll" (2004)
minievo
28 oktober 2008 · 258 Inlägg

Har inte pbz erbjudande på kopplingskitt? Dom hade det sist jag kolla allefall, kanske kan göra nått fynd där.

Det omöjliga tar bara lite längre tid....
Timkarlsson
28 oktober 2008 · 79 Inlägg

Själv kör jag med Exedys kopplings kitt (sinterlamell och försärkt tryckplatta) och det fungerar riktigt bra!
Lite kämpigt i början innan man har lärt sig, men nu går det som en dröm.

http://www.apexperformance.co.uk/catalo … fd7534abdf
Priset hamnar runt 4600 + frakt.

Senast redigerat av Timkarlsson (28 oktober 2008)

Aronsson_Kil
29 oktober 2008 · 653 Inlägg

tackar för hjälpen, exedy verkar bra men rätt dyrt, men det är väll lika bra och kosta på när jag ändå vet att det blir ganska mycket leka med bilen, på PBZ har dom bara SPEC kopplingskit, det är ett sånt jag körde sönder och det verkar vara skit grejer ärligt talat... 2k mer än vad man tänkt sig är 2k för mycket när man fortfarande går i skola...

Mvh!

Senast redigerat av Aronsson_Kil (29 oktober 2008)

Perss0n
29 oktober 2008 · 435 Inlägg

leta beganat? finns ju de som säljer oanvända

No risk, No reward
Lexus IS350 "USDM" (2009)
Aronsson_Kil
29 oktober 2008 · 653 Inlägg

Perss0n skrev:
leta beganat? finns ju de som säljer oanvända

Joo men inte i mängder dock

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang