Nu till alla som har väntat länge, dags för en uppdateing.
I garaget idag så pillade jag med lite allt möjligt.
Började med att provmontera bakkjolen. Upptäckte att det var lite justeringar som behövs att göras och dessa påbörjades.
Tog även och tömde min motor på olja eftersom den behövde bytas samt att jag skulle montera lite givare till oljetrycksmätare och oljetempsmätare. Handlade mätarna på Realcars lagertömming.
Eftersom mätarna ska monteras där askoppen sitter original så blev jag tvungen att flytta på 12v uttaget eftersom jag vill kunna ladda mobil och GPS fortfarande. Efter att kliat mig i huvudet så mycket att jag börja tappa håret så hitta jag en snygg placering. Mellan handbromsspaken och tanklocksknappen. Blev nöjd men placeringen och tycker att det ser nästan ut som att den kunde suttit där original.
Ska köra upp till sportvagnskonsult någon dag och hämta min mätarhållare så blir det montering av mätarna sen. Bilder kommer givetvis då.
Tog även tag i att montera mina dimljus. Tyckte placeringen blev bra. Dock är bara frågan hur det kommer se ut när gallerna kommer framför.
Har gått och grubblat en del på en sak. Behöver lite hjälp med smakråd.
Det som är att min front och sidokjol kommer från samma tillverkare men bakkjolen kommer från en annan. Detta medför att om man drar en linje från frontens underkant längs med sidokjolarna längst punk så kommer bakkjolens lägsta punkt ca 5-7cm högre upp.
Är detta något som kommer att störa eller inte? Kan inte bestämma mig.
Funderar på att ta och rulla ut bilen så man ser den bättre från sidan.
Tjena. Tänkte på det där med Angel Eyes. Sätt en kontakt så att du kan styra om dom vill lysa innefrån? så borde dom inte säga något på bilprovningen.!
Har gått och grubblat en del på en sak. Behöver lite hjälp med smakråd.
Det som är att min front och sidokjol kommer från samma tillverkare men bakkjolen kommer från en annan. Detta medför att om man drar en linje från frontens underkant längs med sidokjolarna längst punk så kommer bakkjolens lägsta punkt ca 5-7cm högre upp.
Är detta något som kommer att störa eller inte? Kan inte bestämma mig.
Funderar på att ta och rulla ut bilen så man ser den bättre från sidan.
me tanke på att det är just bakdelen så tror ja inte att de gör så mkt, du har ju mellanrummet på hjulhuset som gör att de blir en mjuk övergång
Så. Nu efter lite plastande och ca 8 timmars slipande på en sidokjol så är den ena sidokjolen nu klar för slipgrund. Kommer att tas till lackering i slutet av januari. Så nu hra man bara en sidokjol kvar. Ska plastas och sedan blir det väl 8 timmars slipning till.