Tyckte det såg lite skumt ut i höstas med svart plåt bak på bilen när man såg bilderna från Paul. Undrade lie varför dom byt det men orkade inte fråga. Blir väl ett jävla liv då.
Nu så kom vi ett avgörande steg närmare Elmia Instrumentpanelen hämtad med gröna stygn Världsunik vågar jag nog påstå. Jag har inte hittat en enda alcantarapanel på en BMW M3 E46 CSL i hela världen inte på en standard M3 heller för den delen. Det tycker vi är extra roligt
Fler bilder finns i projektgalleriet.
TIME ATTACK 2013! 11 YEARS and many Happy Moments Loaded på Facebook! "A man must accept his fait or be destroyed by it"
Nu så kom vi ett avgörande steg närmare Elmia Instrumentpanelen hämtad med gröna stygn Världsunik vågar jag nog påstå. Jag har inte hittat en enda alcantarapanel på en BMW M3 E46 CSL i hela världen inte på en standard M3 heller för den delen. Det tycker vi är extra roligt
Jag pustar dock ut eftersom inga människor eller djur kom till skada denna gång. Förutom alla de hundratals mördarsniglar som slingrat sig över banan denna dag.
Det är nog det som är värst när man är med om denna typ av situation, tanken på om någon skadar sig. Jag har haft lite hjärtklappning från gång till annan då den normala körtiden uteblivit på Nürburgring när Richard Göransson rattat runt Loaded, för där är marginalerna mkt små i hastigheter runt 260-300km/h.
Hela säkerhetsbygget på bilen och även förberedelser inkl kontroll av alla märkningar av bultar och muttrar är mkt noga. Alla säkerhets anordningar inkl stolar på bilen är FIA godkända, alltså godkända att köra professionell racing med. Detta har varit prio ETT under hela detta projekt.
Lite plåtskador och fälgbyten är helt OK i jämförelse
TIME ATTACK 2013! 11 YEARS and many Happy Moments Loaded på Facebook! "A man must accept his fait or be destroyed by it"
Fan sååå snyggt! Kan du pm´a mig vem som gjort det och priset?
Skulle sitta som en smäck i det utförandet i corvetten
tackar tackar Tjejen som med säker hand har klätt Loaded invändigt med alcantara heter Malin Nyqvist och verkar i Malmö. Jag skickar hennes mobilnummer Hon kommer bli jätteglad
Blir det bra eller blir det bra....så j-vla snyggt de blir. Bilderna kom idag och imorgon kommer de med budbärare. Kan inte knappt bärga mig innan jag får dem på plats
De har två olika nyanser av grå alcantara. Den mörkare är den som vi nu har på instrument panelen. Nu undrar ni säkert varför det är så....hmmm. Det skall vi avslöja så småningom eller kanske på Elmia ENDAST, vi får se.
Hämtade även alla fälgbanor till racefälgarna idag.
Det kommer åxå bli riktigt jäkla bra på bilen. Sedan kommer vi med svart Armé font, skriva "Nürburgring 7:22 2007-11-04" i dessa fälgbanor. Tror det kan bli ganska bra.
Ljuset i boxen gör att med min kamera amatörnivå får lite olika resultat med hur den gröna färgen uppfattas, men mest lik verkligheten är den sista bilden.